utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Duyurular
/
Depo ve Antrepo
/
Antrepo ve Geçici Depolama Yerlerinde Verilen Hizmetlerde KDV Uygulamasına İlişkin Bilgilendirme
Antrepo ve Geçici Depolama Yerlerinde Verilen Hizmetlerde KDV Uygulamasına İlişkin Bilgilendirme
Yıl Seçiniz
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
Sayı: 2017/321
Tarih: 21.06.2017
Sayın Üyemiz,
2 Kasım 1984 tarihli ve 18563 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan 3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu'nun 17/4-o maddesinde,
"Gümrük antrepoları ve geçici depolama yerleri ile gümrük hizmetlerinin verildiği gümrüklü sahalarda; ithalat ve ihracat işlemlerine konu mallar ile transit rejim kapsamında işlem gören mallar için verilen ardiye, depolama ve terminal hizmetleri ile vergisiz satış yapılan işyerlerinin ve bu işyerlerine ait depo ve ardiye gibi bağımsız birimlerin kiralanması"
hükmü amir olup, antrepolar ve geçici depolama yerlerinde ardiye, depolama ve terminal hizmetlerinde KDV istisnasından faydalanılabileceği belirtilmiştir.
Ayrıca 3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu'nun 21/C maddesinde ithalatta vergi matrahı unsurları belirtilirken,
"Gümrük beyannamesinin tescil tarihine kadar yapılan diğer giderler ve ödemelerden vergilendirilmeyenler ile mal bedeli üzerinden hesaplanan fiyat farkı, kur farkı gibi ödemeler."
hükmü amir olup, gümrük beyannamesinin tescil tarihine kadar vergilendirilmeyen giderlerin matraha eklenmesi gerektiği belirtilmiştir.
Bu konu ayrıca 26 Nisan 2014 tarihli ve 28983 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan Katma Değer Vergisi Uygulama Tebliği'nin 3/A-2 maddesinde,
"Bu kapsamda, örneğin, ithal edilen eşyanın gümrük antreposuna konulduğu tarihten gümrük beyannamesinin tescil tarihine kadar geçen süre için ödenen ardiye ücreti üzerinden KDV Kanununun (17/4-o) maddesine göre KDV hesaplanmadığından vergilendirilmeyen bu tutar, ithalatta KDV matrahına dahil edilir. Malın, ithalat işlemi gerçekleştikten sonra da gümrük antreposunda kalmaya devam etmesi durumunda gümrük beyannamesinin tescil tarihine kadar verilen hizmet için ayrı bir fatura düzenlenebileceği gibi antrepodan çekiş sırasında işlem için tek bir fatura da düzenlenebilir. Bu durumda gümrük beyannamesinin tescil tarihine kadar verilen ardiye hizmet bedeline isabet eden tutar, fatura üzerinde ayrıca gösterilir ya da "İşlem bedelinin .. TL'si gümrük beyannamesinin tescil tarihine kadar verilen hizmet bedeline aittir." şeklinde bir açıklama yapılır."
şeklinde düzenlenmiştir. Söz konusu düzenleme ile ilgili hizmet faturası üzerinde vergilendirilmeyen tutarların ayrımının nasıl yapılacağı konusuna açıklık getirilmiştir.
Yukarıdaki bilgiler doğrultusunda,
1. Gümrük vergilerinin doğru hesaplanması,
2. Mükerrer vergilendirmenin önüne geçilmesi,
3. Ayrıca ithalatçı konumundaki mükelleflere gümrük idaresi tarafından yapılan sonradan kontrol kapsamındaki denetimlerin mevzuata uygun şekilde nihayete erdirilmesi
amacıyla antrepo ve geçici depolama yeri işleticileri tarafından verilen hizmet karşılığı kesilen faturalarda, gümrük beyannamesinin "tescil tarihine kadar yapılan gider ve ödemeler" ile "tescil tarihinden sonra yapılan gider ve ödemeler" ayrımının yapılması veya gümrük beyannamesinin "tescil tarihine kadar yapılan gider ve ödemeler" ile "tescil tarihinden sonra yapılan gider ve ödemeler" için ayrı ayrı fatura kesilmesi önem arz etmektedir.
Bilgilerinize sunar, işlerinizde başarılar dileriz.
Saygılarımızla
UTİKAD
ULUSLARARASI TAŞIMACILIK VE
LOJİSTİK HİZMET ÜRETENLERİ DERNEĞİ
Cavit UĞUR
Genel Müdür
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans