Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / İSTANBULDA ‘CEP DEPO DÖNEMİ BAŞLIYOR

İSTANBULDA ‘CEP DEPO DÖNEMİ BAŞLIYOR

İSTANBULDA ‘CEP DEPO DÖNEMİ BAŞLIYOR22.05.2017JLL’nin ‘Kent Lojistiği Raporu’na göre, İstanbul’da e-ticaretin perakende sektöründeki hacmi her geçen yıl artıyor. Rapora göre, İstanbul’un kendine özgü lojistik ihtiyaçları için şehir içi dağıtım depoları en uygun çözüm olabilir.

Aşırı kentleşme ve trafiğe çıkan araç sayısının her yıl artması gibi unsurlar, tedarik zincirinde ‘Kent içi depolar’ ve ‘Konsolidasyon merkezi’ kavramlarını ön plana çıkarıyor. JLL Türkiye Sanayi ve Lojistik Yardımcı Direktörü Anıl Baştaş Turpçu, “E-Ticarette artık aynı gün teslimat dönemini yaşıyoruz. Bu durum, kent yönetimini de doğrudan ilgilendiriyor. Trafik akışının yeniden koordine edilmesi, üçüncü havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osman Gazi Köprüsü ve liman bölgeleri gibi büyük alt yapı projeleri, lojistik alanlarını yeniden şekillendirecek. Başta Avrasya Tüneli olmak üzere tünel projeleri çeşitli ilçeleri birbirine bağlayacak Bu projelerin şehir merkezindeki trafiğe yeni bir soluk getireceği öngörülüyor. Buradaki kritik noktalar göndericiler için düşük stok ve maliyet, lojistik hizmet sağlayıcıları için uygun maliyetli dağıtım” dedi. Rapora göre, İstanbul’un kendine özgü lojistik ihtiyaçları için şehir içi dağıtım depoları en uygun çözüm olabilir. İstanbul hâlihazırda konut alanlarının sınırlarında yer alan birçok lojistik ve organize sanayi bölgesine ev sahipliği yapıyor, ancak trafik sıkışıklığı, şehrin dairesel yerine dikey ve yatay istikamette genişlemesi ve şehrin merkezinde artan konut yoğunluğu kısa zamanda kapıya teslimat için gereken küçük ölçekli dağıtım merkezlerine yönelik ihtiyacı şiddetlendiriyor.

İş merkezlerinin atıl bölümleri ‘Cep Depo’ya dönüşebilir

Rapora göre ,‘Cep Depolar’ şehrin tüm bölgelerinde uygulanabilir bir çözüm olabilecekken aktarma merkezlerinin ise mevcut sanayi alanlarına yakın ve büyük bir nüfusa sahip Avrupa yakasında Topkapı-Bayrampaşa, Kağıthane-Şişli ve Büyükdere Caddesi’ni, Asya yakasında ise Ataşehir, Dudullu, Kartal ve Sancaktepe’yi içeren bazı kritik bölgelerde hayata geçirilebilir. Çalışmaya göre şehrin merkezindeki çok sayıda ticari gayrimenkulün varlığı göz önüne alındığında bu binalardaki atıl veya boş alanlar birçok şirketin yeni adresi olabilir. Bu durumda, yeni planlanan ticari gayrimenkul projeleri de cep depo ve hatta aktarma merkezlerine ev sahipliği yapabilir. Ayrıca, yoğun dönüşüm projeleri şehir merkezinde yeni kent lojistiği alanları için kayda değer bir alan sağlayabilir.

E-Ticaret hacmi 2016’da yüzde 29’a ulaştı

Çalışmada, artan online alışveriş eğilimi ile ilgili şu bilgiler yer alıyor: “Tüketicilerin artan online alışveriş iştahı yeni e-ticaret platformlarının faaliyete geçmesine neden olurken, artan sayıda perakendeci e-ticareti daha geniş perakende stratejilerine başarıyla dahil ederek online ortama yöneliyor. Perakende satışlarda e-ticaretin payı artmaya devam etmiş, 2015 boyunca yüzde 1’in üzerinde büyümeyle yüzde 7,4’e ulaştı. E-ticaret payının 2020 yılına kadar neredeyse ikiye katlanması ve küresel perakendeden yüzde14,6 oranında pay alması bekleniyor. Türk tüketicilerin son altı yıldır online alışveriş konseptini aktif olarak kullandığı görülüyor. TÜİK’in her yıl Nisan ayında yaptığı ‘Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’na göre, bir yıl içinde internet üzerinden özel amaçlı olarak mal veya hizmet satın alanların oranı 2016 yılında yüzde 29’a ulaştı ve 2011 yılına kıyasla yüzde 13’lük bir artış gösterdi.

Kaynak: lojiport.com

 

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr