Çin’den
başlayıp Türkiye ve Rusya üzerinden Avrupa’ya uzanan dünyanın en eski ticaret
güzergahı İpek Yolu’nda trenle yük taşımacılığı başladı. Çin’den dün yola çıkan
ilk kargo treni, 11 bin kilometre yolu 14 günde kat edip Rusya’ya varacak.
En
eski ticaret güzergahlarından biri olan İpekyolu'nda raylı sistemle yük
taşımacılığı başladı. Çin'den başlayıp Avrupa'ya uzanan kesintisiz demiryolunun
kendi payına düşen eksikliklerini tamamlayan Çin, ilk yük trenini uğurladı. Hat
üzerindeki ilk kargo treni, Guangdong eyaletinin merkezi Guangzhou kentinden
Rusya'nın Kaluzhskaya Oblast kentine ulaşmak üzere yola çıktı.
YOLCULUK
14 GÜN
Giysi,
ayakkabı, şapka, kumaş, lamba, fener ve elektrikli cihazlar gibi ürünler
taşıyan tren, 14 gün sürecek seferinde 11 bin 500 km yol kat edecek. Deniz
taşımacılığına kıyasla 30 gün tasarruf sağlayan kargo treni, hava
taşımacılığına göre de 5'te 1 oranında daha az maliyetli.
KARS
ÜZERİNDEN TÜRKİYE'YE BAĞLANTI
Tarihi
İpek Yolu'nun Türkiye güzergahı Kars'tan başlayıp batı bölgelerine doğru
ilerliyor. Bakü-Tiflis-Ceyhan demiryolunun Türkiye sınırları içerisinde kalan
kısmı için çalışmalar tamamlanmak üzere. Temmuz itibariyle yüzde 87'lik kısmı
tamamlanan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu üzerinden yılda 3 milyon ton yük
taşınması hedefleniyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerindeki demiryolu hattı
ile Marmaray ulaşacak olan tren bu güzergahı ile İpek Yolu'nun Avrasya rotasında
önemli bir rol oynuyor.
Trabzon-İran
hattı açılmalı
Demiryolunun
ticaretteki önemi bütün dünyada yerini korurken, Trabzon Ticaret ve Sanayi
Odası Yönetim Kurulu Başkanı Suat Hacısalihoğlu, Trabzon-İran demiryolu
hattının da bir an önce hayata geçirilmesi çağrısında bulundu. İran'ın
mallarını dünyaya gönderirken kara yolundan kaynaklanan yüksek ulaşım maliyeti
nedeniyle alternatif yollar aradığına işaret eden Hacısalihoğlu, Türkiye'nin
doğusundan yeni bir ticaret ve ulaşım güzergahı oluşturmak için
Rusya-Azerbaycan-İran arasında görüşmelerin yürütüldüğünü belirtti.
Kaynak:
lojiport.com