Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / OMSAN’IN YÜKSELEN PAZARLARDA İLK DURAĞI FAS OLACAK

OMSAN’IN YÜKSELEN PAZARLARDA İLK DURAĞI FAS OLACAK

OMSAN’IN YÜKSELEN PAZARLARDA İLK DURAĞI FAS OLACAK 10.11.2011
Geleceğin ekonomik güçleri olarak nitelendirilen Asya, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’da varlığını güçlendirmeyi hedefleyen OMSAN, bu kapsamda Fas’ı mercek altına alıyor. Otomotiv, perakende, FMCG, inşaat ve enerji sektörlerine ağırlık verecek olan OMSAN’ın stratejik bulduğu ülkelerde yeni yapılanmalara gideceğini söyleyen OMSAN Lojistik Genel Müdürü Osman Küçükertan, proje taşımacılığı, depolama ve yurtiçi dağıtım hizmetlerine odaklanacaklarını açıklıyor.

Uluslararası teknik standartlara sahip, farklı özelliklerde 1300 adetlik karayolu nakliye filosu, 340 swapbody ve 205 adet vagondan oluşan intermodal taşıma filosu, 2 adet helikopteri, 1 adet kuru yük gemisi, yurt içi ve yurt dışında toplam 785.000 m²’lik kapalı ve açık alandan oluşan lojistik merkezleri, yaklaşık 1100 adet onaylı tedarikçisi ve 1250 personeli ile OMSAN otomotiv, beyaz eşya, inşaat, akaryakıt, çimento, tekstil ve iletişim sektörleri başta olmak üzere, birçok sektörün öncü firmalarına lojistiğin her alanında hizmet sunuyor.

İstanbul'da Genel Müdürlük, İç Anadolu, Ege ve Akdeniz Bölge Müdürlüklerinin yanı sıra, Fransa, Rusya Federasyonu ve Romanya'da şirketleri, İtalya ve Almanya'da irtibat büroları, İspanya'da OMFESA adıyla ortaklığı bulunan OMSAN yeni pazarların kapılarını aralamak için de çalışmalarına hız verdi.

Bugüne kadar ağırlıklı olarak AB ülkelerine verilen yurtdışı lojistik hizmetlerin önümüzdeki dönemde Ortadoğu ve Afrika’yı kapsayacak şekilde genişleyeceğini söyleyen OMSAN Lojistik Genel Müdürü Osman Küçükertan, “Küresel kriz sonrasında Asya, Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgelerinin geleceğin ekonomik güçleri olarak ortaya çıkması ve Türkiye’nin bu bölgeler arasında kavşak olma konumu Türkiye’deki lojistik firmaları açısından mutlaka değerlendirilmelidir” diye konuşuyor. OMSAN’ın bu kapsamda Afrika’daki ilk rotasını Fas olarak belirlediğini açıklayan Küçükertan, ülkede yeni bir şirket kurma, satın alma, ortak olma veya stratejik işbirliği kurmayı planladıklarını vurguluyor. Otomotiv, perakende, FMCG, inşaat ve enerji sektörlerine ağırlık vereceklerinin altını çizen Küçükertan, özellikle proje taşımacılığı, depolama ve yurtiçi dağıtım hizmetlerine odaklanarak bu pazarda varlıklarını güçlendireceklerini söylüyor. Küçükertan, Türk lojistik şirketleri açısından coğrafi konum avantajının bu bölgede başarıya ulaşmak için tek başına yeterli olamayacağına da işaret ediyor. Küçükertan, Türkiye’nin yükselen pazarlarda lojistik açıdan ‘tanınan bir marka’ olması için çözüm bulunması gereken sorunlar hakkında şu değerlendirmeyi yapıyor: “Türkiye olarak, bölgemizden geçen uluslararası ticaretten daha fazla pay alabilmek için mesleki eğitim kalitesinin ve bilgi becerilerin geliştirilmesinden lojistik köylerin kurulmasına, fiziksel altyapı eksikliklerinin tamamlanmasından ticari işlemlerde ve mevzuata getirilecek her türlü kolaylığa kadar bir dizi iyileştirmenin bir an önce hayata geçirilmesi çok önemlidir.”
OMSAN’ın Kuzey Afrika’nın dışında Avrupa’da da Çek Cumhuriyeti ve Slovakya’yı hedef ülke olarak belirlediğini kaydeden Küçükertan, yurtiçinde de bölge bazında yapılanmaya ağırlık vereceklerini bildiriyor. 

Ciroda hedef 400 milyon TL

2010’da 340 milyon TL’lik ciroya ulaşan OMSAN Lojistik’in, 2011’de %18’lik artışla ciroda 400 milyon TL’ye ulaşmayı hedeflediğine dikkat çeken Küçükertan, sektörün en kurumsal firmalarından biri olan OMSAN’ın başarısının sırrını şu sözlerle açıklıyor: “OMSAN’ın iş hacminin büyük bir kısmının kontrat lojistiği kapsamında oluşu, her geçen gün yeni bir ürünün hizmet yelpazesi içine dâhil edilmesi, sadece karayoluna bağlı kalmadan diğer taşıma modellerinin de (demiryolu, havayolu, denizyolu) kullanılarak alternatif çözüm üretme esnekliği bizi diğer firmalardan ayıran en önemli unsurlardır. Sürekli araştıran, analiz yapan  proaktif şirket yapısı OMSAN’ı kriz ortamlarından en az etkilenecek sektörleri tespit edip kısa sürede bu sektörlere çözüm üretecek  şekilde organize olabilmesini, dolayısıyla krizlerden zarar görmeden çıkmasına olanak sağlıyor. Şirketin birçok ödül ve araştırma sonuçlarıyla da tescillenen sektör liderliğinin en büyük kaynağı müşterilerine sunduğu hizmet kalitesinden ödün vermeksizin, sahip olduğu varlıkları en verimli şekilde kullanma başarısıdır.”

BAŞARISINI ÖDÜLLERLE TAÇLANDIRIYOR

OMSAN Lojistik imza attığı başarılı çalışmaları ve gösterdiği performansı ödüllerle taçlandırmaya devam ediyor. Osman Küçükertan’ın verdiği bilgilere göre OMSAN Lojistik, Capital Dergisi’nin “En Değerli 100 Marka” araştırmasında 58. sırada yer alarak lojistik sektörünün en değerli markası, Capital Dergisi’nin “500 Büyük Özel Şirket” araştırmasında 261. sırada yer alarak lojistik sektöründeki en büyük şirketlerden biri, yine Capital Dergisi’nin “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” araştırmasında lojistik sektörünün en beğenilen üç şirketinden biri olarak seçildi. Ayrıca Fortune Dergisi’nin 500 büyük özel şirketi belirlediği “Fortune Türkiye 500” araştırmasında da 229. sırada yer alarak, lojistik sektöründeki en büyük şirketlerden biri oldu. Logitrans 2010 Lojistik Ödülleri'nde “Uluslararası Lojistik İşletmecileri” dalında birincilik ödülü ve “Yurtiçi Taşıma Organizatörleri” dalında takdir ödülü kazanan OMSAN Lojistik ayrıca 2007 yılında Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından karayolu ve demiryolunda en fazla ihracat gerçekleştiren “Lojistik Şirketi Ödülünü” ve 2008 yılında müşterisi olan bir dünya otomotiv devine sunduğu hizmetlerden ötürü ise “Araç Lojistiği İş Ortağı Ödülünü” aldı.

Kaynak: UTA Lojistik
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr