Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Denizyolu / ASYAPORT KONTEYNER LİMANI TÜRKİYENİN EN BÜYÜK HUB LİMANI OLACAK

ASYAPORT KONTEYNER LİMANI TÜRKİYENİN EN BÜYÜK HUB LİMANI OLACAK

ASYAPORT KONTEYNER LİMANI TÜRKİYENİN EN BÜYÜK HUB LİMANI OLACAK14.03.2012

Bugüne kadar Türkiye'ye uğramayan transit yük taşıyan 13 bin 500 TEU'luk gemiler (Super Post Panamax gemiler) Asyaport Konteyner Limanı'na yanaşabilecek. Tekirdağ'da toplam 300 bin metrekare üzerinde kurulacak limanın kısa zamanda 2.5 milyon TEU elleçleme kapasitesine sahip olması hedefleniyor. Limanın 2013 yılında Cumhuriyet Bayramı'nda açılması planlanıyor.

Asyaport Yönetim Kurulu Danışmanı Arif Davran, şu anda Türkiye’ye gelemeyen büyük kapasiteli konteyner gemilerinin yakın ülkelerde indirildiğini ve Türkiye’ye daha küçük gemilerle yük taşındığını anlattı. Davran, Asyaport ile büyük gemilerin doğrudan Türkiye’ye geleceğini ve bunun Türkiye transit konteyner taşımacılığında yeni roller üstelenebileceğini söyledi.

Türkiye’nin kapısı açılacak
Lojistik maliyetlerin azalacağına ve kalitenin artacağını ifade eden Davran, limanda verilecek hizmet ile ithalat ve ihracatta istenen hızlara ulaşacağını söyledi. Liman kapasitesinin yüzde 70’nin civar ülkelere yönelik yükler için geriye kalan yüzde 30’unun ise Türkiye içine gelecek yükler olacağını anlatan Davran, “Asyaport Türkiye’nin kapısını açacak” dedi.

Asyaport Liman bünyesinde karayoluyla konteyner taşımacılık yapacaklarını da söyleyen Davran, konu hakkında şunları söyledi: “Türkiye’de bu konuda çok önemli sorunlar var. Yıl sonuna kadar 150 adetlik filomuz olacak. Bunu daha da arttırmayı planlıyoruz. Çünkü konteyner taşıyan araçlar ve şoförler konusunda ciddi kalite eksikliği var. Liman inşaatında kullandığımız Ford Cargo araçlardan memnun kalınca onları konteyner taşıma işinde de kullanmaya karar verdik. Yeni alımlarımızı da yine Ford Cargo olarak yapacağız.”

Asyaport’da öne çıkanlar
Yıllık 500 bin adet konteynerin boşaltma ve yüklemesi konusunda MSC (Mediterranean Shipping Company) ile anlaşma sağlandı.

Liman inşaatını Asyaport kendisi yapıyor.
“Derin Deniz Konteyner Terminali” tanımlı Asaport’un rıhtım uzunluğu toplam 2010 metre olup derinlikler -10 ile -20 metre arasında değişiyor.

Asyaport  Limanı’ndan, Trakya’daki bütün sanayi bölgelerine ve İstanbul’a otoban, bölünmüş yollarla ulaşımın tamamlanmış olması ve Tekirdağ-Muratlı demiryolu kullanılarak orta balkanlara ve Avrupa’ya bağlantı kurulabilmesinin yanında küçük gemilerle bütün Karadeniz limanlarına, Körfez ve Güney Marmara sahillerine de ekonomik ve süratli olarak servis vermek mümkün olacak.

Asyaport Konteyner Limanı çalışmaya başladığında dünyanın bütün modern ve büyük limanlarında kullanılmaya başlanılan röntgen kontrollü gümrük işlemleri yapılacak.

Liman, yeni deprem yönetmeliğine ve kullanılacak devasa vinçlerin boyutlarına uygun olarak yapılan hesaplar neticesinde 31.000 ton çelik boru kullanılacak ve denize 33.000 metre kazık çakılacaktır.

10.000 ton inşaat demiri, 1.000 ton çeşitli çelik profil ve sac da yine inşaatta kullanılacaktır.
Barbaros Belediyesi, Asyaport Limanı geri sahasında 5 milyon m2 alanı bacasız sanayi ve antrepo alanı olarak planlamış, 1/25.000 ölçekli çevre düzeni planlarında yer almasına çalışılıyor.

Devlet karayoluna bağlanmak üzere 30 metre genişliğindeki Liman yolu Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından projelendirildi ve planlar Barbaros Belediye Meclisi tarafından onaylandı.

Kaynak:Transmedya

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr