2011’de
Singapore merkezli lojistik devi CWT Globelink PTY LTD ile yaptığı ortaklıkla
Uzakdoğu’daki gücünü perçinleyen Globelink Ünimar Lojistik, bu pazarda yerli
bir firma gibi hareket ediyor.
Hava
ve denizyolunda düzenli servisler sunan şirket, bu yıl özellikle Güney Asya
ülkelerine yönelik iş hacmini artırmayı hedefliyor. Globelink Ünimar Lojistik
İş Geliştirme ve Acenteler Müdürü Aslı Mete ve Havayolu Satış Müdürü Didem Bendegül,
sundukları hizmetleri ve büyüme planlarını UTA Lojistik’e açıkladı.
Uzakdoğu
pazarındaki yapılanmanız hakkında bilgi verir misiniz?
Aslı
Mete: Firmamızın 2011 yılında Singapore merkezli lojistik devi CWT Globelink
PTY LTD ile yapmış olduğu ortaklık ile bu bölgedeki gücümüz perçinlenmiş
durumdadır. Globelink Grup bünyesinde, ağırlığı Uzakdoğu bölgesinde 100’den
fazla ofis bulunmaktadır. Bu ofislerin yanı sıra, Uzakdoğu pazarının firmamız
için önemine istinaden çok güçlü bir acente ağı ile müşterilerimize hizmet
vermekteyiz.
DENİZYOLUYLA
PARSİYEL TAŞIMACILIKTA LİDER
Yoğunlukla
hizmet verdiğiniz sektörler ve destinasyonlar hangileri?
Aslı
Mete: Firmamız kurulduğu 1994 yılından itibaren parsiyel denizyolu
taşımacılığında faaliyetlerini sektör lideri olarak sürdürmektedir.
Denizyoluyla parsiyel ihracatta Uzakdoğu pazarında servis verdiğimiz başlıca
limanlar; Singapore, Port Klang, Hong Kong, Shanghai ve Busan’dır. Denizyolu
parsiyel ithalatta ise, Çin’in tüm ana limanlarının yanı sıra Japonya ve Taiwan
limanları, Busan, Singapore, Hong Kong, Bangkok ile tüm diğer Uzakdoğu
limanlarından, Singapore ve Hong Kong aktarmalı olarak Haydarpaşa ve Ambarlı
limanlarına düzenli servislerimiz bulunmakta.
Ayrıca
şubelerimizin bulunduğu İzmir, Mersin ve Gemlik limanlarına da düzenli Uzakdoğu
ithalat servislerimiz devam etmektedir. Parsiyeldeki yük hacmimizin büyüklüğü
doğrultusunda tüm sektörlere taşıma hizmetleri sunmaktayız. Bunun dışında
havayolu taşımacılığında da Uzakdoğu pazarı, firmamız için büyük bir önem taşımaktadır.
Uzakdoğu-Türkiye
hattında 2015’teki yük trafiğiniz ve 2016 hedeflerinizi aktarır mısınız?
Aslı
Mete: Gecen yıl Uzakdoğu pazarında taşımalarımızın büyük bölümünü ithalat
ayağındaki yükler oluşturdu. İhracat taşımalarımız daha çok Kuzey Afrika ve
Ortadoğu bölgelerine yoğunlaşmış durumdadır. 2016 yılı için hedeflerimiz mevcut
hacmimizi özellikle ithalat ayağında sektörler bazında yapacağımız çalışmalarla
ve yeni hedef ülkelerle artırmaktır. Ülkemizin Uzakdoğu’ya ihracatının kısıtlı
olması nedeniyle firmamızın bu alanda özel bir hedefi bulunmamaktadır.
ROTAYI
GÜNEY ASYA’YA ÇEVİRDİ
Uzakdoğu-Türkiye
hattındaki taşımalar iş hacminizde nasıl bir pay alıyor? Açılmayı düşündüğünüz
yeni ülkeler var mı?
