utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Duyurular
/
Genel
/
İthalat Kontrol Sistemi 2 (ICS2)
Karayolu ve Demiryolu Taşımacılığı Webinarı
İthalat Kontrol Sistemi 2 (ICS2)
Karayolu ve Demiryolu Taşımacılığı Webinarı
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
Sayı: 2025/140
Tarih: 04.02.2025
Sayın Üyemiz,
T.C. Ticaret Bakanlığı Uluslararası Anlaşmalar ve Avrupa Birliği Genel Müdürlüğü tarafından Derneğimize "İthalat Kontrol Sistemi 2 (ICS2) Karayolu ve Demiryolu Taşımacılığının Devreye Alınması" konulu bir yazı iletilmiştir.
İletilen yazıda 1 Nisan 2025 tarihi itibarıyla sistemin üçüncü sürümünün karayolu ve demiryolu taşımacılıkları için devreye alınacağı ve AB'ye karayolu ve demiryolu taşımacılığı ile ithal edilecek veya AB'den transit şekilde üçüncü ülkelere sevk edilecek tüm eşyaya ilişkin Giriş Özet Beyanının (ENS) AB gümrüklerine eşyanın varışı öncesinde sunulmasının zorunlu olacağı bildirilmiştir.
İlgili tarihe kadar sistem gerekliliklerini yerine getiremeyen ekonomik operatörlerin kayıtlı oldukları ve Ekonomik Operatör Kayıt ve Tanımlama Numarasını (EORI) edindikleri ilgili AB üye ülkesindeki Ulusal Hizmet Masası (National Service Desk) ile iletişime geçerek en geç 1 Mart 2025 tarihine kadar dağıtım penceresi (deployment window) talep etmeleri gerektiği, dağıtım penceresinin yalnızca talep olması halinde tanımlanacağı ve sistem kapsamı teknik bilgilere
https://taxation-customs.ec.europa.eu/customs-4/customs-security/ics2_en#resources
adresinden (''resources'' sekmesi) ulaşılabileceği belirtilmiştir.
Bu çerçevede, sisteme ilişkin Komisyon tarafından düzenli olarak gerçekleştirilen webinarlar kapsamında 5 Şubat 2025 saat 15.00'de yeni bir webinar düzenleneceği bilgisi paylaşılmış olup, webinar bilgisine
https://circabc.europa.eu/ui/group/18fb5859-3970-4ac5-b30b-6604977a15a7/agenda
internet adresinden erişim sağlanabileceği bildirilmiştir.
Söz konusu yazı ve webinar kayıt bağlantısını ekte bilgilerinize sunar, işlerinizde başarılar dileriz.
Yazı için tıklayınız
Webinar bağlantısı için tıklayınız
UTİKAD
ULUSLARARASI TAŞIMACILIK VE
LOJİSTİK HİZMET ÜRETENLERİ DERNEĞİ
Alperen GÜLER
Genel Müdür
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans