Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Denizyolu / GEMPORT İLK 4E KOŞUYOR

GEMPORT İLK 4E KOŞUYOR

GEMPORT İLK 4E KOŞUYOR09.04.2012

Türkiye'nin en büyük limanları sıralamasında 5'inci sırada bulunan Gemport Limanı, son 4 yılda 60 milyon dolar yatırım gerçekleştirdi. Bu yıl ise 20 milyon dolarlık yatırım yapılacak. Bu yatırımların büyük bölümü iskele uzatmalara aktarıldı. Firma bu yatırımlarla birlikte 2012 yılında en büyük ilk 4 liman arasına girmek istiyor.
 


Gemport Limanı geçtiğimiz yıl sektörün üzerinde bir büyüme göstererek önemli bir başarıya imza attı. Lokal iş haciminde yüzde 25, toplam konteyner iş hacminde yüzde 72 büyüyen Gemport, toplamda 463 bin adetlik konteyner elleçlemesi gerçekleştirdi. 20. yılını kutlama hazırlanan Gemport Limanı’nın başarısını, yeni yatırımlar ve hedefleri aktarmak için bir basın toplantısı düzenlendi. Gemport Limanı’nda gerçekleştirilen toplantının ardından basın mensupları liman sahasını ve depolama alanlarını gezerek bilgi aldılar.
Gemport Yönetim Kurulu Başkanı M. Süha Aktaş, 2012 yılında 20 milyon dolarlık yatırım yapacaklarının bilgisini verdikten sonra bu yatırımın önemli bir bölümünün iskele uzatma projelerine aktarılacağını belirtti. Aktaş, “Proje tamamlandığında 18 sıralı, 7,500 TEU kapasiteli Post Panamax gemilere etkin bir şekilde hizmet verme imkânına ulaşmış olacağız” dedi.
 
Ortalamanın 2 katı büyüdü
 
Türkiye’nin ilk özel limanı olan Türkiye İş Bankası Lojistik Grubu şirketlerinden Gemport, Türkiye limanlarında iş hacminin yüzde 13 oranında büyüdüğü 2011 yılında, Gemport lokal iş hacminde yüzde 25, toplam konteyner iş hacminde yüzde 72 artış kaydetti. Süha Aktaş geçen yıl gerçekleştirdikleri 463 bin adetlik konteyner elleçlemesin bu başırıya sağladığın söyledi. Aktaş, Gemport Limanı’nın ihracat ve ithalatçı müşterileri için cazibe merkezi olma özelliğini koruyacağını da aktardı.
 
5 yılda 80 milyon dolarlık yatırım
 
2007-2011 arasındaki yatırımların toplamının 60 milyon dolar olduğuna dikkat çeken Aktaş, 2012 yılına ilişkin projelendirilmiş yatırım tutarının 20 milyon dolar civarında olacağını ifade etti. Bunun önemli kısmını iskele uzatma ve makine-ekipman yatırımına ayırdıklarını kaydeden Aktaş, proje tamamlandığında, 18 sıralı ana hat gemilerine daha etkin hizmet vermeye başlayacaklarını söyledi.
Yanaşma kapasitesini artıracak iskele uzatma yatırımının yanı sıra, bu yıl makine ekipman parkına yapacağı ilave 100 tonluk 7. vinç yatırımıyla tahliye yükleme hizmetlerini de hızlandıracaklarını anlatan Aktaş, hareket sayılarındaki artış sayesinde gemi yanaşma kalkma sürelerinin daha da kısalacağını, bu gelişmenin liman verimliliğini daha da yukarıya taşıyacağını belirtti.
 
Aktaş, bu yıl ayrıca, gümrüksüz sahalarda 48 bin metrekarelik çok amaçlı depo projesiyle, müşterilerinin depo ihtiyaçlarını en üst noktada karşılamaya hazırlandıklarına vurgu yaparak, “2012 yılında uluslararası müşterilere hizmet veren önemli bir lojistik üs olma yolunda hızlı adımlarla ilerliyoruz. Ana faaliyet alanımız olan konteyner, araç ve genel kargo liman hizmetlerinin yanı sıra Gemlik Körfezi ve Mudanya Bölgesi’ndeki tüm limanlara kılavuzluk ve römorkör hizmetleri veriyoruz” diye konuştu.
 
 
 
24 saat kesintisiz iç dolum hizmeti
 
Gemport’un 1992 yılında Türkiye’nin ilk özel sektör limanı olarak kurulduğunu, 2000 yılında Türkiye İş Bankası Grubu’na katıldığını hatırlatan Aktaş, bu tarihten sonra Marmara Bölgesi’nde gelişen sanayinin ihtiyaçlarına hızlı yanıt verebilecek bir liman yaratmak için yatırımlara hız verdiklerini söyledi.
 
2005 yılında uzun dönemli yatırım hamlesi başlattıklarını ifade eden Süha Aktaş, Gemport’ta bu süre içinde yaşanan değişimi şöyle özetledi; “Otomotivden tekstile kadar çeşitli iş kollarının faaliyet gösterdiği Marmara Bölgesi’nde, müşterilerin ihtiyaçlarına hızlı yanıt verebilmek için gümrüklü alanları yüzde 85 oranında artırdık. Bugün 300 bin metrekaresi gümrüklü alan olmak üzere toplam 700 bin metrekarelik alanda, 850 metre uzunluğunda 12 ila 36 metre su derinliğine sahip 8 adet rıhtımla yıllık 600 bin TEU konteyner ve 400 bin adet araç elleçleme kapasitesine ulaşmış bulunuyoruz.
 
Ayrıca, liman içinde iç boşaltma, tam tespit, muayene, numune gibi hizmetlerin daha sağlıklı şartlarda yapılabilmesi amacıyla 5 bin 500 metrekare sundurma inşa ettik. 6 bin metrekare A tipi kapalı genel antrepomuzu hizmete açtık. Gümrüksüz CFS sahasında günlük 600 adet dolum kapasitesiyle 24 saat kesintisiz iç dolum yapmaya başladık. Bunların dışında, 40 bin metrekarelik maden depolama saha yatırımıyla da dökme maden cevherini konteynerize ederek, ihracata önemli bir kapı açmış olduk.”
 
Sektörün üzerinde büyüme gerçekleştirdik
 
Bu yatırımlar sonucunda 2011 yılında, 463 bin konteyner elleçleyerek, Türkiye’nin ilk beş limanı arasına girdiklerini belirten Süha Aktaş, “Bu rakamın 332 bini lokal iş hacmi, 132 binini transit iş hacmi olarak gerçekleşti. Sektörün yüzde 13 civarında büyüme gösterdiği bir dönemde Gemport olarak lokal iş hacmimizde yüzde 25’lik, toplam konteyner iş hacmimizde ise yüzde 72’lik büyüme başarısına ulaştık. Bu büyümeye bağlı olarak, 2011 yılı Ekim ayında 50 bin 66 konteyner elleçleyerek bir başka rekora daha imza atan liman olduk” diye konuştu.
 
Bursa’dan otomotiv ihracat ve ithalatının yüzde 62’si Gemport’tan
 
Gemport Limanı’nın, Türkiye ihracatının en büyük kalemini oluşturan otomotiv sanayinin merkezinde bulunduğuna dikkat çeken Süha Aktaş, otomotiv sektörünün hızlı ve kaliteli hizmet ihtiyacını karşılayabilmek amacıyla gerçekleştirdikleri yatırımlarla da Türkiye’de bir ilke imza attıklarını belirtti.
 
Süha Aktaş, “Limanımızda bulunan 4 katlı otopark alanımıza ilave olarak, 8 katlı bir otopark alanını daha tamamladık. Böylece anlık 6 bin 500 araç stoklama imkanı yarattık. Diğer bir ifadeyle, iş hacmi bakımından Türkiye’nin en büyük araç terminaline sahip olduk. Bu yatırım, 2011 yılında Bursa Bölgesi’ndeki otomobil ihracat ve ithalatının yüzde 62’sini oluşturan 273 bin aracın limanımızdan dünyaya açılmasına fırsat sağladı. Bu gelişme ile Gemport Türkiye’nin en çok araç ihracatının gerçekleştiği liman haline geldi” dedi.
 
Türk fındığı Gemport’tan dünyaya dağılıyor
 
Süha Aktaş, Gemport’taki teknolojik altyapı yatırımlarıyla iş sürelerini rekor düzeyde kısalttıklarını, her tür ürünün uluslararası standartlarda depolanmasına imkân sağladıklarını belirterek sözlerini şöyle sürdürdü: “Dünyanın en önemli fındık üreticisi olan Türkiye, 2011 yılında 250 bin ton fındık ihracatı gerçekleştirdi. Türkiye’den gerçekleştirilen toplam fındık ihracatının yüzde 20’si, denizyoluyla gerçekleştirilen fındık ihracatının ise yüzde 85’i limanımızdan yapıldı. Geçen yıl Gemport’tan çeşitli ülkelere 50 bin ton fındık gönderildi.”
 
Gemport’tan Gemlik’e Anadolu Lisesi
 
Bulunduğu bölgede önemli bir istihdam kaynağı olan Gemport’un tedarikçilerle birlikte yaklaşık 3 bin kişiye ekmek kapısı olduğuna da vurgu yapan Süha Aktaş, elde edilen başarıları sosyal sorumluluk anlayışı çerçevesinde eğitim, spor ve çevresel sorumluluklar bağlamında bölge halkıyla da paylaştıklarını söyledi. Bu kapsamda, tarihi Gemlik Lisesi’nin, “Gemport Gemlik Anadolu Lisesi” olarak yeniden inşası için gerekli protokolün imzalandığını belirten Aktaş, çevreci yaklaşımları kapsamında da limanda kullanılan enerjinin tamamının elektrik enerjisine dönüştürdüklerini, daha yeşil bir yaşam alanı için de bölgede 5 bin ağaç diktiklerini sözlerine ekledi.

Kaynak:Trans Medya

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr