Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / LOJİSTİKTE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ŞİRKETLERE DEĞER KATACAK

LOJİSTİKTE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ŞİRKETLERE DEĞER KATACAK

LOJİSTİKTE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ŞİRKETLERE DEĞER KATACAK20.12.2011

Lojistik sektörünün önde gelen firmalarından biri olan Batı Grup, bünyesindeki tüm şirketler ve Türkiye genelindeki 8 ayrı şubesinde sürdürdüğü büyümeye paralel olarak kaliteli servisini teknolojik yatırımlar ile güçlendirip çalışanlarının eğitim altyapısını güçlendirmeye devam ediyor. Batı Grup Genel Müdürü Harun Topaloğlu, “Eğitim ve teknoloji, kaliteyi arttırmaya yönelik araçlardır. Bunlara çalışkanlık, dürüstlük ve dinamizm gibi erdemleri de ilave ederseniz kendinizi sürdürülebilir kalkınmanın başlangıç noktasında bulursunuz” diyor. Bunun kurumsal şirketler için çok önemli olduğunu vurgulayan Topaloğlu, bireysel başarılardan öte kurumsal başarı hedefine odaklanmanın sürdürülebilir kalkınma ile birlikte olacağını belirtiyor.

Lojistik hizmetlerde sürdürülebilirlik nasıl sağlanmalı? Sektörün genelinde bu kavram ne derece biliniyor ve uygulanıyor?

Sürdürülebilirlik daimi olma yeteneği olarak adlandırılırsa, lojistik sektöründe sürdürülebilirlik; günümüz koşullarındaki pazar ihtiyaçlarının eksiksiz karşılanmasını temin ederek, ileriki yıllarda da dış ticaretin getirdiği yeniliklerin lojistiğe adaptasyonu ile sürekli artan müşteri beklentilerini karşılamaya yönelik yeni servis kollarının gereksinimlerine cevap verme yeteneğinde ve kapasitesinde olmaktır, diye ifade edilebilir.

Sektör genelinde bu kavramın pek yaygın olmadığı kanaatindeyim. Aslında sürdürülebilir kalkınma kavramının ülkemizde de tam anlamı ile bilinmediği ve uygulanmadığı görüşündeyim. Yabancı kökenli firmalar nezdinde kendisine yer bulmuş olan sürdürülebilinirlik kavramı sektörümüzdeki diğer kuruluşlar tarafından halen yeni ve uygulamaların da bu yönde yeterince yapılmadığı görüşündeyim. Bu bağlamda tabi ki sektörün lider firmaları olarak bizlere görevler düşüyor. İşimizdeki başarı ile markalarımızı yönetirken sürdürülebilirlik adına yapmış olduklarımız da diğer firmalara örnek olacak.

Sürdürülebilirlik benim de İstanbul Üniversitesi’nde sürdürdüğüm doktora programımda en çok ele aldığım konuların başında yer alıyor. Keşke zamanımız ve imkânımız olsa bu konuda daha çok şeyler söyleme imkanı bulsak. Değişik bir örnek vermek gerekirse 100 yıllık veya bin yıllık ağaçlar sürdürülebilir başarıya güzel birer örnek teşkil ederler. Bunun nedeni göstermiş oldukları uyum becerisi, kuvvetli köklere ve sağlam vücuda sahip olmaları, çevresi ile mükemmel ilişkilere sahip olmasında yatar. Lojistik sektöründe sürdürülebilirlik de gerek müşteriler gerek ise diğer servis sağlayıcıları ile uyum içinde sürekli bir değişim gerektirir.
 
Bunun firmalara getireceği başlıca avantajlar ise uzun soluklu performans, hedefleri sürekli olarak yakalama yetisi, ortam ile birlikte kazanan bir varoluş, şirket ve müşteriler için değer yaratımı, tüm faydalanalar için yoğun tatmindir.

Teknolojik gelişmeler, hizmet sunumunda farklılaşmayı beraberinde getiren en önemli konuların başında geliyor. Bu konudaki çalışmalarınızı öğrenebilir miyiz? Batı Grup teknolojiye ne derece önem veriyor?

Batı Grup olarak bu konuda 2006 yılı itibariyle kendi bünyemizde bir IT departmanı ve 2008 yılında kalite departmanı oluşturarak hedeflerimizde ilerlemeye başladık. Teknolojinin bize sunduğu ve personel hatasını en aza indirecek ve birim çalışma başına daha fazla iş gücü ve bunun neticesinde şirkete başarı getirecek her türlü yatırıma öncü olarak giriyoruz . Teknolojiyi en çok kullandığımız yer hiç şüphesiz ofislerimiz ve çalışanlarımız. Lojistikte beklentilerimizin gerisinde kalan, modern bankacılık, finans ve muhasebeye ayak uyduramayan yazılımları değiştirerek çalışanlarımızın verimliliğini arttırmaya yönelik tüm teknolojik yatırımları yapıyoruz. Çünkü şirkete katma değeri arttırmaya yönelik en hızlı etki tepkiyi aldığımız konu teknoloji.

Hizmet sunumunda teknolojiyi yakından takip etmek ve uygulamak size ve müşterilerinize ne gibi avantajlar sağlıyor?

Her gün müşterilerimiz için çalışırken, tabi ki hem rakiplerimizden önde ve farklı olmak hem de tüm gerekli sosyal, güvenlik, sağlık, çevresel ve mevzuata uygun yeterlilikte belgelenmiş olarak kaliteli servisi olabilecek en uygun fiyata satarken de sürdürülebilinir bir şekilde her yıl artan hedeflerimizi yerine getirmekte teknolojik altyapı ve başarılarımızdan güç alıyoruz. Her personelimizin kişisel becerisini ve katma değerini bir önceki seneye göre arttırabilmesi bizim toplam karlılık ve başarımızda tabii ki en büyük avantajlardan biri. Bunun dışında müşterilerimize sunduğumuz servis avantajlarımız; yüklerini 7/24 izleyebilecekleri platformlarda, istenildiğinde cep telefonlarına kadar ulaşabilecek her türlü bilgilendirme mesajları ile karşılıklı mutabakatlarda düzenli fatura ve evrak şeffaflığını, kendi şirketleri için ihtiyaç duydukları taşınan yüklerine ait her türlü raporlamanın istenilen tüm formatlarda ve sürelerde anlık bildirilebilmesi ilk akla gelenler arasındadır diyebilirim.

Lojistik sektöründeki aktörlerin, 2012’nin temkinli yaklaşılması gereken bir yıl olacağı yönünde açıklamaları bulunuyor? Bu görüşlere katılıyor musunuz? Batı Grup olarak sizin beklentileriniz de bu yönde mi?

Krizlerle yaşamayı ve bundan başarılı sonuçlar dahi çıkartabilmeyi becerebilen bir milletiz. Tabi ki okuduklarımız ve gördüklerimiz 2012 yılı için pek de iç açıcı olmasa da bunun ne kadar süreceği, ne kadar etkileyeceğini hep birlikte yaşayarak göreceğiz. Bahsedilmesi gerekli konuların başında tabi ki ekonomik kriz ve beraberindeki olumsuz hava geliyor. Ancak 1 Temmuz 2012 tarihi itibariyle yürürlüğe girecek olan Yeni Türk Ticaret Kanununun getireceği yenilikler de yarı kurumsal veya kurumsal olmayan firmalar için pek çok yenilikler getirecektir. İş ve ekonomi dünyasında radikal değişiklikler getiren bu 1535 maddelik yeni kanunun şirketlere getireceği ilave yükler de bence olası bir kriz kadar firmaları zorlayacak.

Kaynak: Hizmetix

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr