Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Ekonomi / İş Dünyası / FİRMALAR TÜRKİYE DE DAHA ÇOK İŞ YAPMAYA BAŞLAYACAK

FİRMALAR TÜRKİYE DE DAHA ÇOK İŞ YAPMAYA BAŞLAYACAK

FİRMALAR TÜRKİYE  DE DAHA ÇOK İŞ YAPMAYA BAŞLAYACAK30.07.2009

Grayling şirketinin Yönetim Kurulu Başkanı McBride, Türkiye'de 2009'un ilk yarısının çok iyi geçtini belirtti

 

İSTANBUL - Yatırımcı İlişkileri ve kurumsal iletişim alanında faaliyet gösteren Grayling şirketinin Yönetim Kurulu Başkanı Anne McBride, "Türkiye'deki gelişmeler sayesinde yatırımcı ilişkileri hizmet sektörü firmaları Türkiye'de daha çok iş yapmaya başlayacaklar" dedi.

Yatırımcı İlişkileri Derneği (TÜYİD) tarafından İstanbul Menkul Kıymetler Borsasının (İMKB) konferans salonunda düzenlenen "Yatırımcı İlişkileri Semineri"nde konuşan McBride, İstanbul piyasasının kendileri için son derece stratejik bir merkez olduğunu belirterek, İstanbul Menkul Kıymetler Borsasında işlem gören şirketlerin yurt dışında da işlem görmesi gerektiğini vurguladı.

McBride, gelişmekte olan ekonomilerde geçen son 12-15 yılda çok önemli değişimler yaşandığına dikkati çekerek, en çok fırsat gördükleri ülkelerin Çin ve Brezilya olduğunu dile getirdi.

Türkiye'nin de çok hızlı geliştiğini ifade eden McBride, "Türkiye'de 2009'un ilk yarısı çok iyi geçti. Bir önceki yarıya göre endekste yüzde 45 artış var. Burada Türkiye piyasasının ne kadar güçlü ve dayanıklı olduğu gözüküyor. Türkiye'deki gelişmeler sayesinde yatırımcı ilişkileri hizmet sektörü firmaları Türkiye'de daha çok iş yapmaya başlayacaklar" şeklinde konuştu.

McBride, hisselerin finans piyasalarındaki gerçek değerlerinin bulunmasının ve doğru kişilere yönlendirilmesinin önemli olduğunun altını çizerek, yatırımcı ilişkileri sorumlularının, yaptığı işin son derecedeki rekabet koşullarına maruz kaldığını bildirdi.

"Türkiye, bugün maalesef tam değerini bulabilmiş değil" diyen McBride, Türkiye'deki şirketlerin değerlerinin gerçek değerinin çok altında olduğunu, büyük şirketlerin risk alması gerektiğini, aksi takdirde büyük zarar görebileceklerini savundu.

McBride, sermayeye erişimin de çok önemli olduğuna işaret ederek, bunun yolunun sermaye piyasalarına açılmaktan geçtiğini ifade etti.

Şirketlerin, analizlerini yaparken sadece Türk şirketlerini baz almalarının yeterli olmadığını dile getiren McBride, gelişmiş ekonomilerde borsaya kote olan şirketleri de araştırmalarının yararlı olacağını belirtti.

McBride, finansal medyanın gücünün çok büyük olduğuna değinerek, "Önemli bir finansal yayında adının çıkması, şirketin değerini yükseltir" dedi.

Yatırımcı ilişkilerinde internet sitelerinin önemi

Investis Limited Direktörü Al Loehnis ise yatırımcı ilişkilerinde internet sitelerinin önemi hakkında bilgiler verdi.

Loehnis, internet siteleri hakkında şirketlerin üst yönetimlerini ikna etmenin bazen çok zor olduğunu, ancak internet sitelerinin bilgi almak adına ilk adres olduğunu kaydetti.

Yatırımcıların belli bir yargıya varmak için şirketlerin internet sitesinin kalitesine baktığını belirten Loehnis, internet siteleri sayesinde tanıtım ve bilgi aktarma maliyetlerinin de düştüğünü dile getirdi.

"Aldığım bilgilere göre Türkiye'deki şirketlerin yüzde 60'ı internet sitesinde İngilizce yayın yapmıyorlar" diyen Loehnis, şirketlerin yayınlaması gereken internet sitesinin nasıl olması gerektiğini şöyle anlattı:

"Internet sitesindeki içeriğin mümkün olduğunca yaygın uygulamalarla tasarlanması gerekiyor. İçeriğin dar kapsamlı olmaması ve geniş bilgiye yer verilmesi gerekli. Türkiye'deki firmaların çoğunda likidite biraz eksik olabilir. Ancak internet sitelerinde sermaye yapılarının ve üst düzey yöneticilerle yapılan röportajların yayınlanması gerek. Bunlar şirketin ne kadar şeffaf olduğunu gösterir. Sitede sektör bilgilerine de yer verilmelidir. Şirkete neden yatırım yapılmasının gerekli olduğunun anlatıldığı yazılar yer almalıdır. Sitede rakiplere de yer verilmesi şirketin mukavemetini gösterir. Hisse değerleriyle ilgili kilit performans göstergelerine de yer verilmelidir."

Bir katılımcının "3G teknolojisi faaliyete geçtiğinde, mobil internetten ulaşılabilmek için şirketler internet sitelerini nasıl düzenlemelidir?" sorusunu yanıtlayan Loehnis, şirketlerin internet sitesinden ulaşılması istenen irtibat telefonları, hisse senedi değerleri gibi bilgilerin mobil internetten de kolay ulaşılabilecek şekilde düzenlenmesi gerektiğini anlattı.

Loehnis, yaptıkları araştırmalara göre, yatırımcıların çoğunun cep telefonlarından internet sitelerine bakmadıklarını belirterek, şimdilik 3G için çok farklı bir site yapmaya gerek olmadığını, mobil internet için özet bilgilerin kullanılmasının yeterli olduğunu söyledi.

Roadshowlar yeniden başladı

Deutche Bank ADR/GDR Müşterileri Yatırımcı İlişkileri Destek Grubu Başkanı Jessica Anderson da "Yatırımcılara ulaşmak, etkili roadshowlar" başlıklı konuşmasında, geçtiğimiz 6 ayda roadshowların durduğunu, ancak bugünlerde şirketlerin tekrar hedef pazarlara çıktıklarını söyledi.

Yatırımcıların bilgiye aç olduğunu ifade eden Anderson, yatırımcıların, şirketlerin ne yaptığını bilmek istediklerini anlattı.

Şirketlerin pazarlanabiliyor olmasının önemine dikkati çeken Anderson, yatırımcılara, şirket hakkında hikaye anlatabilmek gerektiğini söyledi.

Yatırımcıların, şirketlerden krizin şirketlerine etkisi ve buna yönelik alınan tedbirler hakkında bilgi almak istediğini belirten Anderson, 20-30 dakikalık roadshowların ardından mutlaka geri bildirimin temin edilmesi gerektiğini anlattı.

Anderson, kurumsal yatırımcıların alana döndüğünü ifade etti.

Deutche Bank Yönetici Direktörü Brian Thomas da, Türkiye açısından banka kredilerinin çok dışa açılmadığını gözlemlediklerini belirterek, Türkiye'ye ilişkin çok ciddi iyileşme beklemediklerini dile getirdi.

Şirketlerin yatırımcıların ilgisini hep canlı tutması gerektiğinin altını çizen Thomas, şirket yöneticilerinin yatırımcılarla gerçekleştirilen toplantılara mutlaka katılmak zorunda olduğunu söyledi.

Türkiye'nin bugünlerde gerçekten ucuz göründüğünü ifade eden Thomas, "IMF ile yapılacak anlaşma önemli... IMF ile ilgili konuşmadığımız gün geldiğinde bu olumlu bir gün olacaktır" dedi.

Kaynak: Dünya Gazetesi

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr