Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / B2CDİRECT, 3 AYDA 1,5 MİLYON EURO’YA YAKIN E-İHRACAT GERÇEKLEŞTİRDİ

B2CDİRECT, 3 AYDA 1,5 MİLYON EURO’YA YAKIN E-İHRACAT GERÇEKLEŞTİRDİ

B2CDİRECT, 3 AYDA 1,5 MİLYON EURO’YA YAKIN E-İHRACAT GERÇEKLEŞTİRDİ11.04.2019
B2CDirect geçtiğimiz 3 ayda 1,5 milyon Euro'ya yakın e-ihracat gerçekleştirdi.

Türkiye'nin E-İhracat Uzmanı B2CDirect, 2019'un ilk çeyreğinde gerçekleştirilen e-ihracat rakamlarından yola çıkarak sektörün yakaladığı büyüme ivmesini masaya yatırdı. İhracat hacmindeki artışa paralel olarak e-ihracat rakamlarındaki büyüme eğiliminin yılın ilk çeyreğine damga vurduğunu belirten B2CDirect CEO'su Yusuf İbili, “B2CDirect olarak geçtiğimiz 3 ayda 1,5 milyon Euro'ya yakın e-ihracat gerçekleştirerek büyümeyi sürdürdük, ilk çeyrekte 200.000 binden fazla gönderim gerçekleştirdik ve 214 yeni KOBİ'yi sektöre kazandırdık. Geçtiğimiz yıl ülkemiz 168 milyon dolarlık ihracat hacmine ulaştı. 80.000'in üzerindeki ihracatçının, e-ihracat yapması teşvik edilerek bu hacmin daha da büyümesi sağlanabilir” dedi.

Türkiye'nin E-İhracat Uzmanı B2CDirect, 2019'un ilk çeyreğinde gerçekleştirilen e-ihracat rakamlarından yola çıkarak sektörün ilk çeyrekte gerçekleştirdiği işlem hacmi ve potansiyelini masaya yatırdı.

Geçtiğimiz yıl açıklanan rakamlara göre ihracatçı sayısı 80.000 seviyesini aşmış durumda. En çok ihracat yapılan sektörlerin başında ise otomotiv, hazır giyim, kimyevi maddeler, çelik ve elektrik-elektronik geliyor. 2018'de ulaşılan 168 milyar Dolarlık ihracat hacminin sektörün barındırdığı yüksek potansiyel bağlamında daha da artması ve 2019'da 182 milyar Dolar seviyesine ulaşması bekleniyor.

Sektörel veriler, 2018'in ihracatçı için de parlak geçen bir yıl olduğunu ortaya koyuyor. Geçtiğimiz yıl 1 milyar Dolar üzeri ihracat yapan il sayısı 17'ye yükselirken, 23 sektörün de 1 Milyar dolar ihracat bandını aştığını görüyoruz.

2018 e-ihracat yüzde 200 artış gösterdi

Avrupa Birliği ülkeleri, Türkiye'nin ihracatındaki en büyük pazar olmaya devam ediyor. AB'nin gerçekleştirdiği yaklaşık 5,6 trilyon Dolarlık ithalatta, Türkiye'nin pazar payını artırmaya yönelik aksiyonların alınması gerektiğinin altını çizen B2CDirect CEO'su Yusuf İbili, “80.000'in üzerindeki ihracatçının e-ihracata yönlendirilmesi ve katma değeri yüksek ürünlere yoğunlaşmak Avrupa'daki pazar payımızı yükseltilecektir. 2018'de sektörel verilere göre e-ihracat yüzde 200 üzerinde artış göstererek 1 milyar Dolar seviyesine ulaştı. Biz de B2CDirect olarak bu potansiyelin iyi değerlendirilmesi için çalışmayı sürdürüyoruz” dedi.

B2CDirect olarak geçtiğimiz 3 ayda 1,5 milyon Euro'ya yakın e-ihracat gerçekleştirerek büyümeyi sürdürdüklerini belirten Yusuf İbili, “Bu dönemde 200.000'den fazla gönderim yaptık. İlk çeyrekte gerçekleştirdiğimiz 1,5 milyon Euro'ya yakın işlem hacmini sadece Nisan ayında yakalamayı hedefliyoruz. Üç ayda 214 yeni KOBİ'yi sektöre kazandırarak iş ortağı KOBİ sayımızı 500'ün üzerine çıkarmış olduk.KOBİ'lere yönelik ürettiğimiz çözümlerin karşılığını aldığımızı görüyoruz” diyor.

E-ihracatta yükselen pazarlar: Polonya, Rusya, Ukrayna ve Azerbaycan

Avrupa ülkeleri, e-ihracat'ta Türk şirketlerinin yurt dışındaki yeni pazarları arasında öne çıkıyor ve Türk e-ihracatçılarına yüksek bir potansiyel sunuyor. Özellikle Polonya gibi online alışveriş alışkanlığı yoğun olan ülkelerde e-ihracat yapmak isteyenlere cazip fırsatlar bulunuyor. Avrupa, hem internet kullanıcı sayısı hem de internetten aktif olarak alışveriş yapan kullanıcısıyla çok geniş bir pazar. 2018 yılında Türkiye'nin en çok ihracat yaptığı ilk 5 ülke Almanya, İngiltere, İtalya, Irak ve ABD oldu. Avrupa'da ise ilk sırada Fransa, İngiltere ve Hollanda ile Türk nüfusunun yoğun olduğu yerlerde Türk markalarının işlem hacminin artış gösterdiği görülüyor. Yükselmekte olan bir diğer pazar ise Azerbaycan.

2019'da minimum maliyetle e-ihracata başlamak isteyenlerin Türkçe bir e-ticaret sitesiyle Azerbaycan'da ve yine Türk nüfusunun yoğun olduğu Avrupa'da tecrübe kazanabileceklerinin altını çizen Yusuf İbili, “Türkiye, stratejik konumu itibariyle Avrupa pazarı, Körfez ülkeleri, Rusya gibi birçok yere ulaşılabilir bir pozisyonda yer alıyor. Bu sebeple ülkemizde e-ihracat birçok fırsatı içinde barındırıyor. Geçtiğimiz yıl Yandex iş birliğiyle hayata geçirdiğimiz “Bringly” projesi ile ülkemizin e-ihracat hacminde Rusya önde gelen ülkeler arasında yer almaya başladı, önümüzdeki dönemde Rusya'nın ardından Ukrayna'nın da ülkemiz e-ihracat sektörünün önemli pazarlarından biri olacağını öngörüyoruz.” dedi.

GOB2C, e-ihracatta iş süreçlerini kolaylaştırıyor

B2CDirect tarafından geliştirilen GOB2C yazılımıyla  yurt dışı kargo ücreti ve gümrük vergilerini anında hesaplama hizmeti sunduklarını açıklayan İbili, “GOB2C paneli sayesinde, kullanıcılar uluslararası lojistik, yurt dışından ödeme alma ve yurt dışındaki online pazar yerleri ile entegrasyon sağlama işlemlerini kolayca yönetebiliyor. Kargo ücreti hesaplayıcı, adres defteri, adres bulma ve doğrulama yöneticisi gibi özellikleri sunan GOB2C yazılımımız, gümrük vergilerini de hesaplayarak kullanıcıların iş süreçlerini kolaylaştıracak çözümler sunuyor.” diye konuştu.

Kaynak: lojiyol.com
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr