Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Havayolu / HEDEFİMİZ DÜNYA LİDERLİĞİ

HEDEFİMİZ DÜNYA LİDERLİĞİ

HEDEFİMİZ DÜNYA LİDERLİĞİ23.07.2010

THY Genel Müdürü Temel Kotil, en önemli hedeflerinin dünya liderliği olduğunu belirterek, yaklaşık 6 milyar dolarlık bir ciro hedeflediklerini söyledi.

Kotil, reklama da çok önem verdiklerini ve ulaşım sponsoru oldukları İngiltere'nin dev futbol kulubü Manchester United reklamlarının ses getireceğini kaydetti.

Genel Müdürü Kotil, Muğla'nın Bodrum İlçesi'nde Bodrum Sanayici ve İşadamları Derneği (BESİAD) tarafından Milta Marina A.Ş.'deki Mia Restaurant'da düzenlenen ‘Dünya Markası Olarak Türk Hava Yolları’ konulu toplantıya katıldı.

Kotil, yaptığı konuşmada THY'nin son 8 yıldaki gelişimini anlattı. Özellikle son 2 yılda 2 kat büyüklerini kaydeden Kotil, çalışmalardan örnekler verdi. 2006 yılında 24 yurtdışı hat açtıklarını, dünyada bunu becerebilen başka bir hava yolu bulunmadığını ifade eden Kotil, “Halen yılda en az 10 civarında hat açıyoruz. Haftada yaptığımız toplam 5 bin 400 sefer sayısı ile dünya sıralamasında 25'inciliğe, uçtuğumuz nokta sayısı yani kapsama alanı itibarıyla ise dünya 8'inciliğine yükseldik. 2009 yılında dünya sıralamasında operasyonel açıdan 6'ncı sıradayız. Artık havacılıkta Lufthansa, France Air gibi şirketlerle yarışmayı rekabet etmeyi hedefliyoruz. Benim hedefim sefer sayısını 10 bine çıkartarak, THY’nin dünya liderliğine yükselmesidir” dedi.

Havayolu şirketlerinin tamamının cirosunun 526 milyar dolar olduğunu belirten Kotil, “Örneğin Lufthansa bu yıl 30 milyar dolar ciroyu hedeflerken, biz henüz 6 milyar doları hedefliyoruz. Bu da dünya pastasının yüzde 1.2 sidir. Tabii ki bu pay çok küçük, amacımız yaptığımız master planlarla pastadaki bu payı çok yukarılara çekmek” dedi.
 
KEVİN COSTNER BİTTİ YENİ YÜZ PEŞİNDEYİZ
THY’nin dünyanın her noktasında tanıtımının çok önemli olduğunu, bunun için yeni tanıtım çalışmaları yaptıklarını kaydeden Kotil, reklam harcamaları için 70 milyon dolar ayırdıklarını söyledi. Kotil, ünlü oyuncu Kevin Costner'in yerine yeni bir yüz aradıklarını ifade etti. İspanyol futbol devi FC Barcelona’dan sonra İngiliz Manchester United takımına da ulaşım sponsoru olduklarını hatırlatan Kotil, kısa bir süre başlayacak Manchester reklamlarının da ses getireceğini belirtti.

90 UÇAK İÇİN ANLAŞMA
Kotil, 90 uçak almak için 3 milyar dolarlık anlaşma yaptıklarını belirterek, “Şirket olarak başarılı olmamız için kapsama alanının büyüklüğü yetmiyor. Kaliteye yatırım yapıyor çok para harcıyoruz. Aviation Week, THY’yi mali anlamda dünyanın en sağlıklı dördüncü havayolu olarak seçti. Ekonomi sınıfında en iyi ikram veren şirket seçildik. Birçok alanda bol ödül aldık. Business ve ikramda en iyi ödüller ödülünü alacağız. THY Avrupa’daki hava yolu şirketlerine göre üç dört misli büyüdü” dedi.

APRONDA DEVE KESME
Konuşmasına, ABD'de bulunan dış ticaretten sorumlu Devlet Bakanı Zafer Çağlayan'ın araması üzerine kısa bir süre ara veren Kotil, daha sonra işadamlarının sorularını yanıtladı. Bir işadamının ‘apronda deve kesme’ konusunu hatırlatması üzerine Kotil, “Evet her kurumun yaptığı yanlışlar hatalar olabilir. Bu o hatalarımızdan biriydi. Hatalardan ders alarak her zaman iyi sonuca gitmeye çalışıyoruz” dedi.

Kaynak: Lojiport