Karayolu

PAZAR KAYBEDİYORUZ, YABANCILARIN PAYI 3 YILDA İKİ KATINA ÇIKTI PAZAR KAYBEDİYORUZ, YABANCILARIN PAYI 3 YILDA İKİ KATINA ÇIKTI 30.10.2012

Batı kapılarından giren yabancı plakalı nakliyecilerin payı 2009 yılında yüzde 22 iken, Eylül 2012 sonu itibariyle söz konusu payın yüzde 44’e çıktığı, artışın da 3 ana sebepten kaynaklandığı vurgulanıyor

Türkiye’nin Kapıkule, Hamzabeyli ve İpsala’dan oluşan Batıdaki sınır kapılarından yurda giren yabancı plakalı araçların yurda  giriş yapan toplam araçlara oranı yüzde 22 idi.
2011’de ise yüzde 42 oldu.

Ancak, 2012’ye gelindiğinde bu pay yüzde 44’ü buldu
 
Bu artış 3 ana sebepten kaynaklandı.
 
Yabancıların payı şu 3
ana sebepten dolayı artıyor:

1-  Türk nakliyecisin sahip olduğu ro – ro hattının ABD’li fon şirketi KKT Ro-Ro’ya (U.N Ro-Ro) satılmasıyla navlun fiyatları sürekli artıyor,
2- AB’nin Türk nakliyecisinin önü belge, vize, kotalarla sürekli kesiliyor,
3-  ve yabancılar gerek kotasız ve belgesiz, gerekse yakıt avantajlarıyla öne çıkıyor.

Kısaca, ro-ro ile taşıma fiyatlarının tekelleşmesi, yabancıların taşımada avantajlı duruma geçmesi ve karayolundaki engellerle yabancıların payı 3 yılda yüzde 22’den 2 katına çıkarak yüzde 44’e yükseldi.
Hamzabeyli’de giriş yapan araçların yüzde 57,30’luk adedi yabancı plakalılardan oluşuyor.

Diğer yandan, Batı kapılarından yurda giren yabancı plakalı araçların bir çoğunun söz konusu engelleri aşmak amacıyla Türklerin kurdukları şirketlere ait olduğu, ancak yabancı plakalı işlemi gördüğü iddia edilse de, bu tür plakaların toplam payının yüzde 3 olduğu belirtiliyor.

Suriye ile yaşanan sorunlarla Ortadoğu transit taşımalarının da azalması, nakliyecinin 2013 ve önümüzdeki yıllara korkuyla bakmasına neden oluyor.

 
Kaynak: Lojistik Haber

Ataköy 7-8-9-10. Kısım Mah. Çobançeşme, E-5 Güney Yanyol Cd.
NEF22 Ataköy, B-Blok, Kat:7, D:142
Bakırköy 34156 İstanbul
+90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72