Gündem

LOJİSTİKTE SALGIN SONRASI “İŞE DÖNÜŞ PLANI UYGULAMASI” YOL HARİTASI YAYINLANDILOJİSTİKTE SALGIN SONRASI “İŞE DÖNÜŞ PLANI UYGULAMASI” YOL HARİTASI YAYINLANDI06.05.2020
Cushman & Wakefield ile Ofis, Perakende ve Lojistik Sektörleri için COVID-19 Sonrası İşe Dönüş Planı Uygulaması Türkiye'de hayata geçti.

Dünyanın önde gelen uluslararası gayrimenkul danışmanlık şirketlerinden Cushman & Wakefield, Ofis, Perakende, Sanayi ve Lojistik sektörlerinde COVID-19 sonrası iş yerlerine dönüş için yol haritası yayınladı. Başta Çin olmak üzere uluslararası tecrübelerden faydalanarak hazırlanan kılavuz, iş yerlerine dönüş süreci hakkında kullanıcı ve yatırımcılara alınması gereken önlemleri ayrıntıları ile adım adım açıklıyor. Ofis, perakende ve lojistik sektörlerini yeniden işe dönüşü ele alan prototip çalışmaların ardından uygulamayı Türkiye'de hayata geçiren ilk firma PUMA Türkiye oldu.

Koronavirüs sonrası herkesin merakla beklediği normalleşme sürecinin nasıl gerçekleşeceğiyle alakalı ilk çalışma Cushman & Wakefield tarafından ortaya konuldu. Çalışanların başarılı bir şekilde işe geri dönüş süreci için sağlık ve güvenlik anlamında alınacak önlemler ile gerçekleştirilecek operasyonlar hakkında ilgili açıklama yapan Cushman & Wakefield Yönetim Kurulu Başkanı Tuğra Gönden, “Hepimizi derinden etkileyen bu salgının ardından güvenli ve sağlıklı işe geri dönüş için bir yol haritası hazırladık. Ofis, perakende ve lojistik sektörleri için ele aldığımız bu rehberi oluştururken tüketici, çalışan, iş yeren, yatırımcı gibi herkesin güvenliğini ilgilendiren bu süreçler için uluslararası tecrübelerden faydalanıp Türkiye'de uygulamalara başladık” sözlerini kullandı.

Dünyada ilk “6 Feet” Ofis uygulaması Türkiye'de tamamlandı

Cushman & Wakefield Türkiye, COVID-19 sonrası işe güvenli dönüş sürecini kapsayan projeyi ilk kez Türkiye'de PUMA markası ile hayata geçirdi. Proje kapsamında Cushman & Wakefield, Dünyanın önde gelen spor?ayakkabı, giysi ve aksesuar markası PUMA'nın genel müdürlükleri için ofise dönüş sürecinde tüm çalışma alanlarını sosyal mesafe ve hijyen kuralları çerçevesinde ele alarak ve tasarlayarak çalışanlar için güvenli bir çalışma ortamı ve düzeni sunmuş oldu. PUMA Türkiye Genel Müdürü Taner Seyis, “İçinde bulunduğumuz olağanüstü koşullar altında en önemli önceliğimiz daima çalışanlarımızın güvenliği oldu. Bu nedenle mağazalarını geçici olarak kapatan ve evden çalışma modeline geçen ilk markalardan biriydik. Planımızın ikinci evresinde de, çalışanlarımız ve müşterilerimizin güvenliği öncelikli olmak koşuluyla, mağaza ve ofislerimizi nasıl ve ne zaman yeniden açabiliriz sorusuna odaklandık. Bu aşamada, Cushman & Wakefield Türkiye ve Almanya'daki PUMA Genel Merkezi ile gerçekleştirdiğimiz ortak çalışmalar sonucunda “6 Feet” ofis uygulamasını hayata geçirmekten mutluluk duyuyoruz. Şimdiden ofis çalışanlarımızdan şahane yorumlar aldık. PUMA olarak bizden bekledikleri tüm önlemleri – ve hatta daha fazlasını – aldığımızı biliyorlar. Bu çalışmanın çeşitli öğelerini perakende mağazalarımızda da kullanacağız. Yakın gelecekte mağazalarımız yeniden açıldığında müşterilerimizden de aynı yorumları almayı umuyoruz.

Çin'den önemli tecrübeler ve küresel uygulamalar esas alındı

Cushman & Wakefield'ın yakın zamanda Çin'de yönettiği toplam 80 milyon metrekare binada 10 bin şirketin yaklaşık 1 milyon çalışanı ile binalara geri dönmelerini sağlayarak önemli tecrübeler kazandığını vurgulayan Cushman & Wakefield Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Gönden,”Çin'de pandemi sonrası iş hayatına tekrar dönüş ile ilgili tecrübelerimizi şimdi Türkiye'de hayata geçiriyoruz. İş yerlerine dönüş her kuruluş için elbette farklı olacaktır, ancak bazı işlevsel kurallar ile çalışma ortamlarına geri dönüş yönetilebilir. İş verenler çalışanlarını binalara kabul etmek için nasıl hazır olurlar ve çalışanların hazır olmalarını nasıl sağlayabilir? Bu, bir çok benzer engel ile karşı karşıya olan yatırımcı ve kullanıcıların bir araya gelmesi için benzeri olmayan bir fırsattır. Biz de bunu güvenli bir şekilde Türkiye'de de hayata geçirmeye başladık.” dedi.

Perakende sektörü sonsuza dek değişecek

Ekonomi ve iş hayatında yeniden açılışa hazırlanıldığı bu süreçte, perakende sektörünün dönüşümsel bir fırsatta yakaladığını dile getiren Gönden, “Bu, online alışverişten satın alınıp mağazadan teslim alma ve eve teslimat dahil olmak üzere yeni satın alma yollarını deneme veya genişleterek sürdürme zamanıdır. Aynı zamanda, hem müşteri verilerini toplamak hem de mağaza içi deneyimi geliştirmek için yeni teknolojinin denenmesi için yakalanan bir fırsat anlamına da gelmektedir. Bununla birlikte, perakendecilerin yatırımlarını diğer finansal kısıtlamalarla dengelemesi ve yeni stratejilere yatırım yapmak için verimlilik sağlamaya çalışmalıdır. Konuyla alakalı detaylar için Cushman & Wakefield'in ‘Recovery Readiness: A How-to Guide for Reopening Your Workplace' çalışmasına ulaşılabilir. ” diye konuştu.
 
LOJİSTİK ALANLARI İÇİN EN ÖNEMLİ HAZIRLIKLAR

Önemli sayıda üretim ve dağıtım tesisi faaliyetlerine devam ederken, sanayi ile ilgili birçok şirket COVID-19'a karşı hazırlanmaktadır. Bu benzersiz koşullar altında, şirketler yaratıcı çözümler ile çalışan sağlığı ve güvenliğini ele almak durumunda kaldı.

Toparlanma sürecine doğru ilerlerken, sokağa çıkma kısıtlamaları nedeniyle faaliyetlerini durduran şirketler yakında yeni bir zorluk ile karşı karşıya kalacaklar – üretim ve dağıtım merkezinde sosyal mesafe kurallarına uymak.

BİNAYI HAZIRLAYIN

Temizlik planları, dönüş öncesi incelemeler, havalandırma, iklimlendirme ve mekanik kontroller
  • Temizlik ve dezenfeksiyon süreçleri hakkında kamu kurumların mevzuatları ve örnek uygulamalara uyum sağlayın
  • Mekanik, havalandırma, iklimlendirme, yangın güvenlik sistemlerini hazır edin
  • Bina hazırlığı ile meşgul tüm çalışanların güvenliğini sağlayın (kişisel koruma ekipmanları, eğitim vb.)

İŞ GÜCÜNÜZÜ HAZIRLAYIN

Vardiya ve iş planı yönetimi, iç iletişim
  • Çalışan trafiğini ve vardiya programını gözden geçirin (kademeli veya bölünmüş vardiyalar vb.)
  • Yoğunluğu önlemek adına çalışanları giriş ve çıkış kuralları hakkında bilgilendirin
  • Tedarikçi, şoför ve üçüncü kişileri yeni kurallar hakkında eğitin
  • Sahada kalabalığı önlemek adına ofis çalışanların evden çalışmalarını gözden geçirin
ERİŞİMİ KONTROL ALTINA ALIN

Güvenlik ve sağlık kontrolleri, bina giriş ve çıkış
  • Tesis giriş ve çıkış planları geliştirin
  • Sadece kritik çalışanların binaya girişlerine izin vermeyi dikkate alın, kritik olmayan çalışan girişi olmasın
  • Şoförler için geçici dinlenme odaları ve tuvalet alanları öngörün
  • Ofise girişleri kısıtlayın
  • Çalışanlara kişisel korunma ekipmanları sağlayın
  •  Ateş ölçme kontrolleri öngörün ve çalışanların Koronavirüs semptomu göstermeleri durumunda evde tedavi vb hastalık izni kuralları uyarlayın.
Kaynak: lojiyol.com
Ataköy 7-8-9-10. Kısım Mah. Çobançeşme, E-5 Güney Yanyol Cd.
NEF22 Ataköy, B-Blok, Kat:7, D:142
Bakırköy 34156 İstanbul
+90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72