Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Havayolu / ‘KİBAR’ ORTAKLA UÇAK KOLTUĞU ÜRETECEK

‘KİBAR’ ORTAKLA UÇAK KOLTUĞU ÜRETECEK

 ‘KİBAR’ ORTAKLA UÇAK KOLTUĞU ÜRETECEK25.05.2011

THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, “% 100 yerli üretime yakın olmasını hedeflediğimiz koltuklarla Airbus ve Boeing’in kısa listesine girmeyi amaçlıyoruz” dedi.

THY Teknik ve Kibar Holding iştiraklerinden Assan Hanil arasında uçak koltukları tasarımı ve üretimi amacıyla, “Uçak Koltuk Üretimi Sanayi ve Ticaret” ortak girişim şirketinin protokolünü imzalayan Topçu, hedeflerini şöyle özetledi: “Hedefimiz, dünya ölçeğinde uçak koltuğu tasarımı ve üretimi yapmak. Öncelikli olarak Türkiye operatörleri ve Avrupalı havayolu şirketlerine ürün satmayı hedefliyoruz. Ortaklık yapısı yüzde 50-50 şeklinde gerçekleşecek. Kuruluş sermayesi ise 5 milyon dolar olacak. Sertifikasyon sürecini bir yıl içinde tamamlamayı hedefliyoruz. Daha ince, daha sağlam ve daha rekabetçi koltuklar olacak. Uçaklarımızda 1.5-2 yıl içinde bu koltukları kullanacağız.”

Alt parçaları üretecek

THY’nin, işbirlikleri ile kuracağı şirket sayısının 13’e çıkacağını, THY Teknik A.Ş’nin ise 5’inci iştirakini hayata geçireceğini söyleyen Hamdi Topçu, şu bilgileri verdi: “Havacılık sektöründe büyük önem taşıyan ve yakıt tüketimini doğrudan etkileyen ağırlık konusuna yoğunlaşarak hafif ve kaliteli koltukları, rekabetçi fiyatlarla üretmeyi planlıyoruz. İlk aşamada ekonomi sınıfı, daha sonra business sınıfı koltuk üretimi planlıyoruz. Kurulacak yeni şirket 4 yıl içerisinde diğer koltuk markalarının alt parçalarını üreten onaylı parça üreticisi olmasını da öngörüyoruz.”

Deniz taşıtı ve tren koltuğu da yapacaklar

Deniz ve raylı sistem araçlarına da koltuk üretmeyi hedeflediklerini söyleyen Assan Hanil Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, şöyle konuştu: “Tesisin yıllık 1 milyon 250 binin üzerinde koltuk üretim kapasitesi bulunuyor. Araç içindeki çeşitli donanımları da üretiyoruz. Yıllık 10 bin adetlik koltuk üretim kapasitesiyle üretime başlayıp önümüzdeki dönemde 100 bin adetlik kapasiteye ulaşmasını öngörüyoruz. Koreli ortaklarlarımız aracılığıyla Asya pazarındaki havacılık şirketlerine ulaşmayı hedefliyoruz. Üretilecek koltuğun tasarımına ilişkin belirli konseptler kafamızda oluştu, ancak ortaya yepyeni bir ürün çıkacak. 6-7 ay içinde nihai model onay aşamasına gelecek.”

Business koltuğu bir oto fiyatını buluyor

Sanayi  ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, “Bir uçak koltuğu üretimi gerçekleşecek ama bu uçak koltuklarının business olan örnekleri 20-30-40 bin dolarlık rakamlara denk geliyor. Bir otomobil fiyatına bir uçak koltuğu. Bunun teknolojisi, tasarımı, getirdiği katma değeri hesap ettiğimizde ve bir uçak koltuğunun 20-30 bin dolara tekabül eden bir rakam olduğunu gördüğümüzde, bu ortaklığın nasıl önemli bir ortaklık olduğunu görürüz . Bu protokol, ülkemizin gitmesi gereken yeri temsil ediyor” dedi.

Kaynak: Hürriyet