Türkiye'nin
2023 hedefleri kapsamında hayata geçirdiği "dev projelerden"
Osmangazi Köprüsü hizmete açıldı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, köprünün bayram sonuna
kadar ücretsiz olacağını söyledi.
Türkiye'nin
2023 hedefleri kapsamında ulaştırma alanında hayata geçirdiği "dev
projelerden" olan ve İzmit Körfezi’nin "gerdanlığı" olarak
nitelendirilen Osmangazi Köprüsü hizmete açıldı.
Açılış
için köprünün Dilovası ayağında düzenlenen törene, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip
Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım, Arnavutluk Başbakanı Edi Rama, Başbakan
Yardımcıları Numan Kurtulmuş, Nurettin Canikli ve Mehmet Şimşek, çok sayıda
bakan, milletvekili, bürokrat, üstlenici firma yetkilileri, yabancı konuklar,
belediye başkanları ve vatandaşlar katıldı.
Milli
motosikletçi Kenan Sofuoğlu, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük
ayağını oluşturan ve bugün Cumhurbaşkanı tarafından törenle açılışı
gerçekleştirilen Osmangazi Köprüsü'nde yaptığı sürüşte saatte 400 kilometre
hıza ulaştı.
Törende
konuşma yapan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan,
Osmangazi Köprüsü'nün ülkenin gurur projelerinden olduğunu belirterek,
"Burası sadece Bakanlığımızdaki 100 bin kişilik ailenin değil,
yüklenicilerimizle birlikte olan 200 bin kişilik ailenin değil Türkiye'nin,
Türkiye'nin dışında Recep Tayyip Erdoğan'ı, Binali Yıldırım'ı, Türkiye'yi umut
olarak görenlerin gurur projesidir." dedi.
"İstanbul-İzmir
Otoyolu'nu bitirmek için elimizden geleni yapıyoruz"
Otoyol
AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Çarmıklı, Osmangazi Köprüsü'nün kısa sürede
tamamlandığını belirterek, dünyanın 4'üncü, Avrupa'nın i̇ki̇nci̇ en uzun asma
köprüsü olduğunu söyledi.
Çarmıklı,
"Görevli şirketimizle, idaremizle birlikte mega projemiz olan
İstanbul-İzmir Otoyolu Projesi'ni en kısa ve en kaliteli şekilde bitirmek için
elimizden geleni yapıyoruz." diye konuştu.
39
ayda tamamlandı, 8 bin işçi çalıştı
İstanbul
ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan Osman Gazi
Köprüsü hizmete girdi.
30
Mart 2013'te Yalova Altınova Hersek şantiyesinde düzenlenen törenle temeli
atıldıktan sonra yaklaşık 39 ayda tamamlanan köprü, 252 metre kule
yüksekliğine, 35,93 metre tabliye genişliğine, bin 550 metre orta açıklığına ve
2 bin 682 metre uzunluğa sahip.
Dünyanın
en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada bulunan köprünün
yapımında, 8 bin işçi çalıştı. Kuş türlerinin yaşadığı "Hersek
Lagünü" için kavis verilen Osmangazi Köprüsü, bu özelliğiyle de tabiata ve
biyolojik çeşitliliğe verilen önemi gösteren önemli yapılar arasında yer aldı.
İzmit
Körfezi'nin gerdanlığı olarak nitelendirilen köprü, bölgedeki arsa ve konut
fiyatlarını artırdı.
Osmangazi
Köprüsü'nün açılmasıyla Kocaeli'nin Gebze ve Diloavası ilçelerindeki sanayi
yükünün azalması bekleniyor. Köprünün temelinin atılmasının ardından Yalova'da
yeni Organize Sanayi Bölgeleri kurulması için çalışmalar başlatıldı.
Körfez
geçişi 6 dakikaya indi
Toplam
yatırım bedeli 9 milyar dolar olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en
büyük ayağını oluşturan köprü sayesinde İzmit Körfezi 6 dakikada geçilebilecek.
Yap-işlet-devret
modeliyle yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi ve
bağlantı yolları dahil), 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu
olmak üzere toplam 433 kilometre uzunluğunda olacak. İzmit Körfezi'nde
otomobille mevcut yol kullanılarak 2 saate yakın süren güzergah, köprü sayesinde
6 dakikaya indi.
Cumhurbaşkanı
Erdoğan'dan bayram müjdesi
Açılışta
konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan "İnşallah Osmangazi Köprüsü bayram sonuna
kadar ücretsiz olarak halkımızın hizmetinde olacaktır ve ben girişimci
firmalarımızın bu jesti, aynı zamanda, inşallah bu köprümüzün sadakası olarak
hayırlı olacak diyorum." ifadelerini kullandı.
KÖPRÜNÜN
ÖZELLİKLERİ 39 AYDA TAMAMLANDI, 8 BİN İŞÇİ ÇALIŞTI
İstanbul
ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan Osman Gazi
Köprüsü hizmete girdi.
30
Mart 2013'te Yalova Altınova Hersek şantiyesinde düzenlenen törenle temeli
atıldıktan sonra yaklaşık 39 ayda tamamlanan köprü, 252 metre kule
yüksekliğine, 35,93 metre tabliye genişliğine, bin 550 metre orta açıklığına ve
2 bin 682 metre uzunluğa sahip.
Dünyanın
en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada bulunan köprünün
yapımında, 8 bin işçi çalıştı. Kuş türlerinin yaşadığı "Hersek
Lagünü" için kavis verilen Osmangazi Köprüsü, bu özelliğiyle de tabiata ve
biyolojik çeşitliliğe verilen önemi gösteren önemli yapılar arasında yer aldı.
İzmit
Körfezi'nin gerdanlığı olarak nitelendirilen köprü, bölgedeki arsa ve konut
fiyatlarını artırdı.
Osmangazi
Köprüsü'nün açılmasıyla Kocaeli'nin Gebze ve Diloavası ilçelerindeki sanayi
yükünün azalması bekleniyor. Köprünün temelinin atılmasının ardından Yalova'da
yeni Organize Sanayi Bölgeleri kurulması için çalışmalar başlatıldı.
KÖRFEZ
GEÇİŞİ 6 DAKİKAYA İNDİ
Toplam
yatırım bedeli 9 milyar dolar olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en
büyük ayağını oluşturan köprü sayesinde İzmit Körfezi 6 dakikada geçilebilecek.
Yap-işlet-devret
modeliyle yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi ve
bağlantı yolları dahil), 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu
olmak üzere toplam 433 kilometre uzunluğunda olacak. İzmit Körfezi'nde
otomobille mevcut yol kullanılarak 2 saate yakın süren güzergah, köprü
sayesinde 6 dakikaya indi.
DÜNYA
DÖRDÜNCÜSÜ KÖPRÜ
252
metre kule yüksekliği, 35.93 metre tabliye genişliğine sahip, toplamda 2 bin
682 metre olarak planlanan köprünün orta açıklığının bin 550 metre olacağı ve
dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü köprü olacağı belirtildi. Köprü
bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere 6 şerit olarak hizmet verecek.
Köprüde ayrıca bir de hizmet şeridi olacak.
Körfez
geçiş köprüsü tamamlandığında, şu anda körfezi dolaşarak 2 saat, feribot ile 1
saat olan körfez geçiş süresi ortalama 6 dakikaya inecek. İzmit Körfezi Geçiş
Köprüsü 1.1 milyar dolarlık yatırımla gerçekleştiriliyor. Proje tamamlandığında
halen 8-10 saat süren İstanbul-İzmir yolunun 3,5 saate inmesi ve karşılığında
yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor.
433
KİLOMETRELİK PROJENİN YÜZDE 64'Ü TAMAM
Karayolları
Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen
Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil ) Otoyolu
Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433
kilometreyi kapsıyor.
Yapım
çalışmalarının devam ettiği Gebze-Gemlik kesiminde yüzde 98,
Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde ise yüzde 90, Kemalpaşa Ayrımı-İzmir kesiminde
yüzde 88 olmak üzere dev projenin tamamında yüzde 64lük fiziksel gerçekleşme
sağlandığı belirtildi. Altınova - Gemlik arasındaki 40 kilometrelik kesim ise
21 Nisan 2016'da tamamlanarak trafiğe açılmıştı. Projede toplam 7 bin 908
personel ile birlikte 1568 adet iş makinesinin çalıştığı öğrenildi.
KÖPRÜ
GEÇİŞ ÜCRETİ 89 TL OLACAK
Ulaştırma
Bakanı Ahmet Arslan, köprü geçiş ücretinin 89 TL olacağını açıkladı.
BAYRAM
TATİLİNİN SONUNA KADAR ÜCRETSİZ
Başbakan
Binali Yıldırım, açılışı yapılan Osmangazi Köprüsü'nden geçişlerin bu geceden
başlayarak, 11 Temmuz pazartesi saat 07.00'ye kadar ücretsiz olacağını
açıkladı.
Kaynak:
ulasimonline.com