Geçtiğimiz yılı
741 milyon TL ciro ile kapatan Omsan Lojistik, 2017 yılını ise daha seviyede
bir ciro ile kapatmayı hedefliyor. Türkiye’de satılan üç araçtan birini taşıyan
Omsan’ın en önemli projelerinden biri ise Ar-Ge Merkezi kurmak. Omsan Lojistik Genel
Müdürü Doç. Dr. M. Hakan Keskin, “Yine bu yıl içerisinde hayata geçirmeyi
planladığımız ve multimodal taşıma sistemlerini içeren yurtiçi ve yurtdışı
projelerimiz bulunuyor” dedi.
Türkiye’nin en
köklü ve en bilinen lojistik firmalarından Omsan Lojistik, 500’e yakın öz mal
ve 600 civarında da tedarikçi araçlarından oluşan dev bir karayolu filosuna
sahip. Ayrıca Omsan Lojistik’in 80 adet öz mal vagonu, 90 adet kiralık vagonu
ile 70 adet öz mal swap body ve 180 adet konteynerden oluşan demiryolu filosu bulunuyor.
30.000 DWT büyüklüğünde kuru yük gemisi ve 4.500 DWT büyüklüğünde pnömatik
tahliye sistemine haiz çimento gemisi de bulunan Omsan Lojistik’in hava taksi
hizmetleri için 1 adet yolcu tipi helikopteri ve depolama hizmetleri kapsamında
yurtiçinde (İstanbul, Kocaeli, İzmir, Bursa, Ankara) ve yurtdışında (Fransa,
Romanya, Fas) 250 bin metrekareye yakın depolama alanı mevcut. Bu büyük
lojistik devinde ise 2 bin 500 kişi çalışıyor.
“YILIN İLK
YARISINI BAŞARIYLA KAPATTIK”
Türkiye’nin
önde gelen lojistik devi Omsan’ın dümenine geçtiğimiz yılın Eylül ayında Doç.
Dr. M. Hakan Keskin geçti. www.yesillojistikciler.com’a özel açıklamalarda
bulunan Omsan Lojistik Genel Müdürü Doç. Dr. M. Hakan Keskin, Omsan Lojistik’in
2017 yılına büyük bir dinamizm ile başladığını ve yılın ilk yarısını başarıyla
kapattığını söyledi. Omsan Lojistik’in tamamen ulusal bir firma olduğunu
vurgulayan M. Hakan Keskin, firmanın amacını şöyle özetledi: “Amacımız lojistik
kavramının kapsamına giren tüm hizmetleri entegre, sürdürülebilir, kalite ve
çevre standartlarına uygun bir şekilde sunmak, yenilikçi bir bakış açısıyla
sektörün lokomotif şirketi haline gelmek.”
“TÜM ANA VE ALT
TAŞIMA MODLARINDA ÇALIŞMALAR BAŞLATTIK”
Omsan
Lojistik’in 2016 yılının son çeyreğinde yaptığı hamlelerle Fortune Dergisi
tarafından düzenlenen “Fortune 500 Araştırması – 2017” sonuçlarına göre
Türkiye’nin en büyük 500 şirketi sıralamasında 14 basamak birden yükselerek
235. sıraya yerleşti yerleştiğini hatırlatan Keskin, Omsan Lojistik’in bu yıl
hizmet çeşitliliğini artırmak amacıyla tüm ana ve alt taşıma modlarında
çalışmalara başladığını vurguladı. Keskin, “Bu çalışmalar kapsamında proje
taşımacılığı ile gıda ve soğuk zincir taşımacılığı hayata geçirildi. Öte
taraftan Omsan Lojistik’in önemli uzmanlık alanlarından birisi olan akaryakıt
taşımacılığı konusunda da lider akaryakıt firmaları müşteri portföyüne katıldı.
Akaryakıt taşımacılığı ile paralel olarak ‘Geri Dönüşüm Lojistiği’ kapsamında;
atık petrol ürünlerinin ve madeni yağların toplanması, taşınması, depolanması
ve bertarafı için Petrol Sanayi Derneği (PETDER) tarafından 2004 yılında
başlatılan ‘Atık Yağların Yönetimi’ projesine, 2006 yılından itibaren
nakliyeden sorumlu iş ortağı olarak verilen destek devam ediyor” dedi.
“ALTERNATİF
MULTİMODAL TAŞIMA ŞEKİLLERİ GELİŞTİRİYORUZ”
Omsan
Lojistik’in hizmet sunduğu en önemli sektörlerden birisi olan otomotiv
sektöründe yılın ilk 6 aylık döneminde, geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla
yaklaşık yüzde 9 oranında daralmanın meydana geldiğini belirten Keskin, yılın
ikinci yarısında da bu durumun devam edeceğinin değerlendirildiğini ifade etti.
Türkiye’de satılan her üç araçtan birini taşıyan Omsan Lojistik’in taşıdığını
kaydeden Keskin, “Omsan Lojistik olarak otomobil ve hafif ticari araç pazarının
içinde bulunduğu koşullardan etkilenmemek için yurtiçinde müşteri portföyümüzü
geliştirirken, yurtdışında ise yapılanmamızı güçlendirerek alternatif
multimodal taşıma şekilleri geliştiriyoruz. Yılın ilk yarısında, denizyolu ve
demiryolu taşımacılığında ticaret hacmimizi artırarak geçtiğimiz yıla oranla
önemli gelişmeler kaydettik. Yine bu yıl içerisinde hayata geçirmeyi
planladığımız ve multimodal taşıma sistemlerini içeren yurtiçi ve yurtdışı
projelerimiz bulunuyor” diye anlattı.
“OMSAN LOJİSTİK
AKADEMİ PROJESİ”
“Akademisyen
kökenli biri olarak Omsan’da eğitimle ilgili hedefleriniz var mı?” şeklindeki
sorumuzu ise Doç. Dr. M. Hakan Keskin şöyle cevaplandırdı: “Lojistikten
Fazlası” sloganı doğrultusunda Omsan olarak sektörde yeni hizmet anlayışı ile
ilerlerken, kurumsal gelişimin hızlanması ve insan kaynakları niteliklerinin
gelişimi için sürekli eğitime büyük önem veriyoruz.
Omsan’da bu yıl
eğitim alanında iki yeni projeyi başlatmış bulunmaktayız. Bunlardan ilki,
Omsan’ın deneyimini kullanarak sektöre nitelikli profesyonellerin
kazandırılmasını öngören Omsan Lojistik Akademi projesi. Bu proje kapsamında
öncelikle şirket içinde bilgi ve birikim paylaşımı amaçlayan iç eğitimler
düzenlemeye başladık. Önümüzdeki dönemlerde, farklı alanlarda uzmanlıklar
geliştirmiş uygulayıcıların Omsan Lojistik çalışanları ile bilgi ve
tecrübelerini paylaşacakları platformlar oluşturacağız.
Lojistik
bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerimizin sektör uygulamaları konusunda
yaşadıkları bilgi ve tecrübe eksikliklerini gidermeye yönelik özel eğitim
programları ve etkinlikleri düzenlemek de Omsan Akademi’nin projeleri arasında
yer alıyor. Bunun ilk uygulamasını, 11-12 Mayıs 2017 tarihlerinde “Omsan ile
Lojistik Yolculuğu” adıyla gerçekleştirdik. Farklı üniversitelerden toplam 31
lojistik öğrencisinin katılımıyla organize ettiğimiz etkinlikte, öğrencilerimiz
Omsan’ın farklı lojistik uygulamalarını yerinde inceleme imkânı buldu. Lojistik
bölümlerinde ve diğer ilgili bölümlerde öğrenim gören nitelikli öğrencilerin
sektöre kazandırılmasını destekleyen benzer programları da sıklıkla hayata
geçirmeyi hedefliyoruz.
Bu yılın
sonbahar döneminden itibaren ise, sektörde belli bir süredir faal olan
profesyonellere ve yönetici adaylarına yönelik ileri seviye lojistik eğitimleri
düzenleyeceğiz. Demiryolu taşımacılığı alanında süregelen serbestleşme
konusunda farkındalık yaratacak seminerler dizisini eylül ayından itibaren,
sektör kuruluşları ve Beykoz Üniversitesi Lojistik Meslek Yüksekokulu iş birliğiyle
hayata geçirmeyi planlıyoruz. Bundan başka Sabancı, Galatasaray, Anadolu
Üniversitesi gibi eğitim kurumları ve UTİKAD, LODER, UND gibi sektördeki önemli
organizasyonlarla eğitim konusunda iş birliği görüşmelerimiz devam ediyor.
AR-GE MERKEZİ
KURACAĞIZ
Ayrıca 39
yıllık lojistik hizmet tecrübemizi ve bilgi birikimimizi iş birliği içinde
olduğumuz çeşitli üniversiteler ile birlikte düzenleyeceğimiz eğitim ve
sertifika programları aracılığıyla sektör kuruluşlarının hizmetine sunacağız.
Eğitim unsuru barındıran ikinci projemiz ise, Omsan Lojistik bünyesinde kurulacak
Ar-Ge merkezidir. Hizmetlerimizin daha rekabetçi olmasına ve gelişimine imkân
sağlayacak bu merkezde Omsan’da yetişmiş mühendislerimiz ve potansiyel
araştırmacılarımız görev almaya hazırlanmaktadır.”
“2016 YILINI
741 MİLYON TL CİRO İLE KAPATTIK, 2017’DE DAHA İLERİ SEVİYEYE TAŞIMAYI
HEDEFLİYORUZ”
2016 yılını 741
milyon TL ciro ile sonlandırdıklarını vurgulayan Keskin, sektörde yaşanan
daralmaya rağmen hayata geçirecekleri yurtiçi ve yurtdışı projeleriyle
cirolarını 2017 yılında daha ileri seviyelere taşımayı hedeflediklerini
söyledi.
DOÇ. DR. M.
HAKAN KESKİN KİMDİR?
1965 yılında
Eskişehir’de doğan Doç. Dr. M. Hakan Keskin, 1983 yılında Kuleli Askeri
Lisesi’nden, 1987 yılında ise Kara Harp Okulu’ndan mezun olmuş, çeşitli
lojistik görevlerde bulunduktan sonra TSK’dan 2009 yılında Kıdemli Albay
rütbesi ile emekli olmuştur. TSK’da Lojistik Yönetim Okulunu, Türk Hava Kurumu
Üniversitesi’nde ise Lojistik Yönetimi Bölümünü kuran Keskin’in hem stratejik
hem de operasyonel seviyede lojistiğin planlanması, yönetimi ve icrası
alanlarında 30 yıla yakın deneyimi bulunmaktadır.
Kalkınma
Bakanlığı 10. Kalkınma Planı çalışmalarında Türkiye’de Lojistik Hizmetlerinin
Geliştirilmesi Özel İhtisas Komisyonu üyeliği, Dekan Yardımcılığı ve Bölüm
Başkanlığı gibi görevlerinin yanı sıra çeşitli kuruluşlarda kurul başkanlığı,
üyelik ve danışmanlık gibi görevleri de gerçekleştiren Keskin’in lojistik
alanında yazılmış 3 kitabı bulunmaktadır. Altıncı baskısını yapan ve
Türkiye’nin en çok satılan lojistik kitabı olarak kabul edilen "Lojistik
ve TZY" kitabı, lojistik üzerine Türkiye’de yazılmış ilk kitap olma
özelliğine sahiptir. Türkçe lojistik kaynaklar arasında en kapsamlılarından
olan “Lojistik El Kitabı” ile "Tedarik Zinciri Yönetimi" isimli
kitaplar ülkemizdeki lojistik ile ilgili ön lisans, lisans ve lisansüstü
programların temel başvuru kaynaklarındandır.
RÖPORTAJ: Şenel
ÖZDEMİR / senel.ozdemir@yesillojistikciler.com
Kaynak: yesillojistikciler.com