Vali Hasan Basri Güzeloğlu, Mersin'in lojistik üs olmada Singapur, Amsterdam ve Rotterdam'dan bir eksiğinin bulunmadığını hatta fazlasının ve önceliğinin olduğunu belirtti.
Özel Toros Üniversitesi' tarafından bu yıl 1'ncisi düzenlenen Lojistik Sempozyumu'nda konuşan Güzeloğlu, lojistik kavramının ilk çağlardan itibaren var olduğunu kaydetti.
Mersin Valisi Hasan Basri Güzeloğlu, hedeflerinin, Mersin'in bir lojistik üs olması noktasında Singapur, Amsterdam ve Rotterdam gibi olmak olduğunu belirterek "Ticaret, lojistik ve gelişen zaman ülkemizin lehine işliyor" dedi.
Toros Üniversitesi, '1. Lojistik Sempozyumu' düzenledi. Sempozyuma Mersin Valisi Güzeloğlu da ile Mersin'de bulunan İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Murat Yalçıntaş da katıldı. Vali Güzeloğlu, sempozyumun açılışında yaptı konuşmada, tarihsel zenginlikleri ve jeostratejik önemi ile öne çıkan Türkiye'nin, bugün dünyanın en büyük ilk 15 ekonomisi arasında yer aldığını, Avrupa'nın 6'ncı büyük ekonomisi olarak bugünkü konumunu koruyan, ama gelecek yönelimli bütün stratejilerde, uluslararası bütün gözlemlerde daha ötesinde ve 21'nci yüzyılın belirleyici ölçeğinde sayılı ülkelerden biri olduğunu vurguladı. Türkiye'nin ve Mersin'in lojistik değeri üzerinde duran Güzeloğlu, üniversite öğrencilerine seslenerek, "Lojistik gibi altın bir değeri işlemek sizin elinizde. Üniversitelerin değerini veren içerisindeki eğitime dönük ruh ise bir zenginliğe sahip olmak varlık değeri olarak tek başına asla yeterli değildir. Onun değerini anlamak ve değerini bulmak noktasındaki çabayı katmaktır gerekli olan. Konumunuz ne kadar değerli olursa olsun; bunu değer noktasına taşımadığınız ve bir bütünlük içerisinde sunamadığınız zaman çok bir anlam ifade etmez. Bu bir planlamayı, çabayı, bütünsel yaklaşımı ve önemli bir lojistiği gerektirir. Sizler bunu yapmak ve uluslararası alanda eşitiniz olan gençler arasında öne çıkmak zorundasınız. Bu ülkenin zenginliklerini değer boyutuna taşımaktır anlatmak istediğim. Bu bağlamda Türkiye'de Mersin'in karşılaştırılabileceği hiçbir kent bulunmamaktadır. Hiçbir örnek aldığı kent de yoktur. Mersin uluslararası alandaki gelişmeleri, kendisine örnek alan ve o örnekler üzerinden geleceğini tanımlayan bir kenttir. Çünkü bunu yapmak konumundayız" dedi.
Açıklanan rakamlara göre, Türkiye'nin geride kalan 10 aylık vergi tahsilatında Mersin'in 6'ncı büyük kenti olduğunu dile getiren Güzeloğlu, "Türkiye'de toplanan vergiler arasında Mersin yüzde 2,4'ünü sağlayan ve 4,5 milyar TL'lik bir vergi gelirini sunan ekonomik zenginliğin adıdır. Mersin, vergi değerlendirmesinde 2012 yılı sonunda da ülkemizin en büyük 5'nci kenti olma yolunda en büyük adaydır. İstanbul'dan sonra açık ara Türkiye'nin en büyük 2'nci dış ticaret kenti niteliğini taşıyan Mersin, 24 milyar dolar değerinde ithalat-ihracat toplamını sağlayan bir kenttir. Bunun sağlanmasında Mersin Limanı, uluslararası alanda İstanbul Ambarlı Liman Bölgesi'nden sonra 1 milyon 200 bin konteynır TEU kapasitesi ve dökme yükle 5 milyon ton kapasitesiyle ülkemizin 2'nci en büyük, dünyanın da en büyük ilk 100 limanı arasında yer almakta, gelişme ivmesi de uluslararası mal geçişlerini sağlayan bir liman konumuyla her geçen gün Doğu Akdeniz üzerinde uluslararası bir boyutta öne çıkmaktadır. Bu sadece bizim söylemimiz değil, uluslararası taşımacılık alanının çok önemli kurum ve kuruluşlarının ifade ettiği açık bir gerçektir" diye konuştu.
