Mersin
Uluslararası Limanı’nda geçen yıl tamamlanan 650 milyon TL tutarındaki dev
yatırımın ardından, limana ilk mega gemi de geldi. 368 metre uzunluğundaki YM
World konteyner gemisi, East Med Hub Terminali’nde ağırlandı.
Mersin Uluslararası
Limanı, geçen yıl gerçekleştirilen yatırımların ardından ilk mega gemiyi
ağırladı. PSA ve Akfen Holding ortaklığıyla işletilen Mersin Uluslararası
Limanı’nda geçen yıl tamamlanan 650 milyon TL tutarındaki dev yatırımın
ardından, 368 metre uzunluğundaki YM World konteyner gemisi, East Med Hub
Terminali’ne geldi.
Mersin
Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş.’den (MIP) yapılan yazılı açıklamaya göre,
geçen yılki yatırım ilk meyvelerini vermeye başladı. Dev yatırımlarla birlikte
konteyner hatlarının mega gemilerine ev sahipliği yapmaya başlayan MIP, geçen
yıl hizmete sunulan East Med Hub (EMH) Terminali’nde, 368 metre uzunluğa ve 14
bin TEU kapasiteye sahip “YM World” isimli mega konteyner gemisini ağırlayarak,
liman ve bölge tarihinde bir ilke imza attı.
Türkiye’nin
önde gelen endüstri şehirlerine verdiği hizmetin yanı sıra komşu ülkeler ve
Orta Doğu ticaretinin dünyaya açılan kapısı olan MIP, East Med Hub
Terminali’nde daha yüksek drafta (su derinliği) sahip gemileri kabul etmeye
başladı ve Akdeniz’den Orta Doğu ve Uzakdoğu ülkelerine servis yapan dev
gemilerin tercihi oldu. Bu devlerden ilki; Yang Ming, Hapag Lloyd, Nyk, Mol ve
K-Line gibi armatörleri bünyesinde barındıran ve ‘The Alliance’ çatısı altında
hizmet veren Akdeniz Servisi’ndeki “YM World” gemisi oldu. Geçtiğimiz günlerde
Mersin’e ilk kez uğrayan mega konteyner gemisi, Mersin Uluslararası Limanı’na
şimdiye kadar yanaşmış en büyük gemi olma özeliğini taşıyor.
“EAST MED HUB
TERMİNALİ, MEGA GEMİLERE MERSİN’İN KAPILARININ AÇILMASINI SAĞLADI”
MIP Genel
Müdürü Frans Jol, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, konteyner gemilerinin son
yıllarda muhteşem bir büyüme gösterdiğini, tüm dünyada daha yeni ve daha büyük
konteyner gemilerinin hizmete girdiğini belirtti. Mersin’in global deniz
taşımacılığı merkezi durumunu koruması için liman tesislerini mega gemilere
hizmet verebilecek seviyeye yükseltmek zorunda olduklarını vurgulayan Jol, “EMH
Terminali’nin tamamlanmasıyla şu an denizcilik sektörünün ihtiyaçlarını
tamamıyla karşılayabilir durumdayız ve hatta fazlasını yapıyoruz. MIP, sadece
mega gemilere hizmet verebilmenin ötesinde, mega gemilerin Mersin’e gelip
direkt uğraklardan ve kısa sefer sürelerinden yararlanabileceklerini de
kanıtlamıştır” dedi.
“DÜNYA
KLASMANINDA REKABET EDEBİLEN BİR LİMAN HALİNE GELDİK”
Mersin
Uluslararası Limanı A.Ş.’nin, dünya ölçeğinde bir liman haline gelmek için 2007
yılından bugüne kadar büyük yatırımlar yaptığına dikkat çeken Jol, “Bu
yatırımların sonucu olarak, bugün yıllık 1 milyon 500 bin TEU konteyner, 9
milyon ton konvansiyonel yük elleçleyen, yıllık toplam işlem hacmi 30 milyon
tonu aşan, bu bölgede dünya klasmanında rekabet edebilen bir liman haline
gelmiştir. Geçen yıl hizmete sunduğumuz EMH Terminali’nin 1. aşamasıyla
kapasitemiz 1,8 milyon TEU’dan 2,6 milyon TEU’ya çıkmıştır. Artık 400 metre
uzunluğunda ve 15,8 metre drafta sahip mega gemileri ağırlayabiliyoruz. Bugün
dünya klasmanında rekabet edebilen bir liman haline geldik” ifadelerini
kullandı.
Kaynak: lojiport.com