Gündem

İDOYU KALİTE YÖNETİMİ BÜYÜTTÜİDOYU KALİTE YÖNETİMİ BÜYÜTTÜ

Paksoy, "O kadar zor bir süreçti ki, devekuşu gibiydim. Bazen 'kaç' diyorlar 'kuşum' diyordum, 'uç' diyorlar deveyim' diyordum.

İstanbul Deniz Otobüsleri Genel Müdürü Ahmet Paksoy, şirketteki değişim sürecinde çok yorulduğunu, bu sebeple de kısa sürede ihtiyarladığını söyledi.
Paksoy, "O kadar zor bir süreçti ki, devekuşu gibiydim. Bazen 'kaç' diyorlar 'kuşum' diyordum, 'uç' diyorlar deveyim' diyordum. Ne yapacağımızı şaşırdım kaldım." ifadesini kullandı. Türkiye Kalite Derneği (KalDer) Bursa Şubesi ile Bursa Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (BUSİAD) işbirliğiyle düzenlenen 'Değişen Dünya Düzeni (Yeni İklim, Yeni Ekonomi, Yeni Yaşam)' temasıyla düzenlenen '8. Kalite ve Başarı Sempozyumu'nun 'Mükemmellik Modeli' konusunda konuşan İDO Genel Müdürü Dr. Ahmet Paksoy ilginç açıklamalarda bulundu.
Şirketlerdeki değişim sürecinin çok zor olduğunu anlatan Paksoy, İDO'da kurum içi çok kavgalar yaşandığını, kendisinin de tepe yönetici olarak çok yorulduğunu kaydetti. Bu süreçte yaşadıklarını yazacağı kitapla kamuoyu ile paylaşacağını kaydeden Paksoy, sürekli yenilenebilen şirketlerin yolunda yürüyebileceğini, daha önce 'Küçük balık büyük balığı yutar' veciz sözünün artık 'Hızlı balık, yavaş balığı yutar' şeklinde değiştiğini dile getirdi. Kamu şirketlerinin de başarılı yönetimle kara geçeceğini ispatladıklarını kaydeden Paksoy, zaman zaman vatandaşların 'siz belediye kuruluşu değil misiniz, neden şu güzergâhlara sefer koymuyorsunuz, kamu sektörü kar amaçlı olur mu?' şeklindeki tepkileriyle karşılaştıklarını aktardı.
Yönetimde kalite modelinden önce kurum içi kavgalar yaşandığını belirten Paksoy, şunları söyledi:
"Daha önceleri bir birime giderdim, oradakiler hemen 'Diğer birim var ya, onlar hiç çalışmıyor, genel müdürüm orayı kapatın gitsin' diyorlardı. Kurum içinde müthiş kavga vardı. Toplantılarda bazı arkadaşlar öyle bir 'hayır' diyorlardı ki, tavana zıplayıp aşağıya iniyorlardı. Ama değişim süreci sonrası o hayır diyenler de değişti, hatta tanıyamaz olduk onları. Hem bu süreçten önce bize ayaküstü projelerini anlatanları 'kahraman' zannediyorduk. Oysa kalite yönetiminden sonra o arkadaşların hiçbir şey yapmadığını tribünlere oynadıklarını gördük. Artık her şey verilerle tabloya yansıyor. Kimin ne kadar çalıştığını anlatmasına, bize yakınlık kurmasına gerek yok. Her şey tabloda net olarak görülüyor."
Sancılı bir dönem yaşadıklarının altını çizen İDO Genel Müdürü Paksoy, deniz taşımacılığında dünyada lider olduklarını, senede 101 milyon kişi taşıdıklarını kaydetti. Halen İDO bünyesinde 3 bin 500 kişi çalıştığına dikkat çeken Paksoy, bir süre önce İDO bünyesinden bir kişinin Umman Deniz Taşımacılığı'na Genel Müdür olarak transfer edildiğini kaydetti.
Sempozyuma katılanlara yaşadıkları ilginç olayları da anlatan Paksoy, kendisini sancılı süreçte devekuşuna benzetti:
"Bazen 'kaç' diyorlardı, 'kuşum' diyordum, bazen 'uç' diyorlardı 'deveyim' diyordum. Gerçekten o günler çok zordu. Herkes birbiri hakkında atıp tutuyordu. Falan yerde 'sorun var' diyorduk, kimseye ortaya çıkmıyordu, şimdi herkes yapacağı işi biliyor. Ve yılda yüzlerce yeni fikirler geliyor."
Kaynak: Lojiport
Şenlikköy Mahallesi Saçı Sokak, No: 4 / F Florya 34153 Bakırköy İSTANBUL
+90 212 663 62 61
+90 212 663 62 72