Üye Şirketlerden

CİRONUN %20'Sİ YURTDIŞINDAN GELECEKCİRONUN %20'Sİ YURTDIŞINDAN GELECEK2018'i %20 büyüyerek 720 milyon euro ciroyla tamamlamayan Ekol, 2019'da iddialı giriyor. Hedeflerinin cironun %20'nden fazlasını yurt dışındaki Ekol şirketlerinden elde etmek olduğunu belirten Ekol Türkiye Ülke Müdürü Murat Kavrar, “Kontrat lojistiği iş kolumuzda da yeni açtığımız 220 bin m2'lik yatırımımız Lotus sayesinde büyümemizin %30 civarında olacağını ön görüyoruz” dedi.

Avrupa'nın lider lojistik şirketi olma yolunda istikrarlı büyümesini sürdüren Ekol, 2018'i %20 büyüme ve 720 milyon euro ciroyla kapattı. Ekol Türkiye Ülke Müdürü Murat Kavrar, cironun ağırlıklı bir kısmının karayolu taşımacılığından elde edildiğini söyledi. Kavrar, “Sanayi ve ticaret sektörleri ile dış ticaretteki gelişmeler paralelinde 2019'da, 2018'e benzer oranlarda büyüme öngörüyoruz. Hedefimiz; ciromuzun %20'nin üzerinde bir kısmını yurt dışındaki Ekol şirketlerinden elde etmek. Kontrat lojistiği iş kolumuzda da yeni açtığımız 220 bin metrekarelik yatırımımız Lotus sayesinde büyümemizin yüzde 30 civarında olacağını ön görüyoruz” dedi.
 
İNTERMODAL TAŞIMACILIĞA YÖN VERİYOR
 
2018'de yatırımlara hız kesmeden devam ettiklerini aktaran Murat Kavrar, “Avrupa'nın en büyük intermodal lojistik sağlayıcılarından biri olma stratejimizle çalışmalarımızı sürdürürken ülke zincirimize İsveç'i ekledik. Yeni operasyon merkezimiz ile İskandinavya'yı; Türkiye, Ortadoğu ve Ekol'ün kendi şirketlerinin bulunduğu diğer ülkelerle yakınlaştıracağız. Bir sonraki aşamada tüm Avrupa ülkeleriyle bağlantı kurulmasını planlıyoruz. Ro-Ro seferlerimizin liman uğraklarını da artırıyoruz. Ağustos ayı itibarıyla Lavrio Limanı'nı, Yalova ve Trieste'nin (İtalya) ardından Sète Limanı'na (Fransa) da network olarak bağlamış olduk” dedi.

Kavrar, genişleyen filolarıyla ile denizcilik sektörüne ve ülke ekonomisine önemli avantajlar sunduklarının altını çizdi. Alternative Transport'un yeni gemisi FADIQ'in seferlerine başladığını aktaran Kavrar, “Yine Alternative Transport'un filosunda yer alan kız kardeşi MELEQ ile birlikte Türkiye'nin en büyük Ro-Ro gemisi olan FADIQ, 280 treyler kapasitesi ile hizmet veriyor. Ro-Ro'ların başka bir ifade ile deniz otobanlarının devreye girmesiyle kara güzergahlarında yaşanan birçok sorunu ortadan kaldırarak sektörümüze ve dış ticaretimize önemli bir katkı sağlıyoruz. Pazarın ihtiyaçları doğrultusunda yatırımlarımıza gelecek dönemde de devam edeceğiz” diye konuştu.
Gerçekleştirdikleri yatırımlarla intermodal taşımacılığa yön verirken, Danimarka'nın en güçlü lojistik şirketlerinden Blue Water Shipping (BWS) ile bir işbirliği yaptıklarını belirten Murat Kavrar, sözlerini şöyle sürdürdü: “Yapılan özel ortaklık sayesinde sunduğumuz intermodal çözümleri geliştirmeye devam ederken, İskandinavya pazarındaki konumumuzu daha da güçlendireceğiz. Her iki şirket Türkiye ve Danimarka'da satış, müşteri ilişkileri, depolama, dağıtım, gümrükleme alanlarında birlikte çalışacak. Aynı zamanda BWS'nin Türkiye-Danimarka-Türkiye arasındaki taşımalarını gerçekleştireceğiz.”
 
KONTRAT LOJİSTİĞİNE DEV YATIRIM
 
Kontrat lojistiğine de ciddi yatırımlar gerçekleştirdiklerinin altını çizen Kavrar, “220 bin metrekarelik Türkiye'nin en büyük tesisi Lotus'u 2018'in ikinci çeyreğinde hizmete açtık. Türkiye'nin tek çatı altındaki en büyük kapalı alanına sahip LEED sertifikalı bu tesis; tasarım ve kullanılan teknoloji açısından da birçok ilki barındırıyor” diye konuştu. Ekol'ün 5 bin 500 araçlık öz mal filosuyla Avrupa'nın önde gelen lojistik sağlayıcıları arasında yer altığını vurgulayan Kavrar, kısa bir süre önce filolarını 150 adetlik Actross çekici ile güçlendirdiklerini söyledi. Kavrar, “Bu aslında uzun vadede bin adetlik çekici siparişimizin ilk bölümünü oluşturuyor. Hedefimiz; iki yıl içerisinde 10 bin aracın üzerine çıkarak, Avrupa'da açık ara lider olmak” dedi.
Networkten ekipmana, limandan terminale, gemiden ve demiryoluna kadar birçok alana yatırım yaptıklarını, blok tren işlettiklerini belirten Kavrar sözlerini şöyle sürdürdü: “Dolayısıyla Ekol benzersiz bir şirket. Bizim ölçeğimizde başka bir örnek Avrupa'da ve dünyada yok. Tüm süreçleri A'dan Z'ye kontrol edebilecek yetkinlikteyiz” diye konuştu.
 
HEDEF 140 BİN RO-RO 100 BİN TREN
 
Kavrar 2019 yılı hedeflerine ilişkin ayrıca şunları söyledi: “Avrupa'nın en modern terminali olan Yalova Ro-Ro Terminali'ne ilk etapta 40 milyon euro yatırım yaptık. 80 bin metrekare oturum alanına sahip olan ve 500 treyler kapasiteli inşa edilen terminal, konumu itibarıyla ülkemizde gelişime açık tek Ro-Ro terminali. Yatırımımızın ikinci evresi için hazırlıklarımıza başladık.  Terminalimize yaklaşık 50 bin metrekare park alanı ekleyerek aynı anda 3 gemiye hizmet verebileceğiz. Gelecekteki enerji maliyetleri ve çevresel etki azaltımı için sahil bağlantısı, terminal vinci gibi yatırımları yapacağız. Bu yatırımların toplamı yaklaşık 25 milyon Euro olacak.Trieste'deki (İtalya) limanımız aynı anda iki farklı Ro-Ro'nun operasyonlarını yürütecek kapasitede. İlave yatırımlarla birlikte tren yükleme kapasitesi günde karşılıklı 10 sefere çıkarılacak. Hedefimiz; yıllık 140 bin Ro-Ro ve 100 bin tren/ünitesine hizmet verebilmek.  Limanda halen Türk ve Yunan bayraklı Ro-Ro'lara hizmet sunuyoruz. Gelecekte İsrail ve Mısır gibi ülkelere de hizmet verilmesi gündemimizde. Bu terminalden Kuzey Avrupa ve Batı Avrupa limanlarına karşılıklı blok tren seferleri oluşturulması da planlarımız arasında.”

Kaynak: lojistikhatti.com
Şenlikköy Mahallesi Saçı Sokak, No: 4 / F Florya 34153 Bakırköy İSTANBUL
+90 212 663 62 61
+90 212 663 62 72