Geçen yıl kasımda günlük bin dolardan kiralanarak psikolojik baskı yaratan capesize’ın ardından şimdi de VLCC tanker navlunları armatörler üzerinde stres yaratıyor. Geçen hafta bazı bölgelerde 300.000 dwt’lik tankerler günlük 3 bin dolardan kiralandı.
MOL’un 302.000 dwt’lik yeni inşa tankeri, Taylandlı PTT tarafından Uzakdoğu hattında günlük 5 bin doların altında kiralandı.
BW Shipping’in beş yaşındaki 299.000 dwt’lik BW Lake adlı tankeri de Avrupa seferi için kiralandı ve geminin günlüğü sadece 3 bin dolardı.
Yalnızca bir yıl önce günlüğü 200 bin doların üstünde olan bu tankerlerin bugünkü kazançları işletme maliyetlerinin dahi çok altında.
Amerika Körfezi’nde navlunlar biraz daha teselli verir nitelikte. Euronav’ın kontrolündeki 159.000 dwt’lik üç yaşındaki Cap Charles adlı tanker, Amerika Körfezi’nden Avrupa’ya günlük 19 bin dolardan kiralandı.
Kaynak: PERŞEMBE ROTASI |