utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
ÜYE GİRİŞİ
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTIKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Demiryolu
/
DURMAK YOK, ÜRETMEYE DEVAM
DURMAK YOK, ÜRETMEYE DEVAM
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
01.06.2025
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2024 Raporu"nda TÜRASAŞ’ın 174 basamak birden yükselerek 225. sıraya yerleştiğini bildirdi. Bakan Uraloğlu, "TÜRASAŞ 2024 yılında yaklaşık 10 milyar liralık satış gerçekleştirdi. Hedefimiz yerli ve milli demiryolu araç üreticimizi ilk 100 sanayi kuruluşundan biri yapmak." dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından yayımlanan "Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2024 Raporu"na ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Bakan Uraloğlu, yerli ve milli demiryolu araç üreticisi Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayi Anonim Şirketi’nin (TÜRASAŞ) önemli bir yükseliş gösterdiğinin altını çizdi.
TÜRASAŞ’ın listeye ilk olarak 2022 yılında 463'üncü sıradan giriş yaptığını, 2023 yılında ise 64 sıra yükselerek 399’uncu olduğunu anımsatan Bakan Uraloğlu, "2024 yılında üretimden yaklaşık 10 milyar liralık satış gerçekleştiren TÜRASAŞ 174 sıra birden yükseldi ve 225. sıraya yerleşerek sanayi liderleri arasındaki yerini pekiştirdi." ifadelerini kullandı.
Hedef: İlk 100
Türkiye’nin ve bulunduğu yakın coğrafyanın en büyük raylı sistem araç üreticilerinden biri olan TÜRASAŞ’ın tarihsel birikimi, 131 yıllık geçmişi, teknik altyapısı ve nitelikli insan gücü ile yeni nesil raylı sistem araçlarının üretimine büyük bir ivme ile devam ettiğine vurgu yapan Bakan Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
"Son yıllarda elektrikli tren setleri, hızlı tren, banliyö ve metro gibi yeni projelere odaklanan TÜRASAŞ tasarım ve üretim kabiliyetleri ile ileri teknoloji ürünlerini sektöre kazandırmaya devam ediyor. Bu sayede raylı sistem araçlarında ithalatın önüne geçilerek ülke ekonomisine katkı sunuluyor. Yeni nesil raylı sistem araçlarının üretimi için yüksek teknolojiye sahip tesis ve makine yatırımlarına hız vermeye devam eden TÜRASAŞ gerçekleştirdiği nitelikli istihdamlar sayesinde her geçen yıl üretim ivmesini artırıyor. Hedefimiz yerli ve milli demiryolu araç üreticimiz TÜRASAŞ’ı Türkiye’nin en büyük ilk 100 sanayi kuruluşundan biri yapmak."
Artan nüfus oranı, sıfır emisyon hedefleri ve kaynak verimliliği stratejilerine bağlı olarak dünyada raylı sistemlere verilen önemin sürekli arttığının altını çizen Bakan Uraloğlu, Türkiye’de son 23 yılda demiryollarında uygulanan yatırımlar ve politikalar sayesinde konforlu, hızlı ve güvenli taşımacılığın tesis edildiğini, vatandaşların demiryoluna olan ilgisinin de arttığını ifade etti.
"Türkiye Yüzyılı’nda, Demiryolu Sanayimizi Daha İleriye Taşımak İçin Çalışmaya Devam Edeceğiz"
30 Mayıs'ta Eskişehir’de gerçekleştirilen tören ile 10 yeni nesil demiryolu aracını daha TCDD Taşımacılık A.Ş.’ye teslim ettiklerini anımsatan Bakan Uraloğlu, söz konusu araçların her birinin, yalnızca birer demiryolu aracı değil; aynı zamanda milletin emeğinin, alın terinin ve teknolojik birikiminin birer sembolü olduğunu vurguladı.
Uraloğlu, TÜRASAŞ’ın 100’ün üzerinde yerli tedarikçiyle iş birliği yaparak gerçekleştirdiği bu üretimin, Türkiye’nin ekonomisine ve cari açığın azaltılmasına büyük katkı sağladığının altını çizerek sözlerini şu şekilde sürdürdü:
"Proje kapsamında geliştirilen tüm bileşenler, daha önce Türkiye’de tasarımı yapılmamış, katma değeri yüksek ürünler. Bu bilgi birikimi, demiryolu sanayimizde yerlilik oranını her geçen gün daha da yukarı taşıyor. Artık lokomotif sektöründe kendi teknolojisine sahip sayılı ülkelerden biriyiz. Yurt dışına bağımlılığı ortadan kaldırarak, ihtiyacımız olan her türlü raylı sistem aracını kendi imkanlarımızla üretebiliyoruz. Bu, sadece bir sanayi başarısı değil; aynı zamanda milli bağımsızlığımızın göstergesidir. Türkiye Yüzyılı’nda, demiryolu sanayimizi daha da ileriye taşımak için durmaksızın çalışmaya devam edeceğiz."
Kaynak:
uab.gov.tr
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTIKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 UTIKAD
BİNT Ajans
© Copyright 2022 UTIKAD
BİNT Ajans