MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 62 61
ANASAYFA
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Misyon & Vizyon
Tüzük
UTİKAD Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
ÜYELİK
Üyelik Kazanımları
Üyelik Başvurusu
Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
EĞİTİM
Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Eğitimler
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf ve Video Galeri
İLETİŞİM
SEKTÖREL
Anasayfa
>
Sektörel
>
Sektör Haberleri
SEKTÖREL
Anasayfa
>
Sektörel
>
Sektör Haberleri
>
Dünyadan
Dünyadan
KUZEYDEN DÜNYANIN EN UZUN DEMİRYOLU TÜNELİ GELİYOR
Finlandiya ve Estonya çok iddialı bir projeye hazırlanıyor. İki ülke, başkentlerini dünyanın en uzun demiryolu tüneliyle su altından birleştirmeye yönelik proje çalışmalarına başladı. Tünelin 102 kilometre uzunluğunda olması planlanıyor.
Kuş uçuşu aralarında yaklaşık 90 kilometre olan iki başkente karayoluyla gitmek için yaklaşık 10 saat gerekiyor. Feribotla geçişlerde ise yaklaşık iki saatlik bir yolculuk söz konusu.
MANŞ'IN İKİ KATI OLACAK
İlk fizibilite çalışması yayımlanan projenin devreye girmesi durumunda iki başkent arası mesafe 30 dakikaya kadar inecek. Fransa ile İngiltere'yi su altından birbirine bağlayan Manş Tüneli'nin iki katı uzunluğunda olması planlanan tünel, hem yolcu hem yük taşımasında kullanılacak.
YAPAY ADALAR OLUŞTURULACAK
Zaman zaman 200 metre derinliğe inecek Tünellerin inşa edilebilmesi için Finlandiya Körfezi'nde iki yapay ada oluşturulacak. Avrupa Birliği'nin yüzde 40 oranında finansman katkısı yapabileceğinin öngörüldüğü tünelin maliyetinin 13 milyar Euro ile 20 milyar Euro arasında olması öngörülüyor. En olası maliyet ise 16 milyar olarak hesaplandı. Yapımı yaklaşık 7 yıl süren Manş Tüneli'nin maliyeti de 16.3 milyar Euro olmuştu.
Projenin iki hükümetten yeşil ışık alması halinde 2025'te başlaması ve yaklaşık 15 yıl sürmesi bekleniyor. Tamamlandığında her gün 40 yolcu treni seferi, 17 kamyon ve 11 otomobil mekiği, 3 de yük treni seferi yapılacak. Tünelin hem yolcu hem de yük taşımasında mevcut verileri ikiye katlayacağı hesaplanıyor.
Hürriyet
Kaynak:
lojiport.com
Şenlikköy Mahallesi Saçı Sokak, No: 4 / F Florya 34153 Bakırköy İSTANBUL
+90 212 663 62 61
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Misyon & Vizyon
Tüzük
UTİK Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
ÜYELİK
Üyelik Kazanımları
Üyelik Başvurusu
Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
EĞİTİM
Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Eğitimler
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf ve Video Galeri
İLETİŞİM
İletişim
© Copyright 2017 utikad
Bint Ajans | Yeni Nesil Web Ajansı
© Copyright 2017 utikad
Bint Ajans | Yeni Nesil Web Ajansı