Anasayfa
23 Kasım 2017, Persembe
11 kategori altında, toplam 12858 haber bulunmaktadır. Bu haberler toplam 17560580 defa okunmuş ve 222 yorum yazılmıştır.

UTİKAD ESKİ BAŞKANI KOSTA SANDALCI GEMLİK’TE LOJİSTİĞİN GELECEĞİNİ ANLATTI

Kategori Kategori: GÜNDEM | Yorumlar 0 Yorum | Okunma 172 Okunma | 31.10.2017 14:55:41
UTİKAD ESKİ BAŞKANI KOSTA SANDALCI GEMLİK’TE LOJİSTİĞİN GELECEĞİNİ ANLATTI
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği Yönetim Kurulu Eski başkanı ve FIATA Onur Üyesi Kosta Sandalcı, Gemlik Lions Klubü desteği ile Uludağ Üniversitesi Asım Kocabıyık Meslek Yüksek Okulu tarafından düzenlenen panele konuşmacı olarak katıldı.

UTİKAD Yönetim Kurulu Eski Başkanı Sandalcı, 30 Ekim’de Gemlik’te gerçekleşen panelde Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’nın açılış saatine denk gelen dakikalarda “Dünyada ve Türkiye’de Lojistik Sektörünün Geleceği” hakkında tecrübe ve öngörülerini öğrencilerle paylaştı.

UTİKAD Yönetim Kurulu Eski Başkanı ve FIATA Onur Üyesi Kosta Sandalcı, 30 Ekim’de Gemlik Lions Klubü desteği ile Uludağ Üniversitesi Asım Kocabıyık Meslek Yüksek Okulu tarafından düzenlenen panelde, 100 aşkın katılımcı ile buluştu. Sandalcı, öğrencilerin yanı sıra Asım Kocabıyık MYO akademisyenlerinin ve sektör temsilcilerinin de hazır bulunduğu panelde; “Dünyada ve Türkiye’de Lojistik Sektörünün Geleceği” konulu bir sunum yaptı.

Türkiye’de lojistik sektörüyle ilgili tecrübelerinin ve sektörün geleceğine yönelik öngörülerini paylaşan Kosta Sandalcı, “Ülkemizde lojistik büyüklük 100 milyar TL’nin üzerindedir. Bu gelişimin tabii ki belli dinamikleri var. Son yıllarda yapılan fiziksel alt yapı yatırımlarının yanı sıra mevzuat değişiklikleri de lojistiğin gelişimine katkı sağlıyor. Türkiye’nin hava kargo kapasitesinde son 10 yılda 4 kat büyüdüğünü biliyoruz, Türk bayraklı deniz filosunda 10 yıl içerisinde %60 artış beklendiğini ve demiryolunda serbestleşme sonrası lokomotif ve vagon kapasitesinin artacağını öngörebiliyoruz” diye konuştu.

Ülkemizin taşımacılık koridorlarının merkezinde yer aldığını belirten Sandalcı, “1,5 milyar insana ve 26,3 trilyon dolarlık pazara ulaşım imkânlarına sahip olan Türkiye; karayolu, denizyolu, demiryolu ve havayolu alanlarındaki kritik yatırımlarla küresel ulaşımdaki kavşak noktası olma rolünü güçlendiriyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının verilerine göre, Türkiye bir yandan uluslararası demiryolu ağını geliştirirken, diğer yandan da küresel taşıma koridorlarındaki vazgeçilmez konumunu güçlendiriyor. Demiryolu yatırımları üzerinde hassasiyetle duran Türkiye, uluslararası demiryolu taşıma koridorlarının geliştirilmesi ve çeşitlendirilmesi üzerine politikalar üretiyor” dedi.

“BTK’NIN AÇILIŞINDA LOJİSTİK KONUŞUYORUZ”

Avrupa ile Asya kıtaları arasındaki payını artırma hedefindeki ülkemizin 6 farklı güzergâhta uluslararası demiryolu koridoru projesi bulunduğuna da dikkat çeken Kosta Sandalcı, “Ne güzel bir tesadüftür ki; Türkiye’de lojistiği ve dolayısıyla demiryolu taşımacılığını konuştuğumuz şu anlarda ülkemizin diğer ucunda çok önemli bir olay gerçekleşiyor. Uzun süredir hayata geçmesini beklediğimiz Bakü-Kars-Tiflis Demiryolu hattı, bugün açılıyor” dedi.

Modern ipek yolu olarak da anılan girişimin kara ayağını oluşturan İpek Yolu Ekonomik Kuşağı ile Çin'den, Kazakistan ve Moğolistan'dan başlayarak Rusya ve İran üzerinden Avrupa'ya ulaşacak şekilde demiryolu bağlantıları oluşturulması ve bölge ülkeleri ile ticareti artırıcı ve kolaylaştırıcı önlemlerin hayata geçirilmesinin planlandığını belirten Sandalcı, “BTK’nın tamamlanması ile Avrupa'dan Çin'e demiryolu ile yük taşımacılığı kesintisiz hale gelecek. Asya'daki ürünlerin Avrupa'ya ulaştırılması 15 gün gibi kısa bir süreye inebilecek. İlk aşamada yılda 6,5 milyon ton yük taşınması beklenen bu güzergah sayesinde bölgenin kalkınacağını ve ihracat için büyük fayda sağlayacağını öngörebiliyoruz” diye konuştu.

Demiryolu taşımacılığının ardından Türkiye’nin denizyolu taşımacılığındaki gelişimine de değinen UTİKAD Eski Başkanı Kosta Sandalcı, “Dış ticaret ve lojistiği birbirinden ayrı düşünmek imkansız. Dünyada taşıma modları geneline baktığımızda 2016 yılında taşımaların yüzde 61’nin denizyolu ile yapıldığını görüyoruz. Bu noktada ülkemizdeki gelişmeleri de göz önüne aldığımızda ortaya umut veren bir tablo çıkıyor. Son yıllarda artan özel yatırımlar sayesinde önemli limanlara sahip oluyoruz. Bu noktada limanlarımızın işlevselliğinin artması amacıyla iltisak hatlarının tamamlanması da büyük önem taşıyor. UTİKAD olarak çalışmalarına katkıda bulunduğumuz Lojistik Master Planı sayesinde daha verimli koşullara da sahip olacağımızı düşünüyoruz” dedi.

İnteraktif bir şekilde gerçekleşen panelde katılımcıların sorularını da yanıtlayan Sandalcı, iki saatlik sunumunda endüstri 4.0’ın lojistiğe etkilerine ve e-ticaretin gelişimine dair önemli bilgiler de verdi.

Puan ver
 | Puan: Henüz oy verilmedi / 0 Oy | Yazdırılabilir SayfaHaberi Yazdır

Yorum Yazın

İsim:
E-Posta:
Mesaj: KalınİtalikAltçizgiliLink

Onay Kodu:

Yorumlar


Henüz Yorum Yazılmamış

© 2005-2009