"MERSİN DÜNYANIN EN BÜYÜK İLK 10 TİCARİ LİMANINA SAHİP OLACAK"
Konuşmasında Mersin'in, doğu-batı arasında sunulan eşsiz bir konumun ve yerleşimin adı olduğunu vurgulayan Vali Güzeloğlu, Mersin Limanı'nın 2023 yılında ulaşmaya çalıştığı hedefin 15 milyon konteynır TEU olduğunu kaydetti. Mersin'in, kısa bir süre sonra dünyanın en büyük ilk 10 ticari limanından birine sahip olacağının altını çizen Güzeloğlu, bunun, Mersin'in çekim alanına geldiğinin ve izlenmeye başlandığının resmi olduğunu söyledi. Yabancı sermayeli şirket sayısında Türkiye'de 6'ncı büyük kenti olan Mersin'in, kara, deniz, demir ve hava yolunun kesiştiği, Türkiye'de sayıl kentlerden biri olduğuna vurgu yapan Güzeloğlu, ihalesi yapılan Çukurova Uluslararası Havalimanı inşaatının kısa bir süre sonra başlayacağının bilgisini de vererek, "Karayolunda Mersin, otoban bağlantısını bugünkü konumundan Taşucu'na kadar uzatacak, oradan Antalya ve Karaman-Konya bağlantısını duble yolla 2013'ün sonunda tamamlayacak, 2023 hedeflemesinde hızlı treni Konya üzerinden gerçekleştirecek, demir yollarının Avrupa'daki en büyük lojistik merkezini Yenice'de bugün gerçekleştirmek ve tamamlamak üzere olan bu bütünsellikle gelecek yönelimli bir lojistik gelişiminin alt yapılarını hızla tamamlamaya çalışan bir kenttir. Bizim hedefimiz uluslararası alanda öne çıkan Singapur'dur, Amsterdam'dır, Rotterdam'dır. Hiçbir eksiğimiz yok. Aksine fazlamız ve önceliğimiz var. Ticaret, lojistik ve gelişen zaman ülkemizin lehine işliyor" ifadelerini kullandı.
Vali Güzeloğlu, Mersin'in tarımdan sanayiye, dış ticaretten lojistik alt başlığına ve turizme kadar bütün kalkınma dinamiklerini eş zamanlı kullandığını, Türkiye'nin gelecek yürüyüşünü zenginleştirdiğini ve büyümesinin ülkenin büyümesinin önünde olduğunu da sözlerine ekledi.
YALÇINTAŞ: LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEKİ PASTADAN PAYIMIZI ALMAMIZ GEREKİYOR
İTO Başkanı Murat Yalçıntaş ise Mersin Doğu Akdeniz'in lojistik merkezi haline gelebilecek bir kent niteliğinde olduğunun altını çizdi. Mersin'de lojistik sektörüne dayalı bütün alt yapıların var olduğuna dikkat çeken Yalçıntaş, şunları söyledi: "Bu kentte lojistik için gerekli tüm alt yapılar mevcut. Ülkemizde lojistik sektörünün gayri safi yurt içi hasıladaki payı yüzde 10. Türkiye'de üretilen tüm değerin yüzde 10'u bu sektörde. Lojistik dünya genelinde 2015 yılında yaklaşık 10-12 trilyon dolarlık bir sektör olacak. Bizim de bu sektördeki pasta payımızı almamız gerekir. Jeopolitik olarak lojistikte Türkiye altın bir noktada Asya ile Avrupa'nın ortasında yer alan Türkiye, Afrika'nın, Balkanlar'ın ve Orta Doğu'nun kesişme noktasındaki bir ülke. Öyle bir ülkeyiz ki dünyanın ihtiyaç duyduğu enerji rezervlerinin yüzde 85'i Türkiye'nin doğusunda yer almaktadır. Dünyanın harcadığı enerjinin de yüzde 76'sı da ülkemizin batısında harcanıyor. Buda demektir ki, doğu ile batı arasında ciddi bir geçiş var. Bu geçişte bizim ciddi bir pay almamız gerekmektedir. Dünya Lojistik Endeksi'nde Türkiye 155 ülke arasında 39'ncu sıradayız. Önemli olan daha üst sıralara çıkabilmektir."
Kaynak: Deniz Haber