İlk adım olarak daha önce başlamış olan lojistik
eğitimleri devam etmekte. 100’ün üzerinde sektör çalışanı ve yeni mezun genç
eğitimlerini aldı ve lojistik sektöründe çalışmaya, staj yapmaya başladılar.
Projenin temeli olan Lojistik köy,
yeni kullandığımız adıyla İhtisas Lojistik Organize Sanayi Bölgesi ( İLOSB )
çalışmaları da yürümekte. Kısa bir süre içinde detayları açıklanacak olan yeni
proje, Mersin bölgesinin kalkınmasında seçilen üç temel sektörden biri olan
lojistik sektörünün gelişmesini hedeflemekte.
Proje içinde yer alan ILOSB’nin amacı, Mersin bölgesinin yük taşıma ve depolama
kapasitesini arttırmak olacak. Bu amaçla bölgenin dışarıya açılan tek kapısı
olan MIP Mersin limanının da yük elleçleme kapasitesini arttırması
hedeflenmekte. Bu noktada limana daha fazla geminin yanaşması, daha fazla
konteyner elleçlenmesinin sağlanması beklentisi söz konusu. Mersin limanı
şehrin merkezinde sıkışmış bir yapıya sahip. Liman içinde bu gün için yeterli
görülen ekipman, indirme bindirme alanları, konteyner bekleme alanları
ekonominin düzelmesi ile kısa bir süre içinde yetersiz hale gelecektir. İnşa
edilecek olan ILOSB, Mersin limanı içindeki yer kaplayan, liman arka alanında
trafiği aksatan, çevreyi kirleten konteyner doldurma ve boşaltma
operasyonlarını, tamir servislerini, boş, hatta dolu konteyner stoklama
hizmetlerini üzerine alacak, yerine getirecek şekilde planlanmıştır. Bu sayede
liman içindeki hizmetler hızlanacak ve gemi kapasitelerindeki artışa liman
hazır hale gelecektir.
Limanın sadece konteyner elleçleyecek hale getirilmesi, dökme yüklerin
konvansiyonel kargoların, küçük gemilerin yakındaki ikinci liman olan Taşucu
limanına kaydırılması düşünülmelidir. Böylece Mersin limanının Doğu Akdeniz’de
bir ana liman haline getirilmesi de mümkün olacaktır.
Taşucu limanı ise Arka alanda bulunan geniş Seka arazisinin Turizm alanı ilan
edilmesi ve limanın marina olarak kullanılması tehlikesi ile karşı karşıyadır.
Taşucu limanının bir uluslar arası marina haline getirilmesi anlaşılmaz bir
projedir. Bölgede bir yat sahiplerini ilgilendirecek alt yapı yoktur. Buna
karşılık Mersin gibi turizm ile kalkınması yönünde planlar yapılan bir liman
kentinde projelendirilmiş olan, ancak yıllardır inşa edilemeyen yat limanının
bile gerçekleşememiş olması da düşündürücüdür. 6 yıldır ihalesi bekletilen
kimsenin ilgilenmediği 2 adet yat limanı projesinin hayata geçirilemediği bir
noktada; Taşucu’nun yat limanı olarak projelendirilmesi kaynak israfından başka
bir şey değildir. Taşucu’na çok yakın mesafede olan Kumkuyu ve Mersin marinaları
boş dururken arasına bir marina daha yapılması anlaşılamaz bir düşüncedir.
Kaynaklarımızın kıt oluşu bizleri bunların kullanımında bir daha düşünmeye
itmelidir. Taşucu marinası projesine aktarılacak olan kaynağın, Mersin içinde
lojistiğin gelişmesi için yapılan çalışmalarda kullanılması sadece Mersin
limanının değil aynı zamanda bölge sanayicisinin, bölge tüccarının ve bölge
insanının refahına katkıda bulunacaktır. Taşucu’na yatları ile gelecek olan
turistlerin o bölgeye bırakacakları fazla bir şey yoktur. Uzun süre kalmaları
için nedende söz konusu değildir. Mersin bu konuda daha gelişmiş bir metropol
olarak düşünülmeli ve değerlendirilmelidir.
Kaynak: Persembe Rotası