Yavuz Sultan
Selim Köprüsü'nde montajı tamamlanan kule şapkalarının yerleştirilmesinin
ardından, 322 metre yüksekliğindeki köprü kuleleri son halini aldı.
İstanbul'un
trafik sorununu çözecek olan ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından
26 Ağustos 2016 tarihinde hizmete gireceği açıklanan Yavuz Sultan Selim
Köprüsü'nde montajı tamamlanan kule şapkaları yerleştirildi.
3. Köprü ve
Kuzey Marmara Otoyolu Projesini yüklenen IC İÇTAŞ-Astaldi Konsorsiyumu (ICA)
tarafından yapılan açıklamada, son imalat çalışmaları tamamlanan köprüde kule
şapkalarının (Tower Tip Cover) montajının bitirildiği kaydedildi.
Açıklamada,
böylece Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün 322 metrelik kulelerinin son halini
aldığı aktarıldı.
Köprüde
toplam 176 adet eğik askı halatın montaj işleminin yapıldığı ve yaklaşık 6 bin
500 kilometre kablo çekimi gerçekleştirildiği anlatılan açıklamada, şu
ifadelere yer verildi:
"Kule
şapkası, kulelerin üstünde bulunan ana kablo semerlerini çevre koşullarına
karşı koruyan ve aynı zamanda köprü mimarisinin de tamamlayıcı son yapı elemanı
olan, 25 metre yüksekliğe sahip çelik konstrüksiyon yapıdır. Yapının toplam
ağırlığı 140 ton. Kule şapkası 9 parçadan oluşuyor. Bu parçalar, kulelerin en
üstlerine kule vinçler yardımıyla kaldırıldı ve montajları parça parça yapıldı.
Birleştirildiğinde yaklaşık 25 metre yüksekliğe sahip olan çelik konstrüksiyon
yapının dış cephesi özel dizayn edilmiş fiber beton paneller ile kaplandı.
Çelik konstrüksiyon yapının dışına toplamda 330 adet özel üretilmiş fiber beton
paneller monte edildi."
"ÇOK
HASSAS ÖLÇME ÇALIŞMALARI GERÇEKLEŞTİRİLDİ"
Açıklamada,
beton paneller ve aralarındaki izolasyon malzemesinin, olumsuz çevre
koşullarına karşı yüksek dayanıklılığa sahip olduğu belirtilerek, köprünün
damper pistonlarında montaj işleminin tamamlandığına işaret edildi.
Köprüyü
taşıyacak iki sistemden biri olan eğik askı halatlarının damper pistonlarının
konulmasıyla toplam 176 adet olan eğik askı halatlarının salınımlarının önüne
geçildiği bildirilen açıklamada, şunlar kaydedildi:
"Damperler,
eğik askı halatlarda yapısal veya çevresel faktörler sonucunda oluşabilecek
salınımları, içlerinde bulunan pistonlar sayesinde sönümleyen ve kısıtlayan
yapısal elemanlar. Damper montajları arka açıklıklarda mayıs ayında, ana
açıklıkta haziranda tamamlandı. Toplamda 100 kişinin üstünde bir ekiple damper
montajı yapıldı. Burada çok hassas ölçme çalışmaları gerçekleştirildi. Çünkü
toleransımız 20 milimetre kadardı.
Son bölümde
ise damper pistonlarının montajı yapıldı. Damper pistonları, kaynakları biten
damper ve eğik askı halatlarına çalışma sepetli vinç yardımıyla takıldı. Damper
pistonları, yapısal veya çevresel faktörlerden doğacak salınımları engellemek
amacıyla yerleştirilen hidrolik pistonlardır. Bu sayede toplam 176 adet olan
eğik askı halatlarının salınımlarının önüne geçilmiş oldu."
Kaynak: ulasimonline.com