Sayın Üyemiz,
Uluslararası taşımacılık işiyle ilgili uluslararası ve ulusal mevzuattaki düzenlemeler doğrultusunda yüklerin alıcıya teslimi için gümrük prosedürlerinin tamamlanmış olması ve taşıma sözleşmesinin sonlandırılması yani uluslararası taşımaya konu olan malı taşıyan ile taşıtan arasındaki ilişkinin sonlandırılması gerekmektedir. Taşıyan, alıcının malı teslim alma hakkına sahip olup olmadığını ve satıcıyla alıcı arasındaki ticari ilişkinin sonlanıp sonlanmadığını konişmento veya taşıma senedi üzerinden yapacağı incelemelerle tespit etmektedir.
Ancak son zamanlarda sahte yük teslim belgesi bir diğer adıyla ordino ile henüz yük teslim belgesi teslimi yapılmayan fakat limandan çıkış yaptığı tespit edilen yükler olduğu üyelerimiz tarafından Derneğimize bildirilmiştir. Bu süreçte taşıyıcı acentesi tarafından taşıma işleri organizatörü firmaya verilen yük teslim belgesinin dikkate alınmadığı, normal süreçte acente tarafından yük teslim belgesi verilen taşıma işleri organizatörü firmanın nihai alıcıya yük teslim belgesi vermesi gerektiği fakat limanlardan alınan belgelerde acentenin elinde bulunan konişmentodaki alıcı görünen firmanın kaşesi vb. bilgilerinin yer almadığı iletilmiştir.
UTİKAD olarak üzerinde hassasiyetle durduğumuz en önemli nokta, uluslararası taşımacılıktaki "yük teslim" sürecinin tüm dünyada olduğu gibi, uluslararası taşımacılık konvansiyonlarının öngördüğü şekilde uygulanmaya devam etmesidir.
Bu doğrultuda olması gereken sürece aykırı yürütülen sahte teslimlerin önüne geçilmesi adına yük teslim aşamasında taşıyıcı firma acentesinin vereceği ana yük teslim belgesinin üyelerimiz tarafından dikkate alınmasını tavsiye eder, işlerinizde başarılar dileriz.