DHL’in “21.
Yüzyılın Baharat Ticareti” raporuna göre, uluslararası e-ticaretin 2020 yılına
kadar yurtiçi e-ticarete oranla 2 kat hızlı büyümesi bekleniyor. Araştırmada
uluslararası e-ticaret hacminin 2020 yılında 900 milyar dolara çıkması
öngörülüyor.
DHL Express
Türkiye CEO’su Claus Lassen, “Tarihi baharat yolu üzerinde yer alan Türkiye,
e-ticaretle kurulan yeni ticari ağlarda da önemli yer edinme potansiyeline
sahip. DHL Express olarak Türkiye’de çevrimiçi perakendecilerin yurtdışında
büyümelerine destek olmak üzere tüm global ağımızla hizmet sunuyor,
gönderilerin en verimli ve güvenli şekilde nihai tüketiciye ulaşması için
çalışıyoruz” dedi. Dünyanın önde gelen uluslararası ekspres hizmet sağlayıcısı
DHL Express, uluslararası e-ticaretin perakendeci ve üreticilere sunduğu yüksek
büyüme potansiyeline vurgu yapan bir araştırma yayımladı.
Uluslararası
açılım yapan online perakendeciler satışlarını %10-15 artırabiliyor
21. Yüzyılın
Baharat Ticareti: Sınır Ötesi e-Ticaret Fırsatları Rehberi (The 21st Century
Spice Trade: A Guide to the Cross-Border E-Commerce Opportunity) başlıklı
rapora göre sınır ötesi e-ticaret teklifleri, çoğu perakende pazarında
bulunmayan büyüme oranları ortaya koyuyor. Sınır ötesi perakende hacimlerinin
2015 ve 2020 yılları arasında yıllık ortalama yüzde 25 büyüyerek 300 milyar
dolardan 900 milyar dolara çıkması bekleniyor. Bu da yurt içi e-ticaretin iki
katı hızda bir büyümeye işaret ediyor. Rapor, online perakendecilerin, yalnızca
tekliflerini uluslararası müşterilere sunarak satışlarını ortalama yüzde 10 ila
15 düzeyinde artırabildiğini gösteriyor. Premium hizmet tekliflerinin dahil
edilmesi ise bu büyümeyi daha da artırıyor. Örneğin online mağazalarına daha
hızlı gönderim seçeneği ekleyen perakendeci ve üreticiler diğer oyunculara göre
1,6 kat daha hızlı büyüyor.
“Tüm
perakendecilerin önünde küresele ve premium’a geçiş fırsatları var”
DHL Express
Türkiye CEO’su Claus Lassen, rapora ilişkin değerlendirmesinde, sınır ötesi
gönderimlerin birçok perakendecinin düşündüğünden çok daha kolay olduğuna
işaret ederek, şöyle konuştu: “Uluslararası pazarlara satış yapmanın
Türkiye’deki müşterilerimizin ticari büyümesi üzerindeki olumlu etkisine her
gün şahit oluyoruz. Aynı zamanda hemen her ürün kategorisinde premium’a
yükselme potansiyeli olduğunu görüyoruz. Bu daha yüksek kaliteli lüks sürümler
geliştirmek şeklinde olabileceği gibi fiyat hassasiyeti daha düşük müşterilerin
taleplerini karşılayacak üstün hizmet kalitesi sunmakla da sağlanabiliyor.
“Küresel ölçeğe geçiş” ve “premium’a geçiş” fırsatları, tüm pazarlarda çok
sayıda perakendeci için geçerli. Tarihi baharat yolu üzerinde yer alan Türkiye,
e-ticaretle kurulan yeni ticari ağlarda da önemli yer edinme potansiyeline
sahip. DHL Express olarak Türkiye’de e-ticaret firmalarının yurtdışında
büyümelerine destek olmak üzere tüm global ağımızla hizmet sunuyor, gönderilerin
en verimli ve güvenli şekilde nihai tüketiciye ulaşması için çalışıyoruz.”
Üreticiler
sınır ötesi e-ticarette daha hızlı büyüme hedefliyor
E-ticaretin
değişen yüzüne ışık tutan rapora göre, arz ve talebin gitgide sofistike hale
gelmesiyle birlikte, ’aracıyı’ aradan çıkararak ürünlerini online oarak son
müşteriye sunmak amacıyla doğrudan satış modellerine geçmek için e-ticaretten
gitgide daha fazla yararlanan üreticiler, diğer perakendeci gruplarına kıyasla
sınır ötesi e-ticarette %30 daha yüksek büyüme kaydetmeyi bekliyor. Birçok
pazarda giderek daha seçici hale gelen müşterileri yurtdışındaki online
perakendecilerden alışveriş yapmaya iten unsurlar arasında bulunabilirlik,
güven ve cazip teklifler yer alıyor. Tüketiciler, sınır ötesi alışverişlerle
ilgili sıkıntıları ise lojistik, güven, fiyat ve müşteri deneyimi olarak
sıralıyor.
Rapor
hakkında
21. Yüzyılın
Baharat Ticareti raporu, ağırlıklı olarak dünyanın önde gelen bir yönetim
danışmanlığı şirketi tarafından gerçekleştirilen araştırma ve görüşmelerin yanı
sıra, altı ülkede perakendeci ve üreticiler ile gerçekleştirilen özel bir
ihracatçı araştırmasına gelen 1.800’ü aşkın cevaptan yararlanılarak hazırlandı.
Rapor en yüksek büyüme potansiyelini sunan pazar ve ürünlere, online olarak
yurtdışından alışveriş yapan müşterileri harekete geçiren nedenlere ve bu
müşterilerin tercihlerine ve yurtdışına açılmak isteyen e-ticaret firmalarını
başarıya götürecek etkenlere detaylı bir bakış sunuyor. Yüksek montanlı
alışveriş sepetlerinin sınır ötesi işlemlerin ciddi bir oranını oluşturmasından
ötürü rapor özellikle, premium ürün ve hizmet tekliflerinin sağladığı
fırsatlara odaklanıyor.
Kaynak: lojiport.com