DHL Global Forwarding Türkiye Genel Müdürü Kerem İnanç, “Lojistikte Küreselleşme ve Türkiye Yansımaları” adıyla 24 Aralık 2009’da Bahçeşehir Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu’nda gerçekleştirilen konferansa katılarak, uluslararası taşımacılık alanında dünyanın lider markası olan DHL Global Forwarding’in başarılarına ve dünya arenasında söz sahibi oluşunun altında yatan etkenlere değindi.
Lojistik sektöründe küreselleşmenin gelişimi ve önemi hakkında bilgiler veren İnanç, küresel ekonominin gelişiminde ticaretin, yatırımın, kapital akışının, göç ve yeni teknolojilerin büyük bir rol oynadığını ve bu gelişimin lojistik sektörü üzerinde de önemli etkileri olduğunu söyledi. Bu etkileri “yönetim”, “nüfus”, “bilim ve teknoloji” ile “entegrasyon ve karşılıklı bağlılık” olmak üzere dört ana başlık altında açıklayan İnanç, global standartların uygulanması, gelişmiş ülkelerin nüfusunun azalması, IT sistemlerinin entegrasyonu ve global ağların güçlenmesi gibi faktörlerle bu etkileri açıklayabildiklerini belirtti.
Türkiye’de küreselleşmeye bağlı olarak lojistik sektöründeki rekabetin arttığını ifade eden İnanç, Türkiye’nin coğrafi konumu nedeniyle avantaj elde ettiğini ve daha iyi bir servis sağlayabilmek için profesyonel eğitime önem vermeye başladığını da sözlerine ekledi. İnanç, lojistik sektöründe kariyer sahibi olmak isteyen öğrencilere de bu rekabete daha iyi hazırlanabilmek için bazı önerilerde bulundu. Öğrencilerin dil öğrenimine önem vermelerini, farklı kültürlerle temas halinde olmalarını, gazeteleri ve yabancı haberleri düzenli takip etmelerini öneren İnanç, bakış açılarını geliştirmelerinin de önemli olduğunu vurguladı.
Lojistik sektörünün küresel ticaretin gelişiminde önemli bir yeri olduğunu vurgulayan DHL Global Forwarding Türkiye Genel Müdürü Kerem İnanç, buna bağlı olarak lojistik firmalarının yeni teknolojilere ve know-how’a önem vermelerinin üretkenliklerini artırdığını, artan ticaretin ise lojistik performansa yönelik talebi yükselttiğinin altını çizdi.
DHL Global Forwarding Her Yıl Hedef Büyütüyor
Hava ve deniz yolu taşımacılığında dünyanın lider ismi olan DHL Global Forwarding’in ekonomik krize rağmen 2009 yılı hedeflerini tahminlerinin çok az altında kapatacağını belirten İnanç, özellikle ürün gelişimine hızla devam ettiklerine değindi. Hava taşımacılığında pazarın Türkiye genelinde 2008’e göre daraldığını fakat DHL Global Forwarding’in pazar payını geçtiğimiz yılın ilk 11 ayına göre ortalama yüzde 8’den yüzde 9,3’e çıkarmayı başardığını söyleyen Kerem İnanç, Mart ayından bugüne de kesintisiz IATA birinciliğinin DHL Global Forwarding Türkiye’ye ait olduğunu belirtti.
Denizyolu taşımacılığında da tüm ürünlerinde büyüme trendi gösteren DHL Global Forwarding, 2008 yılının aynı dönemlerine göre 2009 yılında TEU olarak FCL ihracatta %8 lik artış gösterirken, cbm olarak LCL ithalatta %13 lük, LCL ihracatta ise %53 lük büyüme kaydetti.
Yeni yapılandırılan uzman kadrosuyla lojistik ve endüstriyel projeler departmanlarının çok önemli taşımalara ve kriz ortamında fark yaratacak yeni uygulamalara imza attığını belirten DHL Global Forwarding Türkiye Genel Müdürü Kerem İnanç, çalışan ve müşterileri için ilk tercih olma yolundaki First Choice programları dahilinde müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik proje ve süreç iyileştirme çalışmalarına da devam ederek verimliliklerini artırdıklarını belirtti.
Kaynak: Lojiport