Havayolu

TURKİSH CARGO ŞAMPİYONLUĞA OYNUYOR TURKİSH CARGO ŞAMPİYONLUĞA OYNUYOR 29.07.2011

Geçtiğimiz beş yıl içerisinde kargo kapasitesini ikiye katlayarak bugün Avrupa havayolları arasında en hızlı büyüyen birinci kargo şirketi unvanını alan Turkish Cargo, filo ve altyapı yatırımlarına hız verdi. Şirket yapacağı yeni yatırımlarla dünyanın en büyük kargo şirketlerinden biri olmayı hedefliyor.

Büyüyen filo ve artan kapasiteye paralel olarak taşımalarda da önemli ölçüde artış sağlayan Turkish Cargo, yılın ilk yarısını rekor trafik artışı ile tamamladı. Ocak-Haziran 2010 döneminde kargo taşımaları 151.765 ton iken, 2011’in aynı döneminde % 22,2 artışla 185.466 ton’a yükseldi. Yine aynı dönemde AEA’ya üye havayolları arasında FTK (Freight ton Kilometers/ Yük Ton kilometre) bazında % 36,4 oranında büyüme sağlayan şirket, bu oranla Avrupa havayolları arasında büyüme hızındaki birinciliğini sürdürüyor.   Turkish Cargo, haziran ayında 70 ton kapasiteli Airbus A330-200F kargo uçağının da filoya katılmasıyla tarifeleri açıklanan Kabil, Bombay ve Budapeşte’ye başlayacak seferler ve tarifeleri planlanan Riyad, Cidde, Addis Ababa, Dakka, Viyana, Varşova, Stockholm, Münih gibi seferlerin de yakın zamanda başlamasıyla büyümesini aynı hızla yılın 2. yarısında da sürdürmeyi planlıyor.

Her yıl bir kargo uçağı alacak

THY bünyesindeki yaklaşık 170 uçak ve 6 adet kargo uçağı ile dünya üzerinde 180’den fazla direkt uçuş noktasına kargo hizmeti sunan Turkish Cargo’nun 36 ton kapasiteli 4 adet A-310 kargo uçağı ve 70 ton kapasiteli iki adet uzun menzilli A-330-200F kargo uçağı bulunuyor. Şirket, 2014 yılına kadar her sene bir adet A- 330 70 ton kapasiteli kargo uçağını filoya katacak. 100 ton ve üzeri kapasiteli iki tane kargo uçağını daha filoya eklemek ise şirketin planları arasında bulunuyor.

“Marka bilinirliğimizi artıracağız”

Turkish Cargo’nun 2011 yılı hedeflerini açıklayan Kargo Pazarlama & Satış Müdürü Ömer Faruk Kılıç, öncelikli hedeflerinin THY’nin marka bilinirliğine paralel şekilde büyüyen Türkish Cargo’nun marka bilinirliğini dünya çapında artırmak olduğunu söyledi. Kılıç, Afrika ve Balkanlar’da kargo hubları oluşturarak dağıtımı yaygınlaştırmanın,   Uzakdoğu ve Afrika’da SPA anlaşmaları yaparak network ağlarını genişletmenin ise diğer hedefleri arasında olduğunu ifade etti.

100 dönümlük yeni bir tesis kuracak

Büyüme hedeflerine paralel olarak farklı alanlarda birçok yatırım planları olduğunu aktaran Kılıç, yeni yatırımlara yönelik yoğun bir çalışma yürüttüklerini belirtti. Kılıç, bu yatırımların altyapı, tesisleşme ve depolama alanlarında olacağını kaydetti.  Kılıç, şu anda 17 bin m2’lik bir kapalı alanda faaliyet gösterdiklerini ancak bu alanın kapasitenin çok altında kaldığını ve ciddi bir sıkışıklık yaşadıklarını dile getirdi. Bu nedenle yeni bir tesis kurma hazırlıkları içerisinde olduklarını ve bu konuda bürokratik yazışmaların devam ettiğini söyleyen Kılıç, kısa zamanda yatırımına başlayacakları yeni tesisin yaklaşık yüz dönümlük büyük ve modern bir tesis olacağı bilgisini verdi.  “Şu anda kargoyu elleçleme bakımından çok sıkışmış durumdayız. Mevcut kapasite bizim hızımıza yetişemiyor” diyen Kılıç, yeni yatırımların Turkish Cargo’yu en az yüzde 30 büyüteceğini söyledi.

