Anasayfa
22 Temmuz 2014, Sali
11 kategori altında, toplam 9607 haber bulunmaktadır. Bu haberler toplam 6664463 defa okunmuş ve 221 yorum yazılmıştır.

BALO, TÜRKİYE'NİN PROJESİ OLACAK

Kategori Kategori: GÜNDEM | Yorumlar 0 Yorum | Okunma 814 Okunma | 05.06.2012 17:43:56
BALO, TÜRKİYE'NİN PROJESİ OLACAK

İstanbul Marriot Otel'de düzenlenen ve lojistik sektörü ile diğer sektör temsilcilerini biraraya getiren “Lojistik Optimizasyonu 2012” konferansında konuşan UTİKAD Genel Sekreteri ve FIATA Demiryolu Çalışma Grubu Üyesi Hacer Uyarlar, BALO Projesi'ne katılan tek lojistik sivil toplum kuruluşu UTİKAD’ın, projeye bir “Türkiye Projesi”  olarak baktığını ve sektör adına projeden beklentilerinin yüksek olduğunu söyledi.

Lojistik, nakliye, tedarik zinciri yönetimi, satın alma, gümrük, antrepoculuk, dağıtım, IT alanlarından birçok uzmanın yanı sıra şirket sahipleri ve üst düzey yöneticileri buluşturmak ve profesyonellere networking, deneyim alışverişi ve eş düzey kişilerin direkt irtibata geçmelerine sağlamak amacıyla gerçekleştirilen “Lojistik Optimizasyonu 2012” konferansında lojistik maliyetleri optimize etme stratejileri masaya yatırıldı.

Lojistik Maliyetlerinin Optimizasyonu, Soğuk Zincir Tedariği,Tedarik Zinciri  Yönetimi ve Yeşil Lojistik İnsiyatifi, Rekabetçi Avantajları (Bilgi Teknolojisi, Yatırım Fırsatları, Kağıtsız Sisteminin Geliştirilmesi), Depo Lojistiği (Yenileme, Yatırım, Gelişim, Hizmet      Seviyesi,Türkiye’de Lojistik Ağlar ve Lojistik Köyler, Yeni Yatırımlar ve Fırsatlar, Yük Akış Yönetimi ve Küresel ve İç Tedarik Zincirinde Türkiye’nin Geleceği" konularının tartışmaya açıldığı  konferansta "Türk Demiryolu Taşımacılığı ve Gelişmeler" konulu sunumda Hacer Uyarlar, UTİKAD'ın da ortağı olduğu BALO Projesi hakkında bilgiler verdi.

"BALO Projesi'nin amacı çeşitli taşıma modellerinin yüklerini bu projeye kaydırmak değil, Türkiye'nin ihracatının 500 milyar dolara çıkarmanın ortak hedef olması gerçeğinden hareketle lojistik sektöründe alternatif projeler üretmek ve Türkiye ihracat pazarının büyümesi için yeni ve avantajlı taşıma kanallarının ihracatçı ve sanayiciye kazandırmaktır" diyen Uyarlar,  BALO Projesi'yle Batı ve Orta Anadolu'daki yüklerin, intermodal taşımacılık çerçevesinde Avrupa'ya ulaştırılmasının Türkiye'nin dış ticaret kapasitesinin artırılması açısından çok önemli bir girişim olduğunu söyledi.

Türk taşımacılık ve lojistik sektörünün çatı kuruluşu UTİKAD'ın, BALO Projesi'nden sektör adına çok önemli beklentileri olduğunun altını çizen Hacer Uyarlar, UTİKAD'ın proje Çalışma Grubu'nda yer alarak Türkiye'nin lojistik yapılanmasının uluslararası standartlarda gerçekleştirilebilmesi için çaba harcamaya devam edeceğini ifade etti.  Uyarlar, ”Uluslararası taşımacılık ve lojistik hizmet üreten yaklaşık 400 firmayı çatısı altında toplayan UTİKAD, ülkemizin lojistik yapılanmasının uluslararası standartlarda gerçekleştirilebilmesi için her platformda üzerine düşen görevleri yerine getiriyor.” şeklinde konuştu.

BALO Projesi'nin Türkiye'nin lojistik yapılanmasında etkin ve verimli bir lojistik seçeneği olacağına, özellikle Anadolu üzerinden yapılan dış ticaret hacmini önemli ölçüde artıracağına ve projenin yeni ticari noktalara ulaşılmasına öncülük edeceğine inandıklarını vurgulayan UTİKAD Genel Sekreteri Uyarlar, konu ile ilgili şu değerlendirmelerde bulundu: " Proje kapsamında, Batı ve Orta Anadolu'daki yük toplama merkezlerinden (İzmir, Manisa, Denizli, Bursa, Kütahya, Eskişehir, Ankara, Konya, Kayseri) toplanan yüklerin blok trenlerle öncelikle Bandırma Limanı'na, buradan da Tekirdağ Limanı'na ulaşması planlanıyor. Tekirdağ-Muratlı arasında yeni yapılan bağlantı yolu ile uluslararası demiryolu şebekesine bağlanan blok trenlerin Kapıkule sınır kapısından çıkış yaparak Viyana, Nürnberg, Stuttgart, Köln ve Lyon'daki lojistik köylere ulaşması hedefleniyor. BALO Projesi'nin özellikle Avrupa'ya yönelik dış ticaretimizin gelişmesinde etkin bir lojistik seçenek olacağı kesin. Proje ile Batı Anadolu'daki lojistik gücümüzün doğru ve etkin yönlendirilmesi mümkün kılınacak. Böylece özellikle Marmara Bölgesi'nde yoğunlaşan lojistik faaliyet ve etkinliğimizin diğer bölgelerde de hissedilmesi söz konusu olacak. Proje faaliyete geçtikten sonra Avrupa'da daha fazla noktaya ulaşılmasıyla bu etkinliğimiz daha da artacak."

Projenin sadece Avrupa’ya çıkışta değil, Orta Asya ülkelerine yönelik yapılacak bağlantılarla intermodal bir projeye dönüşebilecek özelliklere sahip olduğunu vurgulayan Hacer Uyarlar, Ege Bölgesi’nde başlayan projenin diğer bölgelerin lojistik yapılanmasına da ışık tutacağını kaydetti.

Konferanstaki konuşmasında, Türkiye'de ticaretin kolaylaştırılması ve gümrük uygulamaları konularındaki son gelişmeleri katılımcılarla paylaşan Uyarlar, Kağıtsız Beyanname, Tek Pencere Sistemi, Demiryollarının Özelleştirilmesi ve Türkiye'nin de ortak ve işbirliği içinde olduğu uluslararası projeler ve yatırımlar hakkında da çeşitli bilgi verdi.

Puan ver
 | Puan: Henüz oy verilmedi / 0 Oy | Yazdırılabilir SayfaHaberi Yazdır

Yorum Yazın

İsim:
E-Posta:
Mesaj: KalınİtalikAltçizgiliLink

Onay Kodu:

Yorumlar


Henüz Yorum Yazılmamış

© 2005-2009