Aslı
Mete: Uzakdoğu hattındaki taşımalar toplam ithalat hacmimizin %80’ini, toplam
iş hacmimizin ise yaklaşık %40’ını oluşturmaktadır. 2016 yılında en önemli
hedeflerimizden biri kimya ve tekstil sektörüne yönelik çalışmalar yaparak,
Uzakdoğu bölgesinde özellikle Güney Asya ülkelerine olan hacmimizi ve
karlılığımızı artırmaktır.
Hava
kargoda Uzakdoğu pazarına yönelik geliştirdiğiniz özel çözümler neler?
Didem
Bendegül: Uzakdoğu pazarına yönelik hava kargo operasyonlarımız 2-3 sene
öncesine kıyasla ithalat hattının hakimiyeti yerini ihracat ve ithalat arasında
dengeye bırakmıştır. Mevcut piyasa koşulları nedeniyle Uzakdoğu ithalatta hava
kargo kullanımı çok artan bir trendde devam etmemektedir. Ancak yine de
Uzakdoğu konsolidasyon servislerimize her sene yeni bir hattı eklemekteyiz.
Shanghai ve Hong Kong’tan düzenli haftada 3 konsolumuz bulunuyor. Geçtiğimiz
yıl da haftada bir sefer ile Kore ve Taiwan konsolidasyonlarımızı başlattık.
Uzakdoğu acentelerimiz her biri kendi ülkesinde hava kargoda uzmanlaşmış ve
butik hizmet verebilen partnerlerden oluşmaktadır. Aynı zamanda 2015 itibariyle
Amerika, İngiltere, Almanya ve Hollanda’da işbirliği yapmış olduğumuz yeni
acentelerimizle bu trafiklerdeki hacmimizi de artırdık. Yurtiçinde ise hava
kargo operasyonlarımızı şimdilik AHL ofis ve merkez ofis üzerinden devam
ettirmekteyiz.
IATA
sıralamasında nasıl bir konumdasınız?
Didem
Bendegül: Özellikle 2014 yılı itibariyle IATA sıralamasındaki yerimiz kayda
değer bir artış gösterdi. 2014 yılını 41. sırada kapatırken, 2015’te 30. sıraya
yükseldik. Aylık verilerde dönem dönem 20. sıralara yükselmekteyiz. 2016 yılı
hedefimiz ise daha üst sıralara çıkmaktır.
Hava
kargo operasyonları iş hacminizde nasıl bir pay alıyor? 2015’te bu alanda nasıl
bir performans sergilediniz? 2016 hedefleriniz neler?
Didem
Bendegül: Hava kargo operasyonlarımız tüm iş hacmimizin %35’ini
oluşturmaktadır. 2014 yılında ithalat yük trafiğimiz ihracata göre açık ara ile
öndeyken, 2015 yılında ihracat konsantrasyonumuzun da artmasıyla ithalat ve
ihracat arasında bir denge oluşmuştur. Bu artışta 2015 ve 2016 yıllarında
portföyümüze kattığımız büyük ihracat müşterileri önemli rol oynamaktadır. 2016
yılında Amerika ve Avrupa havayolu trafiğindeki payımızı artırmayı hedefliyor
ve bu doğrultuda çalışmalar yapıyoruz.
KATMADEĞERLİ
HİZMETLERE YOĞUNLAŞACAK
Orta
ve uzun vadeli hedefleriniz ve büyüme planlarınız neler?
Didem
Bendegül: Uzman olduğumuz Uzakdoğu ithalat trafiğinde daha fazla pay almak,
potansiyelimizin ve hacmimizin arttığı Avrupa ve Amerika’da daha güçlü oyuncu
olabilmek hedeflerimiz arasındadır. Ayrıca sadece A noktasından B noktasına
taşıma yapmak yerine A’nın öncesi ve B’nin sonrasına katma değerli hizmetler
katabilmek öncelikli hedeflerimizden biridir.
Kaynak:
lojistikhatti.com