Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Havayolu / İŞADAMLARINDAN RÖTAR İSYANI

İŞADAMLARINDAN RÖTAR İSYANI

İŞADAMLARINDAN RÖTAR İSYANI09.02.2010

İTO Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yalçıntaş, uçuşlardaki gecikmelerin sona ermesi için sektörün yeniden organize edilmesi gerektiğini belirtti.

Yalçıntaş, yazılı açıklamada, gecikmelerin, “zamanla yarışan işadamları” için önemli sorun haline geldiğini ve iş adamlarının birçok ihaleye, toplantıya, fuara katılamamalarına neden olduğunu kaydetti.

Gecikmelerin yol açtığı ekonomik kayıpların “ciddi” boyutlarda olmasının yanı sıra, prestij ve havaalanında beklenilerek kaybedilen zaman kaybı olduğunu ifade eden Yalçıntaş, sıkıntıların havacılık sektörünün THY önderliğinde gösterdiği büyümenin doğal sonucu olabileceğini ancak bunun gecikmeler için bir gerekçe olamayacağını vurguladı.

Yalçıntaş, “Son 5 yılda Atatürk Havalimanı'ndaki hava trafiği 4 kat arttı. Buna paralel olarak artan yolcu ve uçak sayısı ile yer hizmetlerindeki altyapı eksiklikleri başta olmak üzere birçok faktör, bu gecikmelerin sebebi. Ancak bu sıkıntıların Devlet Hava Meydanları İşletmesi ile THY arasındaki koordinasyonun artırılması ve doğru planlama ile kısa zamanda çözülebileceğine inanıyoruz” dedi.

Mevcut altyapının tam kapasiteyle kullanılmasının, önem taşıdığına işaret eden Yalçıntaş, kalıcı çözüm için terminaller kadar pist, apron ve taksi sahalarının genişletilerek, havaalanı kapasitelerinin artırılmasının önemi olduğunu belirtti.

Yalçıntaş, hava ulaşım hizmetinin, bir tek kurumun değil, çok sayıda kurum ve kuruluşun ürettiği bir hizmet olduğuna değinerek, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Dolayısıyla, gecikmelerin sona ermesi için sektörün ve tüm hava trafik kaynaklarının yeniden organize edilmesi gerekmekte. Dünyada İstanbul'dan çok daha yoğun havalimanlarında bu kadar rötar olmuyorsa, bizde de bu yönde çalışmalara başlanmalı. Devlet Hava Meydanları İşletmesi, THY ve diğer kurumları arası işbirliği de son derece önemli. Çünkü sonuç olarak bu rötar çilesi, haksız yere milli değerimiz THY'ye ve tüm İstanbul'a prestij kaybettiriyor.
Tam da İstanbul'un 2010 Avrupa Kültür Başkenti olduğu bir dönemde artan bu gecikmeler başta şehrimize, sonra da THY'ye büyük zarar veriyor. Sorunun çözümü için konunun bütün taraflarının çalışmaları olduğunu biliyoruz. Bu çalışmaların bir an evvel tamamlanmasını temenni ediyoruz.”

Kaynak: Lojiport