Havayolu

3. HAVALİMANI ACİL DEĞİL3. HAVALİMANI ACİL DEĞİL25.10.2010

Sivil Havacılık Genel Müdürü (SHGM) Dr. Ali Arıduru, İstanbul'a yapılması planlanan 3. havalimanına kısa ve orta vadede ihtiyaç bulunmadığını söyledi.

Arıduru, Atatürk, Sabiha Gökçen ve Çorlu havalimanlarının daha verimli kullanılması gerektiğine dikkat çekerek, 3. havalimanına uzun vadede ihtiyaç olacağını ve bu süreçte iyi planlama yapılması gerektiğini bildirdi. Türk sivil havacılığındaki gelişmeleri değerlendiren SHGM Genel Müdürü Dr. Ali Arıduru, gündeme ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Atatürk Havalimanı'ndaki pist ve uçak park alanlarının da rötarlar konusunda etkili olduğunu ifade eden Arıduru, İstanbul'daki hava trafiğinde yaşanan yoğunluğun giderilmesi amacıyla Ulaştırma Bakanlığı tarafından ciddi çalışma yürütüldüğünü kaydetti. Arıduru, Atatürk Havalimanı'ndaki sıkışıklık gerekçe gösterilerek İstanbul'a 3. havalimanının bir an önce yapılması konusundaki görüşlere katılmadığına dikkat çekerek, "Atatürk, Sabiha Gökçen ve Çorlu havalimanları tam olarak verimli kullanılmıyor. Bu yüzden kısa ve orta vadede 3. havalimanına ihtiyaç duyulduğunu düşünmüyorum. Ancak uzun vadede olabilir." dedi.
 
130 ülkeyle bölgesel işbirliği toplantıları düzenleyerek görüşme yaptıklarını ifade eden Arıduru, 79 ülke ile çoklu işbirliği anlaşması imzaladıklarını söyledi. Türkiye'nin, Avrupa'da iç pazarı en hızlı büyüyen ülke konumuna geldiğine işaret eden Arıduru, "Bundan daha önemli olanı ise bölgesel işbirliği anlaşmaları ile Akdeniz, Afrika, Asya, Ortadoğu, Balkanlar ve Karadeniz'deki sivil havacılık pazarlarına erişim imkanını elinde bulunduran 79 ülkeyle bu konuda anlaşma sağlamış çok güçlü bir Türkiye var." dedi. Arıduru'nun verdiği bilgilere göre, Türkiye'nin iç ve dış hatlarda 2002'de toplam 33,5 milyonu bulan yolcu sayısı 2009'da 86 milyona ulaştı ve yolcu sayısı yedi yılda 2,5 katına çıktı. Türkiye, ICAO'nun 2009 raporuna göre, Çin, Hindistan ve Brezilya'dan sonra en hızlı büyüyen dördüncü ülke konumuna yükseldi.
 
Küresel Pazar Araştırma Raporu'nun Türkiye'nin iç hatlarda ortalama yüzde 10,1 büyüme ile gelecek 20 yıl içinde en hızlı büyüyecek pazar olacağını anlattı. Rapora göre Türkiye'yi yüzde 10'luk büyüme ile Hindistan, yüzde 9,4'lük büyüme ile Kuzey Afrika ve Çin takip edecek. Türk sivil havacılığının bu büyümeyi karşılaması için çok daha fazla uçağı filosuna eklemesi gerektiğini, 2002'de 110 olan havayolu kategorisindeki uçak sayısının, mevcut durumda 350'ye ulaştığını belirten Arıduru, 10 yıl sonra uçak sayısının 750'ye yükselmesini öngördüklerini kaydetti. Arıduru, 2002'de 14 havayolu işletmesinin 2,2 milyar dolarlık cirosunun geçen yıl 17'ye yükselen havayolu işletmesiyle 10 milyar doları aştığını söyledi. Sektör çalışanlarının sayısının 2002'de 48 bin 790 olduğunu anlatan Arıduru, bu rakamın 2010'da 110 bine yükseldiğini ve 50 bini aşkın yeni aileye iş imkanı sağlandığını bildirdi.

Kaynak: Zaman
Ataköy 7-8-9-10. Kısım Mah. Çobançeşme, E-5 Güney Yanyol Cd.
NEF22 Ataköy, B-Blok, Kat:7, D:142
Bakırköy 34156 İstanbul
+90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72