Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, "Kanal İstanbul
Projesiyle ilgili hazırlıklar büyük oranda bitti. Bundan sonrası artık uygulama
için gerekli çalışmaları tamamlamaya kaldı" dedi.
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 2011'de Cumhurbaşkanı Recep
Tayyip Erdoğan tarafından "çılgın proje" olarak açıklanan Kanal
İstanbul Projesi ile ilgili hazırlıkların büyük oranda bittiğini belirterek,
"Bundan sonrası artık uygulama için gerekli çalışmaları tamamlamaya
kaldı." dedi.
Bakan
Yıldırım, Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı Rehabilitasyonu ve
Sinyalizasyonu Projesi Karabük-Zonguldak kesimi açılış törenin ardından trenle
Karabük'ten Zonguldak'a hareket etti.
Trende
gazetecilerle sohbet eden Yıldırım, Türkiye'nin taşımacılıktan lojistiğe
dönüşüm sürecinin başladığını ifade ederek, demiryolu hatlarının bulunduğu ana
merkezlerde 20'den fazla lojistik merkezi kurulması kararı alındığını,
bunlardan 7'sinin hizmete girdiğini söyledi.
Yıldırım,
Türkiye'nin konum itibarıyla lojistik üs olma yolunda emin adımlarla
ilerlediğini anlattı.
Her
türlü ulaşım türüne uygun bir ülke olan Türkiye'nin petrol ve doğalgazının
olmadığını ancak bunların taşındığı stratejik bir konumunun bulunduğunu ifade
eden Yıldırım, Türkiye'nin mukayeseli üstünlüğü olan genç ve dinamik nüfusu,
alın teri ve beyin gücünün Türkiye'nin geleceği için en önemli değerlerinden
biri olduğunu söyledi.
"Kanal
İstanbul Projesiyle ilgili hazırlıklar bitti"
Bakan
Yıldırım, Kanal İstanbul'un 2011'de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan
tarafından "çılgın proje" olarak açıklanan stratejik bir proje
olduğunu anımsatarak, "Kanal İstanbul Projesiyle ilgili hazırlıklar büyük
oranda bitti. Bundan sonrası artık uygulama için gerekli çalışmaları tamamlamaya
kaldı" diye konuştu.
Kanal
İstanbul ile ilgili yapılan yasal düzenleme hakkında da bilgi veren Yıldırım,
söz konusu projenin imar düzenlemeleri için düzenleme ortaklık payında istimlaklara
para ödememek için İmar ve Mera kanunlarında değişiklik yaptıklarını anlattı.
Irmak-Karabük-Zonguldak
Demiryolu Hattı Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesinde IPA Fonu ile TCDD
Genel Müdürlüğünün bütçesinin birlikte kullanıldığını ifade eden Yıldırım, 219
milyon avroluk maliyetin yaklaşık 183 milyon avrosunun AB tarafından
karşılandığını söyledi.
Kaynak:
ulasimonline.com