Alman
lojistik devi DHL, 2020 emisyon hedeflerine şimdiden ulaştı, karbon salımını
%30 azalttı. Çevreci araçlara yatırımı hızlandıran şirket, 2050’de ise ‘0’
emisyon hedefliyor. Bu yolda 4 büyük adım atılacak.
Alman posta
ve lojistik devi Deutsche Post DHL Group (DPDHL), merkezinin bulunduğu Bonn’da
düzenlediği uluslararası basın toplantısıyla 2016 finansal sonuçlarını
açıkladı, 2017 hedeflerini paylaştı. Yılı rekor sonuçla kapatan şirket,
tarihindeki en yüksek 4. çeyrek rakamlarına ulaştı. DHL, 2020 emisyon
hedeflerini de erken yakaladı. Çevreci araçlara yatırımı hızlandıran şirket,
2050’de ‘0’ emisyon hedefliyor. Bu hedef doğrultusunda 2025 yılına kadar 4
önemli aşamanın tamamlanması planlanıyor. Şirket, Türkiye’de ise bu yıl 3. havalimanı
yatırımına yoğunlaşacak.
2025’e kadar
CO2 emisyonunu %50 azaltacak
2020
stratejileri doğrultusunda her iş koluna büyük yatırımlar yaptıklarını belirten
Frank Appel, sürdürülebilirlik alanında da önemli başarılara imza atıklarını
vurguladı. DHL, 2008 yılında, 2020’ye yılına kadar karbon salımını yüzde 30
oranında azaltmak için tüm dünyada çalışmalar yürütmeye başlamıştı. Frank
Appel, bu orana 2016 yılında ulaştıklarının altını çizerek, yeni hedeflerini
açıkladı.
Appel, 2050 yılına
kadar ‘0’ emisyon oranına ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. Bu hedef
doğrultusunda sürdürülebilirlik alanına daha fazla yoğunlaşılacak, 2025 yılına
kadar 4 önemli aşama tamamlanacak: 1. Karbon salımını 2007'ye kıyasla yüzde 50
azaltacak 2. Şirket satışlarının yüzde 50’sinden fazlasını yeşil lojistik
çözümlerinden elde edecek. 3. Bisikletli kuryeler ve elektrikli araçların
filodaki payı büyük oranda artırılacak. 4. Çalışanlarının yüzde 80’ini de dahil
ederek ve partnerleriyle ile birlikte yıllık 1 milyon ağaç dikilmesini
sağlayacak.
Deutsche Post
DHL Group, 510 bin çalışanıyla 220 ülke ve bölgede faaliyet gösteriyor. Grup
bünyesinde DHL Express, DHL Parsel, DHL eCommerce, DHL Global Forwarding, DHL
Freight ve DHL Supply Chain iş birimlerini barındırıyor. DPDHL CEO’su Frank
Appel 2016’da çok başarılı bir yılı geride bıraktıklarını, 3.5 milyar euroluk
faaliyet karı hedefini tutturduklarını söyledi. Şirket, faaliyet karını 2016’da
yüzde 45 artırdı. Appel, “Büyük bir gelişme gösterdiğimiz 2016’da tüm iş birimlerimiz
büyümemize pozitif katkıda bulundu. Globalde pazar paymızı da artırmayı
başardık. Pazar payımızın en fazla arttığı alan DHL eCommerce oldu. Grup olarak
en hızlı büyümeyi Avrupa’da sağladık” dedi. DPDHL’in 2016 toplam cirosu ise
13.7 milyar euro olarak açıklandı. Frank Appel, 2020 stratejik hedefleri
doğrultusunda DHL’nin 2017’de tüm alanlarda büyümesini sürdüreceğini söyledi.
Şirketin 2017 FAVÖK hedefi ise 3.75 milyar euro.
Frank Appel:
Türkiye pazarına güveniyoruz yatırımlar sürecek
Grup Türkiye’de
DHL Ekspress, DHL Supply Chain ve DHL Global Forwarding şirketleriyle faaliyet
gösteriyor. Sabiha Gökçen ve Atatürk Havalimanlarındaki uçakları ile
İstanbul’un her iki yakasında da hizmet veren tek uluslararası hızlı hava
taşımacılığı şirketi olan DHL, Türkiye’yi bölgesel üs haline getirmeyi
hedefliyor. Frank Appel, “Türkiye pazarına güveniyoruz. Yatırımlarımız sürecek.
3. havalimanının açılması ile Türkiye’yi bölgesel hub yapacağız” dedi. DHL
Express Türkiye CEO’su Claus Lassen ise 2017 planlarına yönelik şu açıklamayı
yaptı: “2017 yılında Türkiye’ye yapacağımız yatırımlar 5 ana alanda
yoğunlaşacak. Birinci önceliğimiz 3. havalimanı olacak. Buradaki merkezimizin
inşaatına başlayıp 2018 sonuna kadar bitirmeyi planlıyoruz. 42 bin metrekarelik
bu merkez için 110 milyon euroluk bir kaynak ayırdık. Türkiye’nin ilk full
otomatize lojistik merkezi olacak bu yatırımımız, teknolojisiyle endüstrimizi
de bir sonraki çağa taşıyacak. Aynı zamanda burası yeşil çözümlerle donatılmış
bir operasyon merkezi olacak."
Bonn’daki
bağış merkezi mülteciler için 60 bin eşya topladı
DHL, toplantı
kapsamında Almanya’nın Bonn şehrindeki bağış merkezini gazetecilere tanıttı.
Almanya çapında bir ilk olan bu lojistik merkezi (Das Zentrallager Sachspenden
Bonn- ZeSaBo) 1 Mart 2016’da açılmış. 100 m2’lik bu merkezde Bonn halkı
tarafından mültecilere yapılan eşya bağışları toplanıyor, seçiliyor,
depolanıyor ve ihtiyaç sahiplerine ulaştırılıyor. Kıyafetten bebek arabasına,
temizlik ürünlerinden mutfak gereçlerine kadar her türlü eşyanın toplandığı
merkezde 1 Nisan'dan bu yana 60 bin eşya mültecilere ulaştırıldı. Bunun toplam
ihtiyacın yüzde 80’ini karşıladığı vurgulandı.
Kaynak:
dunya.com