Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Dünyadan / EVERGREENDEN DOĞU AKDENİZ VE KARADENİZ ATAĞI

EVERGREENDEN DOĞU AKDENİZ VE KARADENİZ ATAĞI

EVERGREENDEN DOĞU AKDENİZ VE KARADENİZ ATAĞI03.11.2009

Evergreen Line, kasım ayından geçerli olmak üzere Norasia Container Lines Ltd (CSAV Norasia) slot işbirliği ile Doğu Akdeniz ve Karadeniz hatlarını güçlendireceğini açıkladı. Slot paylaşımı Evergreen'in Uzakdoğu-Akdeniz (FEM) ve Norasia'nın Asya-Karadeniz (ABS) servisini kapsıyor. Bu hattın programı Uzakdoğu limanları ile Doğu Akdeniz ve Karadeniz limanları arasında haftalık dönüşümlü olarak devam edecek.

Yapılan basın duyurusuna göre ABS hattının rotasyonu; Xingang-Qingdao-Shanghai-Ningbo-Xiamen-Chiwan-Port Kelang-Jeddah-Port Said-Piraeus İstanbul (Mardaş-Gemport)-Constanza-Illichivsk-Odessa-Port Said-Port Kelang-Xingang olarak devam ederken ilk gemi olan CSAV Appennini 9 Kasım günü Xingang Limanı'ndan hareket edecek.

Evergreen'in FEM hattı uğrak limanları ise Qingdao-Shanghai-Ningbo-Kaoshiung-Hong Kong-Yantian-Tanjung Pelapas-Colombo-Ashdod-Alexandria-Taranto-Genoa-Barcelona-Valencia-Taranto-Colombo-Tanjung Pelapas-Kaoshiung-Qingdao. Bu hattın ilk gemisi olan ITAL Usodimare 8 Kasım günüQingdao Limanı'ndan ilk seferine başlayacak.

 

100 konteynir gemisi inşa ettirecek

Tayvan'ın bir dünya denizcilik otoritesi olan Evergreen Marine Başkanı Chang Yung-fa küresel pazar durumunun düzelmesi halinde 100 konteynir gemisi siparişi vereceğini açıkladı. Dr. Chang Yung-fa 2010'da kesinleşmiş bir inşaat projeleri olmamasına karşın, önümüzdeki yılın karar verme açısından kilit bir yıl olacağını işaret ederek yine de ocak ayında Evergreen'in gelecek yıllara ait genişleme programı üzerinde çalışma yapacaklarını ve bu çalışma sonunda çok önemli kararlara ulaşılacağına inandığını söyledi.

Dr. Chang, 100 konteynir gemisi inşaatının 5.5 milyar dolarlık bir yatırım olduğunu, bu programın başlangıç tarihini 2012 olarak öngördüklerini vurgulayarak şöyle devam etti: "Bu yılın ikinci yarısı ekonomi verilerine göre son derece sıkıntılı geçmiştir. Küresel ekonomik düzelme ancak 2011 ikinci yarısından sonra beklenebilir. Evergreen olarak çok sıkıntılı bir ciroyla karşılaştık. Bu yılın ilk yarısındaki zararımız 145 milyon dolara çıktı. Oysa geçen sene aynı dönemde Evergreen'in net kârı 680 milyon dolardı. Gros gelir bu yılın dokuz aylık döneminde yüzde 35 gerilemiştir."

Evergreen'in sipariş ettiği 10 adet "S" serisi konteynir gemisinin sonuncusu olan 7.024 teu kapasiteli Ever Salute, Japonya'nın Mitsubishi Heavy Industries Tersanesi'nde inşa edilmiş ve 2008 Ocak ayında hizmete girmişti. O tarihten bu yana Evergreen'e ait bir konteynir gemisi inşaatı bulunmuyor.

Kaynak: Referans