Bank Of America Merrill Lynch’in yayımladığı ‘Altın Çağın Sonrası’ başlıklı yatırım notunda freight forwarding sektörünün altın çağının sona erdiği iddia edildi.
Uluslararası yatırım kuruluşu Bank Of America Merrill Lynch’in geçen hafta yayımladığı ‘Altın Çağın Sonrası’ başlıklı yatırım notunda freight forwarding sektörünün altın çağının sona erdiği iddia edildi. Merrill Lynch’e göre sektörü artık daha sert bir rekabet ortamı, düşen kar ve azalan büyüme oranları bekliyor.
Taşımacılık sektörünün büyüme trendi, dünya ticaretinde meydana gelen değişimlerden olumsuz etkileniyor. Merrill Lynch dünya ticaretinde oluşan bu değişimin sebeplerinden birini, Çin’in tedarikçi olma konusundaki çekiciliğinin azalmaya başlaması olarak gösteriyor. Son yıllarda Çin’deki ücret oranlarında hızlı bir yükselme kaydedilmesi, Çin’in ucuz işgücü avantajını kaybetmesine sebep oluyor. Asya içindeki nakliye yollarının forwarderlar için, Avrupa ve Kuzey Amerika’ya ulaşan derin deniz hatlarından daha az karlı olacağı öngörülüyor. Global ticaretin GSYİH’den daha hızlı gelişmesinin sebebini ‘uluslararası tedarik zincirlerinin ortaya çıkışı’ olarak gösteren Merrill Lynch’in ‘Altın Çağın Sonrası’ başlıklı yatırım notu, okuyanlara geleceğin tedarik zincirinin nasıl ve ne yönde olacağını sorgulatıyor. Notta altı çizilen unsur dünya ekonomisinde tedarik zinciri dinamiklerinin devamlı değişim göstermesi olurken bu değişimin forwarderları gelecekte nasıl etkileyeceği merak oluşturuyor.
Kaynak:Lojistik Hattı