Gündem

LOJİSTİĞİN SON DOĞRUSU LOJİSTİĞİN SON DOĞRUSU 08.06.2009

Bir ürünün satılabilmesi artık iki koşula bağlı olmaktadır. Birinci koşul farklı olmak, diğeri de en ucuz olmaktır. Lojistik her iki koşulu da sağlayan bir hizmet sektörüdür. Bir yandan müşteri beklentilerinin ötesinde hizmet sunarken yani farklılık yaratırken, diğer yandan da tedarik zincir içinde optimizasyonların, ölçek büyütmelerinin, verim artışlarının sağladığı katma değerle, diğer yandan firelere, hatalı işlemlere, geri dönüşlere de engel olarak gerçek bir maliyet avantajı yaratabilmektedir.

Artık pazar biribirine çok benzeyen farklı markaların fiyatları arasındaki rekabete kalmıştır. Bunu da Lojistik Şirketler sağlayabilmektedir. Amaç son ürün maliyetinin geriye çekilmesidir. Bu maliyet indirimi sadece bir kez değil, ürün üretim ömrü boyunca tekrarlanmak zorundadır.

Doğru bir süreç yönetimi, online bilgi akışı, sonuç odaklı yazılımlarla lojistik maliyetlerin minimizasyonu mümkündür. Maliyet fiyatlarındaki küçük bir indirimin satışları daha büyük oranda arttıracağı, bunun da karlılığı çok daha fazla arttıracağı unutulmamalıdır.

Doğru bir lojistik yönetimi, taşıma ve depolama hasarlarını da minimize edecek ve maliyetlerde doğrudan bir azalmaya olanak sağlayacaktır. Sigorta giderleri düşecektir. Depolarda yapılacak iyileştirmeler raf ömürlü malzemelerde doğru stok kayıtlarına ve devir hızlarının belirlenmesine fırsat yaratacaktır. Depolarda kullanılan otomasyon sistemleri ile insan gücünde azalma ve hatasız hizmet sağlanması söz konusu olmaktadır.

Satış kampanyaları her ne kadar biriken stokların tüketim noktalarına aktarılmasını sağlasa da uzun dönemde iş yükü yaratması, ardından da azalan iş kapasitesinin maliyetleri arttıracağı unutulmamalıdır. Doğru lojistik kampanya sürelerini kısaltmakta, maliyetlerini azaltmakta ve kampanyaların olumsuz etkilerini ortadan kaldırmaktadır.

Lojistik toplam süreç içindeki tüm operasyonların verimliliğini artırması nedeniyle doğrudan ürün lojistik giderlerinde azalmaya olanak vermektedir. Yaratılan bu artı değer de bazen maliyet indirimi, bazen da müşteri memnuniyet faktörü olarak pazara aktarılmaktadır.

Lojisitğin yedi haftadır ortaya koyduğum doğruları tek başlarına bir işe yaramamaktadır. Önemli olan lojistiğin bu yedi doğrusunun sinerjisini elde etmek ve iş süreçlerimizde bunları kullanmaktır. Müşteri zor tatmin edilebilmektedir. Zira her satış ekibi artık müşteri tatminini hedeflemektedir. Siz siz olun ister üretim yapın, ister alım satım hizmeti verin ne satarsanız satın, yine sonunda tüketici sizin iş ortağınızdır. İş ortağınızın beklentilerini karşılamak için değil, ona beklentilerinin üzerinde hizmetler olduğunu öğretin. İkna edeceğiniz şey beklentilerin karşılanması, değil yeni beklentilerin onlar için yaratacağı katma değerin öğretilmesidir. Bunu yapabilmek tüketicilerde yeni beklentiler yaratmaya ve vereceğiniz hizmetin farklılık yaratacağına götürür sizleri. Bunu sağladığınız an satış fiyatlarınız ikinci plana düşer. Herşeyin fiyatı vardır masalına inamayın. Fiyatı pazar belirler sözü de tam anlamıyla doğru değildir. En güzel hizmetin fiyatı yoktur. Fiyat ancak benzeri olan hizmetler arasındaki rekabetle oluşmaktadır.

Kaynak: Dünya Gazetesi

Ataköy 7-8-9-10. Kısım Mah. Çobançeşme, E-5 Güney Yanyol Cd.
NEF22 Ataköy, B-Blok, Kat:7, D:142
Bakırköy 34156 İstanbul
+90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72