Taşımacılık sektörünün niş alanı sayılabilecek demiryolu taşımacılığına odaklanan Eksper, her tür proje için demiryolunun avantajlarını müşterilerine sunuyor. Şirket son üç yılda 750 km’lik boru hattı taşıması gerçekleştirdi ve bu yönde taşımalarına devam ediyor.
2001 yılında taşımacılık ve lojistik alanında faaliyet göstermek üzere kurulan şirket 2004 yılında uzmanlık alanı olan tren taşımacılığı ve proje taşımacılığı konusunda yeniden yapılandırıldı. Ekonomik krizlerden güçlenerek çıkan şirket 2009 krizinde de sermaye yapısını güçlendirerek nevi değişiklik yapıp anonim şirket olarak hizmet vermeye devam ediyor.
Eksper’in Gene Müdürü Erdin Erengül, yaşanılan son krizde de Eksper’in kabuğuna çekilmeden en önde ilerleyerek, marka gücünü koruduğunu şu sözlerde dile getirdi:
“2009 genel olarak zor bir seneydi. Bu sadece bizim için geçerli değil; aynı zamanda tüm Dünya küçük büyük fark etmeksizin zor bir süreçten geçiyor. Tüm dünyada talebin daraldığı bir dönemde uluslararası nakliye yapan bir firma olarak krizden etkilenmediğimizi söyleyemeyiz. Hedefimiz bunu en aza indirgeyerek mevcut durumumuzu muhafaza etmektir. Bunu başardığımızı görüyoruz. 2008 senesinde 3100 adet olan vagon sevkiyat adedinin üzerine çıkmayı başardık. Krizler bundan faydalanabilenler için yeni fırsatlar yaratır. Mümkün olduğu kadar çıkan fırsatlardan istifade etmeye çalıştık. Örneğin sizin de bildiğiniz gibi reklam masraflarımızı kısmadık. Firma tanınırlığını arttırmaya odaklandık. Bu bize krizden sonrası için yen iş fırsatları yaratacaktır”.
Şuana kadar taşımacılık hizmeti sunduğunuz büyük projeler hakkında bilgi verir misiniz?
Eksper Tren olarak, 2007 senesinden bugüne kadar toplam 750 km’lik boru hattı taşıması gerçekleştirdik. Genelde altyapı çalışmaları şeklinde olan projelerde çeşitli çaplardaki, çeşitli şekilde kaplamalı, çelik boruları Avrupa’ya taşıdık. Hala da taşımaya devam ediyoruz. Bu alanda hizmet verdiğimiz ülkeler arasında olarak Macaristan, Hırvatistan, Avusturya, Bosna Hersek’i sayabiliriz.
Demiryolu proje lojistiğinde ne gibi avantajlar sunuyor? Bu taşıma modunu kullanan müşterileriniz hakkında bilgi verebilir misiniz?
Demiryolu sevkiyatının avantaj sağlaması için üç temel parametrenin gerçekleşmesine ihtiyacımız vardır. Bunlar belirli bir yük hacminin sağlanması, yük taşıma frekansının belirli olması ve yükün elleçlemeye müsait olması. Bu parametreler sağlandığı takdirde demiryolu sevkiyatının gerçekleşmemesi için hiçbir sebep yok. Büyük projelerde bu kriterler sağlanabilir. Biz ağırlıklı olarak boru hattı projeleri için hizmet veriyoruz. Ama diğer sektörlere de bu kriterler sağlanıyorsa hizmet verilebilir.
2009 ortalarında İran’a haftalık düzenli seferlere başladığınızı biliyoruz. Taşımaların %95’ini Avrupa ağırlıklı geçekleştiren Eksper, 2010’da doğuya taşımalarını arttıracak mı?
Eksper Tren olarak bizim esas taşıma yaptığımız istikamet Avrupa’dır. İşimizin %90-95’i Avrupa’ya gider. Öncelikle komşu ülkeler olan Suriye, İran ve yeni açılan Irak taşımalarına konsantre olduk. Bu pazarlara olan taşımaların oranına toplam işimizin içinde daha yukarılara çekmek zorundayız. Ayrıca bunun yanından transit trafiğe de dikkat çekmek lazım. Burada da ciddi potansiyel olduğunu düşünüyoruz.
Kaynak: UTA