“Dünyada ilk üçe gireceğimize inanıyorum”
 
Turkish Cargo’nun birinci lige çıktığını ancak birinci ligde de şampiyonluğa oynamak istediğini belirten Kılıç, dünyada ilk üçe girmek istediklerini ve bu noktada da hızla ilerlediklerini vurguladı. “Altyapı yatırımlarımızı tamamladığımızda bu hedefimize çok kısa zamanda ulaşacağımıza inanıyorum” diyen Kılıç, konuyla ilgili şunları kaydetti: “Filo büyümemiz de bu hedefe ne kadar yakın olduğumuzun bir göstergesi. Çünkü çok büyük bir arzımız var. Çok büyük bir kapasite sunuyoruz piyasaya.  Uçuş ağımız her geçen gün artıyor. THY belli bir yere geldi dünyada. Bizim amacımız Turkish Cargo’yu da dünyada tanınır bir marka haline getirmek.  Bununla ilgili yatırımlarımızı da yapıyoruz. 2015 yılında elimizde epeyce bir kargo uçağı olacak.  Yaklaşık şirket cirosunun da yüzde 20’sini kargodan sağlamayı hedefliyoruz. Birinci ligdeki şampiyonluğu mutlaka alacağız. Yatırımlarımız da bu yönde devam ediyor.  Bütün büyük firmalar da artık Turkish Cargo’nun farkında.”

Soğuk zincir taşımacılığına başlayacak

Altyapı yetersizliğinden dolayı soğuk zincir taşımacılığına bugüne kadar giremediklerini söyleyen Kılıç bu konuda da yeni projeleri olduğuna değinerek,  “Bizim şu anda kargo elleçleme kapasitemiz çok sınırlı olduğu için bu tarz yatırımlara girememiştik. Ama bununla ilgili de çalışmalarımız var. Hatta bununla ilgili bir birimde oluşturmayı düşünüyoruz. Uçaklarımızda soğuk zincir taşımacılığına yönelik konteynerler kullanacağız.  Bu pazara da gireceğiz.  Bunu dünyada yapabilen çok az sayıda havayolu firması var.  Bunların içine girmek istiyoruz ama bunun için altyapının hazır olması gerekiyor.  Kuracağımız yeni tesisimizde soğuk zincir taşımacılığına yönelik özel depomuz olacak” açıklamasında bulundu. 

“Uzakdoğu’da pazar payımızı artıracağız”

Şu anda ağırlıklı olarak Avrupa pazarında hizmet sunduklarını ifade eden Kılıç, “En önemli pazarımız Avrupa ülkeleri ancak, bunu yakalayacak olan da Uzakdoğu olacak gibi görünüyor. Çünkü Uzakdoğu’da çok ciddi yatırımlara girdik. Geçen sene iki noktaya kargo uçağı seferlerine başladık. İlk defa uzun menzilli kargo uçağı operasyonlarına başladık.  Bunlar Şanghay ve Hong Kong. Haftanın iki günü iki ayrı şehre de karşılıklı sefer yapıyoruz.  Yakında birkaç yeni hattın eklenmesiyle Avrupa’yı yakalayacağını, hatta belki geçeceğini düşünüyoruz” diye konuştu. 

“Gümrük mevzuatında dünyanın çok gerisindeyiz”

Sektör olarak yaşadıkları sıkıntılara da değinen Kılıç, özellikle yasalardaki bazı aksaklıkların zaman ve para kaybına neden olduğunu dile getirdi. Kılıç, “İstanbul çıkışlı ya da varışlı malların Atatürk Havalimanı dışında teslimatı, başka yerde gümrüklenmesi ve kamyonlarla buraya getirilmesi noktasında sıkıntılarımız var. Havalimanına yakın serbest bölgede bir depo alanı yaparak elleçleme işlemlerini orada yapmak istedik.  Ama bunu yapma noktasında gümrükle ilgili bazı sıkıntılar çıkıyor. Mevcut gümrük mevzuatı buna izin vermiyor.  Mesela İstanbul çıkışlı malların çoğu İstanbul civarından geliyor. Bu yüzden Gebze’de bir geçici depolama alanı oluşturulabilinir orada mallar toplanıp sonra orda gümrüklenip mühürlü kamyonlarla buraya getirilebilir diye düşündük ama bununla ilgili de birçok sıkıntı ortaya çıkıyor. Bu konuda aşılması gereken çok yolumuz var. Biz henüz bu noktada dünyanın çok gerisindeyiz. Gelişmiş ülkelerdeki bu esneklik bizde yok. Bu da işimize büyük bir sekte vuruyor.  Bu durum bize hem zaman hem para kaybettiriyor” şeklinde konuştu.

Kaynak: Perşembe Rotası

Şenlikköy Mahallesi Saçı Sokak, No: 4 / F Florya 34153 Bakırköy İSTANBUL
+90 212 663 62 61
+90 212 663 62 72