2013 itibariyle cirosunun yaklaşık yüzde 70’ini otomotiv lojistiği oluştursa da, Gefco ulusal ve uluslararası genel kargo hizmetleri de veriyor.
22 Aralık 2012’de hisselerinin yüzde 75’i Rusya Demiryolları’na (RZD) satılan Gefco, son bir yılda hem globalde hem de Türkiye’de daha da büyüyerek buna göre gelecek hedeflerini de büyüttü.
Sektör basını ile bugün bir araya gelen Gefco Taşımacılık ve Lojistik AŞ Türkiye Genel Müdürü Fulvio Villa ve Gefco Türkiye Otomotiv Lojistiği Müdürü Gözde Bozkurt, Gefco’nun 2013 performansını ve 2014 hedeflerini açıkladılar.
Fulvio Villa ve Gözde Bozkurt’un verdikleri bilgilere göre, RZD’nin Gefco’nun büyümesinde büyük etkisi oldu.
Örneğin, 2012’de Rusya’ya 35 bin Euro’luk satış yapıyordu, 2013’te 390 bin 500 Euro’luk satış hacmine kavuştu ve 2013’te satışlarını yüzde 10 arttırarak 11 ayda toplam 84 milyon Euro’luk ciroya ulaştı.
2013 yılı sonu itibariyle toplam cirosunun 90 milyon Euro civarında olması bekleniyor.
Gefco, RZD ile kendisini daha güçlü hissediyor olmalı ki, yeni pazarlara açılmayı hedefliyor. Ortadoğu ve Orta Asya’ya yönelen şirket, global anlamda Güney Amerika ve Kuzey Afrika’da büyümek istiyor.
Türkiye’de 3 bin metrekaresi gümrüklü alan olmak üzere 12 bin 500 metrekarede hizmet verirken, Ankara’da bin, İzmir’de bin 300 metrekarelik cross – dock alanlarında operasyon yapıyor.
Bunların yanı sıra Gefco’nun Köseköy’de bitmiş otomotiv taşımacılığına yönelik 360 bin metrekarelik park alanı bulunuyor.
2014 yılı hedefleri
Gefco AEO’ya başvurdu.
Depo alanlarına 15 bin metrekarelik hacim daha eklen edecek
50 bin metrekarelik yeni otomobil depolama alanı oluşturacak.
Rakamsal büyümesinde ise Avrupa ve Ortadoğu’ya ek olarak Rusya ve CIS ülkeleri hizmetlerini genişleterek, ayrıca OVS becerilerini öne çıkarmayı hedefliyor.
Gefco’nun, RZD’ye satıldıktan sonra yönetim merkezi yine Fransa’da kaldı. Avrupa’nın ilk lojistik hizmet üretenlerinden biri olduklarını savunan Gefco Taşımacılık ve Lojistik AŞ Türkiye Genel Müdürü Fulvio Villa, Avrupa pazarının kendileri için çok önemli olduğunu vurguladı.
Türkiye’de 5 şehirde yapılanan Gefco, Ortadoğu yönlü operasyonları gereği Mersin’e ağırlık veriyor.
Türkiye’de 185 kişiyi istihdam eden şirketin yıllık cirosu 84,6 milyon Euro civarında seyrediyor.
Gefco’da yapısal değişim yaşanacak
Diğer yandan, Gefco’nun yapısal değişim yaşayacağının işaretini veren Villa, forwarder ağırlıklı sistemlerinin, RZD’nin de etkisi ile denizyolu, demiryolu ve karayolu ağrılıklı intermodal tedarik yönetimine geçeceğini kaydetti.
Hizmetleri
Gefco, yurtiçi araç taşımacılığı, yurtiçi araç taşımacılığı, yurtiçi karayolu, denizyolu ve havayolu taşımacılığı yapıyor. Bunların yanı sıra gümrükleme, kullanılabilir paketleme, bitmiş araç lojistiği, gümrük ve vergi temsilciliği hizmetleri de sunuyor.
Fulvio Villa, Türkiye’de bitmiş araç lojistiğinin (FVL) yüzde 14’ünün gerçekleştirdiklerini, diğer otomotiv lojistiği hizmetleri ile birlikte pazarın yüzde 22’sine hitap etiklerini söyledi.
Villa’ya göre Gefco, 2013 yılı ilk 11 ayında globalde 3.6 milyon Euro ciro yakaladı. 150 ülkede bin 500 çalışanı olan şirket, Avrupa’da ilk 10 arasında gösteriliyor. 35 ülkede şubeleri 70 ülkede ortaklıklara sahip bulunuyor.
RZD ise 2013 yılı itibariyle 1 milyon 300 bin çalışanla 1 milyar 300 milyon ton yıllık yük ve 1 milyar 300 milyon yolcu taşıdı.
Cirosunun yüzde 54’ü otomotiv, yüzde 40’ı karayolu ve yüzde 6’sı da denizyolu taşımalarından geliyor.
Kaynak: Lojistik Haber