Türkiye'nin taşımacılık sektörü, hizmet ihracatına, turizmden sonra katkı sağlayan ikinci sektör konumunda bulunuyor.
Uluslararası Nakliyeciler Derneği'nin (UND) yayınladığı Karayoluyla Uluslararası Eşya Taşımacılığı Sektörünün 2019-2022 Stratejik Planı'nda taşımacılık sektörünün hizmet ihracatına katkısında da yer veriliyor. Söz konusu planda, “Taşımacılık sektörü ülkemiz hizmet ihracatına turizm sektöründen sonra ikinci en büyük katkıyı yaklaşık 15 Milyar Dolar ile sağlamaktadır.” denilerek, söz konusu katkıya ilişkin veriler, şöyle sıralanıyor:
“Ülkemizin 2023 yılı hizmet ihracatı hedefi 150 milyar dolar iken, sektörümüzün 2023 yılı hizmet ihracatı hedefi ise 60 milyar dolar'dır. Dünyadaki hizmet sektörünün gelişimine bakıldığında, eşya ticaretine göre çok daha hızlı şekilde gelişen bir hizmet sektörü olduğu görülürken, 2007 yılından bu yana % 60 oranında bir büyüme yaşandığı gözlemlenmektedir. 2017 yılında dünya çapında hizmet ticaretinin 5.1 trilyon dolar olduğu hesaplanırken, eşya ticaretinin ise 17,3 Trilyon dolar olduğu hesaplanmaktadır.
Toplam ihracat büyüme oranlarına göre hizmet ticareti sınıflandırıldığında taşıma hizmetlerinin büyüme oranı 2007'den 2017'ye göre %1,7 artmıştır. Hizmetler ile eşya ticaretinin büyüme oranları kıyaslandığında ise eşya ticaretinin aynı tarih aralığında büyüme oranı % 2,4 olurken, hizmet ticaretinin büyüme oranı ise % 3,9 olmuştur.”
Kaynak: lojistikdefteri.com