Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / GEFCO YENİ DÖNEM STRATEJİSİNİ AÇIKLADI

GEFCO YENİ DÖNEM STRATEJİSİNİ AÇIKLADI

GEFCO YENİ DÖNEM STRATEJİSİNİ AÇIKLADI20.01.2014
2013 yılı ile birlikte global firmanın yüzde 75’lik kısmını Rusya’nın dünya çapındaki lojistik devi RZD’ye satan Gefco, Türkiye’de de atılımlara hazırlanıyor. Ortaklığın sinerjisiyle Rusya satış rakamlarını 35 binden 390 bine çıkaran firma, depo hacimlerini büyüterek, daha çok otomobil firmasına hizmet verme arzusunda. Yeni dönemdeki en büyük değişiklik ise artık bir forwarder gibi değil operatör gibi çalışan Gefco Türkiye olacak.

Gefco Türkiye Genel Müdürü Fulvio Villa, yeni dönem stratejilerini bir basın toplantısıyla duyurdu. 1950 yılında kurulan ve 2002 yılından beri Türkiye’de faaliyet gösteren firmanın araç lojistiğinde uzman olduğunun altını çizen Villa, “Gefco Türkiye, yıllardır forwarder mantığıyla çalıştı. Fakat, önümüzdeki yıllarda forwarderden çok operasyon yapan faaliyetlerde bulunacağız. Türkiye’deki araç lojistiğinin bir kısmını Rus ortağımızın da demiryollarındaki yetkinliğinden faydalanarak demiryoluna kaydırabiliriz. İstanbul’da 3 bin metrekaresi gümrüklü alan olarak kullanılan toplam 12 bin 500 metrekare ile hizmet veriyioruz. Ankara’da 1.000 ve İzmir’de 1.300 metrekare cross-dock alanımız mevcut. Bu depo alanlarının dışında, Köseköy bölgesinde sadece bitmiş otomotiv taşımacılığına yönelik 360 bin metrekare park alanımız var. 15 bin metrekarelik yeni bir depo yatırımı ile hacmimizi büyüteceğiz. 50 bin metrekarelik depolama alanı ile de, daha fazla otomobil firmasına hizmet vermeyi planlıyoruz” diye konuştu.

DÜNYA ORTALAMASININ ÜZERİNDE MULTİMODAL TAŞIYORLAR

İstanbul, Ankara, Bursa, İzmir, Mersin ve İzmit şehirlerinde şube ve tesislerinin mevcut olduğunu ifade eden Villa, “Gefco Türkiye olarak kendi uluslararası ağımıza sahibiz. Tek bir elden tam bir lojistik hizmeti veriyoruz. Yeşil lojistik çözümleri üretebilmek adına, her yıl multimodal taşımalarımızı artırıyoruz. Multimodal taşımalarda dünya ortalamasının da üzerine çıkarak yüzde 25 seviyesini yakaladık. Bu durum dünyada henüz yüzde 17 seviyelerinde” açıklamasını yaptı.

MERSİN’DEN MULTİMODAL ÇÖZÜMLER

Türkiye’deki bitmiş araç lojistiğinin yüzde 14’ünü kendilerinin taşıdığını belirten Gefco Türkiye Genel Müdürü Fulvio Villa, şöyle devam etti: “Türkiye’deki otomotiv piyasasının yüzde 14’ünün taleplerini biz karşılıyoruz. Bugün 4 olan tesis alanlarımızı 2014 yılıyla birlikte çoğaltmayı hedefliyoruz. 360 bin metrekare olan depolama alanımıza da, 50 bin metrekarelik yeni bölüm eklemeyi planlıyoruz. Ortağımız RZD’nin etkisiyle Rusya ve BDT ülkeleri yeni fokus noktalarımız oldu. Zaten hizmet verdiğimiz bu ülkelere daha da yoğunlaştık. Deniz ve havayolu taşımacılığı, 2014’te yoğunlaşacağımız bir başka alan olacak. Özellikle uzunyol seferleri ilgimizi çekiyor. Ortadoğu’ya giriş noktası olarak kullandığımız Mersin ofisimiz ile Mersin Limanı bağlantılı multimodal çözümler geliştiriyoruz.”

GEFBOX ile ambalaj yüküne son

Gefco’nun lojistik operasyon ve depolama için geliştirdiği GEFBOX sistemi, müşterilerinin ambalaj maliyetlerini minimuma indirecek. Sistem, tekrar kullanılabilir farklı ölçekteki plastik ambalajlardan oluşuyor. Müşteri açısından herhangi bir depolama ve satın alma maliyeti yaratmadığı gibi, içine konan ürün ve parçacıklara da maksimum muhafaza sağlıyor. Nakliye ve depolama esnasında ise, alan kullanımında optimizasyon ve barkod esasına dayanan Netbox Tracking sistemi de zamandan tasarruf ettiriyor.

Kaynak: Lojiport


Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr