utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Gündem
/
İBRAHİM DÖLEN: LOJİSTİKTE ZAR ZOR YAŞATILAN FİRMALAR VAR
İBRAHİM DÖLEN: LOJİSTİKTE ZAR ZOR YAŞATILAN FİRMALAR VAR
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
05.03.2018
Borusan Lojistik Genel Müdürü İbrahim Dölen, geçtiğimiz yıl yapılan 1 milyon 250 bin ihraç seferinden 900 bininin boş döndüğünü belirterek, “Birçok firma zar zor yaşatılıyor” dedi.
TEDAR tarafından gerçekleştirilen “Lojistikte Yükselen Trendler, Dijitalizasyon ve Beklentiler” panelinde konuşan Borusan Lojistik Genel Müdürü İbrahim Dölen, LPE'deki (Lojistik Performans Endeksi) 34'üncülükteki yerden 14'üncülüge çıkma yönündeki hedeflerle ilgili görüşlerini paylaştı. “Her işlemi defalarca kontrol eden bir sistem var” diyerek bu hedefi yakalamanın zor olduğunu aktaran Dölen, “34'ten 14'e çıkacağız demek güzel ama elimizde ne var. En başarılı ülke Singapur'u inceledik. Ülkeye gelecek veya gidecek bir mal için yapılan başvuru 20 dakikada cevaplanıyor. Bunu ülke taahhüt ediyor. Hepimiz daha hızlı araçlar alabiliriz, daha büyük araçlar alabiliriz, Kapıkule'yi aşmak için daha pahalı yöntemlerle olsa çevresinden dolaşabiliriz. Ama temel sorun siz malı 20 dakikada hazır edemiyorsanız rekabet edemezsiniz” dedi. Türkiye'de mevcudun dışında bir şey yapmanın çok zor olduğunu da kaydeden Dölen, “Türkiye'den 45'lik konteynerlerle multimodal taşıma hizmeti başladık ve 3,5 yıl sonra kapattık” dedi. Avrupa gibi Türkiye'nın de karayolu taşımacılığının büyük bölümünü sayılı şirketlerin yaptığı bir yere gelmeden başarılı olamayacağını savundu.
Önümüzdeki dönemde maliyetlerin, regülasyonların ve çevresel baskıların artacağını aktaran Dölen, bunların lojistik süreçlerine etki edeceğini belirtti. Hacmin bir yere kadar önemli olduğunu söyleyen Dölen, “İstanbul'dan 2 bin treyler kaldırabilirsiniz ama gelirken bunları dolduramazsanız bu kar değil zarar getirir” diyerek iyi bir organizasyon yapısının kurulması gerektiğine işaret etti. Borusan olarak fiziksel yatırımlardan çok bilgi yatırıma odaklandıklarını belirterek ETA örneğini veren Dölen, “Biz dijital dönüşüme hazırlanıyoruz. Lojistiği değiştirmeye çalışıyoruz” dedi.
Kaynak:
transmedya.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans