Ulaştırma
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kanal İstanbul projesinde son
gelişmeleri paylaştı.
Arslan, Kanal
İstanbul’un finansmanında şu ana kadar Varlık Fonu’na başvurmadıklarını
söyledi. Arslan “Mevcut finansman modelinde çok uygun bir şey ortaya çıkmaz ve
buna ilave bir şey katmak gerekir dersek o zaman fonu değerlendiririz” dedi.
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kanal İstanbul projesinin finansmanına
ilişkin bilgi verdi.
“VARLIK FONU
ŞİMDİLİK YOK”
Şu anda
bakanlığın hiçbir projesi için Varlık Fonu’na başvurmadıklarını belirten Aslan,
“Yap-işlet-devret modeli yerine öz kaynakla yapılacak projelerde Varlık Fonu
uygun şartlarda borçlanma yapıp projelerimizi destekleyebilir. Ancak şu anda
bir finansman talebimiz olmadı. Kanal İstanbul’un finansman metodunda Varlık
Fonu’nu dikkate almadık. Mevcut finansman modelinde çok uygun bir şey ortaya
çıkmaz ve buna ilave bir şey katmak gerekir dersek o zaman fonu
değerlendiririz” diye konuştu.
“TEMİZ SU
KANALIN ALTINDAN GEÇECEK”
Projenin
güncel durumu hakkında da bilgi veren Arslan, proje için belirlenen tüm
güzergâhlarda nihai aşamaya geldiklerini kaydetti.
Gazete
Habertürk’ten Deniz Çiçek’in haberine göre Arslan, nihai güzergâhı, finansman
yöntemine bağlı olarak diğer kurumların da “uygun” görüşünü alarak
kesinleştireceklerini söyledi. Arslan, kanal nedeniyle temiz su kaynaklarının
yön değiştirmeyeceğini belirterek, “DSİ ile yapılacak çalışmayla Trakya’da
barajlar oluşturulacak. Temiz su kaynakları, kanalın altından sarnıç yöntemiyle
birbiriyle bağlanacak. Batı tarafta kalan temiz suyun doğu tarafa yani İstanbul
istikametine akışını sağlayacak çalışmalar olacak. Tatlı su, Marmaray gibi ya
da Melen Çayı’nın boğazın altından geçmesi gibi kanalın altından geçecek” dedi.
Kanalla deniz dibi ekolojisini bozmamak için de üniversite hocalarıyla
çalıştıklarını belirten Arslan, “Derinlik 25-30 metre öngörülmüştü.
Karadeniz’den Marmara’ya böyle bir bağlantı yaptığımızda ekolojik dengeyi
bozmayacak ve büyük gemilerin geçişini sağlayacak bir derinlik ve genişlik
olacak” dedi.
“KANAL ÇIKIŞINA
KRUVAZİYER LİMANI YAPILACAK”
Kanal
İstanbul’un Marmara Denizi çıkışına adalarla birlikte kruvaziyer limanı
yapılacağını belirten Arslan, “Ancak Karadeniz tarafı henüz belli değil. Dolgu
ile ileriye doğru doldurma olabilir. Fizibilitesi çalışılıyor” dedi. Kanal
İstanbul için Panama ve Süveyş kanallarında incelemede bulunduklarını kaydeden
Arslan, “Benzer kanalları inceliyoruz. Aynı sıkıntılarla karşılaşmamak için
onların çözüm önerilerini inceliyoruz. Bizim projemiz bire bir hiçbir yere
benzemiyor” dedi.
“KANALDAKİ 5
KÖPRÜNÜN İKİSİNDEN TREN GEÇECEK”
Kanal
İstanbul projesi üzerinde 5 adet köprü olacağını ve trafik akışının bu
köprülerden sağlanacağını belirten Bakan Arslan, önce köprülerin yapılacağını
ve ardından da kanalın kazılacağını anlattı.
Kuzey Marmara
otoyolunun da burada bir güzergah olacağını belirten Arslan, “Havalimanından
başlayarak Edirne istikametinde gidecek olan tren hattı var. Bir de Edirne’ye
hızlı tren hattımız var ki bu sene ihale etmeyi düşünüyoruz. Köprünün ikisinden
tren hattı geçecek. Kanal yapılmadan önce iki tren hattını birleştirmeye de
çalışıyoruz. Bu yetişirse, tek köprüden tren geçecek” açıklamalarında bulundu.
Kaynak: lojistikglobal.com