utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Duyurular
/
/
Menşe Belgeleri ve Diğer Belgelerin Sonradan Kontrolü
Menşe Belgeleri ve Diğer Belgelerin Sonradan Kontrolü
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
Sayı: 2020/241
Tarih: 15.04.2020
Sayın Üyemiz,
T.C. Ticaret Bakanlığı Uluslararası Anlaşmalar ve Avrupa Birliği Genel Müdürlüğü tarafından Tüm Gümrük ve Dış Ticaret Bölge Müdürlükleri'ne "Menşe Belgeleri ve Sonradan Kontrolü" konulu bir duyuru yapılmıştır.
Yapılan duyuruda A.TR Dolaşım Belgeleri, Menşe İspat Belgeleri ve Menşe Şahadetnameleri'nin tercihli ticaret ortak olan tüm ülkelerin idarelerinde mücbir sebep nedeniyle sadece elektronik ortamda düzenlendiği belirtilmiş olup onaylı asıl nüshalarının kağıt ortamında mevcut olmadığı hallerde gümrük idarelerine ibraz edilen nüshalarının üzerlerinde doğruluklarının teyit edilebileceği internet adreslerinin mevcut olması, bu şekilde teyitlerinin yapılması kaydıyla gümrük idareleri tarafından kabul edilmesinin uygun bulunduğu belirtilmiştir.
Bu doğrultuda ilgili Tüm Gümrük ve Dış Ticaret Bölge Müdürlükleri tarafından halihazırda yapılmış olan ve bundan sonra yapılacak olan kontrol taleplerine yurtdışı idareler tarafından verilecek yanıtlara ilişkin olarak ilgili mevzuatta öngörülen cevap verme süresine ilave olarak 6 aylık bir süre daha tanınacak (örneğin normal süre 10 ay ise ek olarak verilecek 6 aylık bir süreyle beraber toplam 16 ay olacak) şekilde işlem tesis edileceği bildirilmiştir.
Söz konusu duyuruyu ekte bilgilerinize sunar, işlerinizde başarılar dileriz.
Duyuru için tıklayınız
UTİKAD
ULUSLARARASI TAŞIMACILIK VE
LOJİSTİK HİZMET ÜRETENLERİ DERNEĞİ
Alperen GÜLER
Genel Müdür
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
Faaliyet Raporları
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans