Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Denizyolu / DENİZCİLİK SEKTÖRÜNDE KIPIRDANMA BAŞLADI

DENİZCİLİK SEKTÖRÜNDE KIPIRDANMA BAŞLADI

DENİZCİLİK SEKTÖRÜNDE KIPIRDANMA BAŞLADI04.02.2009

Çin, büyük yük gemisi pazarının hareketlenmeye başlamasının ardından tersanelerini Brezilya şirketlerine açıyor. Cargill, geçtiğimiz haftayı son derece hareketli geçiren ve cari kuru günlük 25.000 dolara yükselten ana aktörlerden biriydi, Brezilya’nın maden devi Vale ise Cargill’in ardında yer aldı. Oranlar çok çarpıcı ve supramax sektöründe olmamasına rağmen birçok panamax ve Çin’de teslim alınmak üzere kiralandı.

Büyük Yük Gemileri

Cargill, Brezilya kanalıyla Avrupa’dan Çin’e gidecek ünite oluşturdu. 2001 yılında inşa edilen 171,500 dwt’lik Mineral Belgium adlı geminin günlük bedeli 23,000 dolar, 2007 yılında inşa edilen Linda Dream adlı geminin günlük bedeli ise Mineral Belgium’dan 1,000 dolar fazlası, yani 24,000 dolar.

Vale de aynı düzenli seferi 2003 yılında inşa edilen 171,000 dwt’lik Aquabreeze adlı gemiyle ve daha fazla bir ücrete yapıyor.

Panamax

Cargill de bu sektörü araştırdı ve Amerika Körfezi kanalıyla Avrupa’dan Çin’e giden gemilerin onarımında söz sahibi olan 3 büyük şirketten biriydi ve 2002 yılında inşa edilen 76,700 dwt’lik Royal Breeze gemisi için günlük 7,800 dolar ödedi.

Fakat, Sinochart herkesi gölgede bırakıp 2006 yılında inşa edilen 82,300 dwt’lik Coal Hunter için günlük 10,500 dolara kiralarken Cosco 2001 yılında inşa edilen 75,100 dwt’lik Danae için 8,300 dolar ödemek zorunda kaldı.

Danzas da 2008 yılında inşa edilen 76,900 dwt’lik Torm Antwerp adlı gemiye Güney Afrika’dan Güney Amerika’ya ve oradan da Uzak Doğu’ya yapılan bir günlük sefere 9,000 dolar ödüyor.

Bu meblağ aynı zamanda Danzas’ın 2006 yılında inşa edilen 71,200 dwt’lik Nord Jupiter gemisinin Brezilya’dan Çin’e yapacağı sefer için 230,000 dolar bonus ödemek zorunda kalmasına rağmen ödemek zorunda kaldığı meblağ.

Supramax

Hindistan kanalıyla İran Körfezi’nden Çin’e yapılan seferler için iki gemi onarıldı. Uniwell 2003 yılında inşa edilen 53,600 dwt’lik Navios Mercator’u 7,000 dolara kiralarken OBS, 2006 yılında inşa edilen 55,500 dwt’lik COS Prosperity gemisi için 6,000 dolar ödedi. Ulasimonline

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr