TCDD Genel Müdürlüğü, verimsiz işletildikleri ve işletildikleri parkurlarda yol çalışmalarının yapılacağı gerekçesiyle yedi trenin işletilmesine son verdi.
TCDD Genel Müdürlüğünce işletilmesine son verilen trenler şöyle:
“Ankara-Zonguldak arasında işletilen Karaelmas Ekspresi, Kars-Akyaka-Kars
arasında işletilen Yolcu Treni, Ankara-Kars-Ankara arasında işetilen Erzurum
Ekspresi, Diyarbakır-Adana-Diyarbakır arasında işletilen Yolcu Treni,
Ankara-Malatya-Ankara arasında işletilen 4 Eylül Mavi Treni, Ankara-İzmir
(Basmane) arasında işletilen 9 Eylül Ekspresi,
Haydarpaşa-Kurtalan-Tatvan-Haydarpaşa arasında işletilen Güney Van Gölü
Ekspresi.”
"TRENLERİN KALDIRILMASI DEMİRYOLLARINA AĞIR BİR DARBE"
Türk Ulaşım-Sen tarafından konuya ilişkin yapılan açıklamada, TCDD tarafından
söz konusu trenlerin işletilmesine son verilmesi “Demiryollarına ağır bir
darbe” olarak değerlendirildi. Açıklamada şöyle denildi:
“Ülkemizin dört bir yanının demiryolu ile donatılması, mevcut hatların daha da
genişletilerek, ucuz, emniyetli, dışa bağımlı olmayan, uzun ömürlü ve konforlu
demiryolu taşımacılığını ‘Türkiye kalkındırılıyor’ iddiası ile taban tabana zıt
bir uygulama ile daraltmak hangi ilmi tespitin ürünüdür çok merak uyandırdı
doğrusu?”
Açıklamada, TCDD tarafından yol çalışmalarının tamamlandıktan sonra trenlerin
seferlere başlayacağına ilişkin bir açıklama yapılmadığı da kaydedilerek şu
ifadelere yer verildi:
“Ermenistan’la dahi Demiryolu bağlantısı kurulması projesinin hızla hayata
geçirildiği bir süreçte kendi insanlarımızın bu en avantajlı taşıma nimetinden
mahrum edilmesinin milletimiz nezdinde kabul görmeyeceği ve en önemlisi,
birbirinden bu kadar uzak bölgelerde aynı anda, yol çalışması başlatılmasını
TCDD’nin mevcut kapasitesinin karşılamasının mümkün olmadığı ortada iken,
çeşitli bölgelerimizde işletilen aşağıdaki trenlerin işletmeciliğinin
durdurulması, ‘Demiryolu’nun refah ve ümran tevlit eden’ nimet olmaktan
çıkarılmasına haklı hiçbir ilmi tespiti bugüne kadar tarih kaydetmemiştir.”
Kaynak: Lojiport